Германският ритейл гигант Metro обяви неочакван спад на финансовите резултати през третото тримесечие от фискалната си година, съобщава Bloomberg. Той се дължи предимно на разходите по преструктуриране на бизнеса на компанията с продажби на едро. От ръководството й също така обявиха, че слабият курс на руската рубла, както и терористичните атаки във Франция са навредили на общите продажби. Намалението на общите приходи до 13.6 млрд. евро и на печалбата преди облагане с данъци до 154 млн. евро се различават от очакванията на анализаторите за оборот от 13.8 млрд. и печалба от 182 млн. Приходите реално са намалени с 2.7% на годишна база, а печалбата - с 26.3%, което не се хареса на инвеститорите и акциите на веригата поевтиняха във вторник преди обед със 7%. Въпреки тези по-слаби резултати Metro очаква ръст на приходите и печалбата за цялата фискална година.
Преструктурирането
Главният изпълнителен директор на Metro Олаф Кох продължава с изпълнението на плана си да раздели на две основния бизнес на компанията. Metro ще се превърне в две компании, едната от които ще се занимава с продажбата на хранителни стоки, а другата – с домашни потреби и технология. Според плановете на Кох това ще раздвижи бизнеса и ще позволи на фирмата да задели пари и да направи някои отдавна планирани инвестиции и разширяване. Те се смятат за особено важни, след като резултатите за последното тримесечие пострадаха от все по-големите разходи около електронната търговия и отварянето на клуб за лоялни клиенти на Media Markt, германската верига за потребителска електроника, която също е собственост на Metro.
"Media Markt е основната причина за слабото представяне на компанията за тримесечието наред с лош подбор на продукти", казва Андрю Гуин, анализатор в BNP Paribas. За плановете си от Metro обявиха още в началото на годината, като разделянето на бизнеса е получило подкрепата на акционерите. По план продуктите, които в момента се продават в магазините с търговска марка Metro, няма вече да се продават в Media Markt и Saturn, а акционерите ще получат дялове в новосъздадените търговски вериги.
Все пак с оптимизъм
Metro запазва оптимизма си за годишната печалба. Според компанията годината ще завърши с над 1.51 млрд. евро печалба преди облагане, каквито бяха резултатите през изминалата година. Фискалната година за фирмата приключва през септември. Въпреки това резултатите показват, че компанията се нуждае от по-силен фокус въпреки опитите на Кох да я модернизира. Metro оперира в 27 страни и има над 750 обекта, включително и 14 в България, където работи от 1999 г.
Германският ритейл гигант Metro обяви неочакван спад на финансовите резултати през третото тримесечие от фискалната си година, съобщава Bloomberg. Той се дължи предимно на разходите по преструктуриране на бизнеса на компанията с продажби на едро. От ръководството й също така обявиха, че слабият курс на руската рубла, както и терористичните атаки във Франция са навредили на общите продажби. Намалението на общите приходи до 13.6 млрд. евро и на печалбата преди облагане с данъци до 154 млн. евро се различават от очакванията на анализаторите за оборот от 13.8 млрд. и печалба от 182 млн. Приходите реално са намалени с 2.7% на годишна база, а печалбата - с 26.3%, което не се хареса на инвеститорите и акциите на веригата поевтиняха във вторник преди обед със 7%. Въпреки тези по-слаби резултати Metro очаква ръст на приходите и печалбата за цялата фискална година.
0 коментара