"Т-Маркет" ще отвори още 13 магазина
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Т-Маркет" ще отвори още 13 магазина

Главният изпълнителен директор на "Максима България" Едвинас Волкас не очаква размествания в сектора

"Т-Маркет" ще отвори още 13 магазина

Приходите на веригата са нараснали с 13.3% през първата половина на годината

21736 прочитания

Главният изпълнителен директор на "Максима България" Едвинас Волкас не очаква размествания в сектора

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


61 ще станат обектите на компанията до средата на октомври

"Максима България", която оперира на българския пазар чрез търговската марка "Т-Маркет", обяви официално намеренията си да открие 13 нови магазина в страната. Това стана ясно по време на представяне на бъдещите планове на компанията в петък. Първоначалните планове бяха за 12, всичките бивши обекти на "Рила проект", които държаха в България търговската верига "Пени маркет", но от компанията са добавили и още един магазин в Елин Пелин. Споразумението с "Рила проект" беше сключено през април. С новите обекти броят на магазините на "Максима България" в страната ще достигне 61, с което ще станат трети по този показател на пазара. Първата позиция се заема от "Билла България" с над 100 обекта, а втори са "Лидл България" с над 80.

Разрастването

В момента в България има 48 магазини под марката "Т-Маркет", които според изпълнителния директор на "Максима България" Едвинас Волкас са по средата между това да са верига супермаркети и дискаунтър. От всички обекти 32 се намират в столицата. Те разполагат с над хиляда служители, които след отварянето на новите обекти трябва да достигнат около 1250. Общите търговски площи на веригата в момента са около 44 хил. кв м, като след отварянето на новите обекти ще достигнат близо 57 хил. кв.м.

Нови магазини на веригата ще има в Берковица, Бяла Слатина, Павликени, Попово, Ловеч, Козлодуй, Омуртаг, Разлог, Гоце Делчев, Раднево, Радомир и Елин Пелин, както и 33-и магазин в София. В нито един от градовете извън столицата досега не е имало магазин на "Максима България". Откриването на обектите ще се състои от средата на септември до средата на октомври.

Волкас съобщи още, че "Максима България" е имала разговори с общините, където се отварят магазините, за съвместна работа с местни доставчици и производители. Те ще могат да представят продуктите си в близките магазини, а ако проектът се окаже успешен, компанията ще помогне за разпространението им в националната мрежа. По данни от фирмата 70% от продуктите във веригата са от български доставчици, а над 50% са от български производители.

С новите обекти "Т-Маркет" ще изпревари "Кауфланд България". Германската верига разполага с 55 активни обекта в страната, но продължава да е първа по оборот на пазара.

Повече магазини, повече оборот, но същата позиция

Оборотът на "Максима България" за 2015 г. е 154 млн. лв., увеличение с над 10% спрямо предната година (виж таблицата). Компанията продължава да работи на загуба, но тя прогресивно намалява. Към момента резултатите за първото полугодие сочат очаквано увеличение на приходите с 13.3%. Това отрежда на "Максима България" шесто място сред ритейлърите след "Кауфланд", "Лидл", "Билла", "Фантастико" и "Пикадили". На въпрос от "Капитал Daily" Едвинас Волкас каза, че не очаква разрастването на броя магазини на "Максима България" да доведе до разместване в позициите. За 2016 г. от компанията са планирали общи инвестиции на стойност от 23.6 млн. лв., от които 15.2 млн. ще отидат за откриването на новите магазини. През изминалата година, когато компанията чества десетгодишен юбилей от стъпването си на българския пазар, инвестициите бяха близо 5 млн. лв. Тогава бяха открити четири магазина.

"Максима България" е част от литовската компания Maxima Grupe, която включва компании, опериращи в пет страни – Литва, Латвия, Естония, България и Полша. Групата притежава общо 532 магазина от веригите Maxima X, Maxima XX, Maxima XXX, Aldik и T-Market. Общият оборот на групата на европейския пазар е 2.67 млрд. евро за 2015 г., растеж с 3.6% в сравнение с предходната година. За 2016 г. компанията е планирала инвестиции на обща стойност близо 100 млн. евро. Служителите на Мaxima Grupe са повече от 31 хиляди във всички страни.

61 ще станат обектите на компанията до средата на октомври

"Максима България", която оперира на българския пазар чрез търговската марка "Т-Маркет", обяви официално намеренията си да открие 13 нови магазина в страната. Това стана ясно по време на представяне на бъдещите планове на компанията в петък. Първоначалните планове бяха за 12, всичките бивши обекти на "Рила проект", които държаха в България търговската верига "Пени маркет", но от компанията са добавили и още един магазин в Елин Пелин. Споразумението с "Рила проект" беше сключено през април. С новите обекти броят на магазините на "Максима България" в страната ще достигне 61, с което ще станат трети по този показател на пазара. Първата позиция се заема от "Билла България" с над 100 обекта, а втори са "Лидл България" с над 80.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    fpyyh avatar :-?
    fpyyh

    явно е печеливш пазар и не мога да разбера защо Карфур и Пикадили не се справят, а всички други вериги само растат

  • 2
    alextan avatar :-|
    alextan

    До коментар [#1] от "fpyyh":

    Карфур и Пикадили имаха лоша продуктова и ценова политика.
    А Т Маркет гледам, че нямат нов магазин в Пловдив - сегашните им са на много неудобни места и хората няма да ходят да блъскат до там, като до къщата им във всеки квартал има Кауфланд и Лидъл.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "fpyyh":
    До коментар [#2] от "alextan":

    Пазарът беше добър преди кризата. След кризата беше се натрупала конкуренция, с която се самоизяде. Билла беше в милиони на загуба. И не съм забелязал стратегията им да се променя много. Само че зад Билла стоеше много мощна компания. За сравнение зад Карфур и Пикадили стояха Маринопулос и Делазие, което със сигурност не е такъв стабилен гръб. Защо го казвам - Билла можеше да си позволи да пълни рафтовете, дори когато работеше на огромна загуба. Карфур и Пикадили нямаха този лукс. Веднъж изпразнят ли се щандовете, минаваш в низходяща спирала. Така Билла, когато се размърдаха облаците, си вдигна резултатите. Сега вече с повече потребление и по-малко конкуренция пазарът пак се подобри и се виждат резултатите.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK