Mercedes-Benz ще изгради втори завод в Унгария
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mercedes-Benz ще изгради втори завод в Унгария

Германската компания отвори първия си завод в Унгария в град Кечкемет през 2012 г.

Mercedes-Benz ще изгради втори завод в Унгария

Предприятието трябва да е готово до 2020 г., в проекта ще бъдат вложени 1 млрд. eвро

8562 прочитания

Германската компания отвори първия си завод в Унгария в град Кечкемет през 2012 г.

© Reuters


Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz обяви, че ще построи втори завод в Унгария до края на десетилетието. Инвестицията ще е 1 млрд. евро и ще бъдат създадени 2500 работни места, съобщава AP. Производственият мениджър в Mercedes-Benz Cars Маркус Шафер обясни, че ще бъде използван гъвкав производствен процес, което ще дава възможност поточната линия бързо да се приспособява към различни индустриални процеси.

Близо до първия завод

Германската компания отвори първия си завод в Унгария в град Кечкемет през 2012 г. Досега от поточната линия са излезли над 500 хил. компактни автомобила с предно задвижване от моделите CLA и CLA Shooting Brake, от които 180 хил. през миналата година. В предприятието работят над 4 хил. души. Новият завод ще се намира също в Кечкемет и се предвижда при пълен капацитет да се произвеждат 150 хил. коли годишно.

Според autonews.com от Daimler засега не уточняват кои модели ще се произвеждат във второто предприятие. Компанията заявява, че това ще е първият й завод, в който ще могат да се сглобяват и компактни модели, и седани. Това ще добави гъвкавост на производствената мрежа на компанията, тъй като в момента тя произвежда седани основно в Германия и Китай. Mercedes се стреми да натовари напълно заводите и се стреми да разшири производствените си мощности в Германия.

Подкрепа от държавата

Унгарският външен министър Петер Сиярто каза, че правителството е предложило на германската компания субсидии за 12.9 млрд. форинта (46 млн. долара) за завода.

През периода януари-май автомобилният сектор е осигурил 31% от промишленото производство на Унгария. Според Сиярто новият завод ще увеличи експорта на страната с 3% на година и ще увеличи индустриалната продукция с 0.4%, когато заработи с пълен капацитет. Унгария е привлекателно място за автомобилните компании - Audi е инвестирала над 8 млрд. евро от 1993 г., японската Suzuki и американската General Motors също имат свои предприятия.

Германският автомобилен концерн Mercedes-Benz обяви, че ще построи втори завод в Унгария до края на десетилетието. Инвестицията ще е 1 млрд. евро и ще бъдат създадени 2500 работни места, съобщава AP. Производственият мениджър в Mercedes-Benz Cars Маркус Шафер обясни, че ще бъде използван гъвкав производствен процес, което ще дава възможност поточната линия бързо да се приспособява към различни индустриални процеси.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    lol avatar :-|
    lol

    баси тоя фашис орбан ги закопа унгарците, добре че си имаме про европейския либерал бойко да ни управлява, че иначе и ние щяхме така да го закъсаме...

  • 2
    yts04475665 avatar :-|
    Georgi

    Икономедия от години ме уверява, че от Унгария бягат инвеститорите заради това, че държавата не иска да им лиже........, а те втори завод откриват, бакалиите наречени модерна търговия и те се множат, въпреки че държавата им накъса шортите и кара да плащат максимум на 30тия ден, а даже и банките дето Орбан принуди да покрият загубите по кредитите в швейцарски франкове и те ме искат да си ходят. Ех други са там хората, казва либералния мислител тежко, докато поглъща обедния Макдоналдс с парите от новия грант.

  • 3
    birdman avatar :-|
    birdman

    Ето това е инвестиция и Боко Тиквата хубаво да чете . А Орбан е един от най-прозорливите министър председатели в Европа , къде са бягащите чужди инвеститори които Красен Станчев и друго описваха преди години ? Признайте сгрешихте !

  • 4
    yez18383939 avatar :-|
    Pronto

    До коментар [#2] от " Georgi ": Хъм, този текст не го ли четеш в Икономедията?

  • 5
    2.5 avatar :-?
    2.5

    “През периода януари-май автомобилният сектор е осигурил 31% от промишленото производство на Унгария.”

    Унгарците не трябваше ли както нас да се фокусират върху леката промишленост и селското стопанство? Подкарали са го по Ленински с тежката индустрия...

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    И те имат проблем с човешките ресурси. Като гледам, инвеститорите не се спират. При тази малка субсидия възвращаемостта за страната се мери в стотици милиони. Стискам палци и в България да стъпи по-голям производител.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK