С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 2 авг 2016, 17:09, 14606 прочитания

Разрастването на "Спиди" продължава

Компанията изпраща полугодието с повече офиси и клиенти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Основен фокус на компанията продължава да бъде румънският пазар.
Куриерската компания "Спиди" продължава да разширява дейността си както на българския пазар, така и зад граница. Публичната компания развива много и различни канали, за да се сдобие с по-голям пазарен дял у нас и в съседни страни. През първата половина на годината клоновата ѝ мрежа достига 310 офиса у нас и в Румъния, на чийто пазар тя присъства с дъщерно дружество.

Достигане до повече клиенти


Компанията разчита на голямата си мрежа, за да предостави по-добра услуга на индивидуалните си клиенти и да оптимизира транспортните си разходи. Освен чрез физическо присъствие "Спиди" намира и други методи за завоюване на пазарен дял. От една страна, компанията автоматизира услугите си чрез така наречените автомачтични пощенски станции (АПС).

През изминалата половин година тя е активизирала 21 подобни устройства, като смята до края на 2016 г. броят им да скочи до 50. Въпросните станции се намират на възлови точки в големите населени места, като позволяват изпращането и получаването на пратки без присъствието на служители на компанията, понижавайки разходите и доближавайки "Спиди" до потенциални клиенти.

"Пазарът на куриерски услуги остава сред бързо растящите и ние виждаме значителни възможности за развитие. Разширената през последните две години мрежа от офиси тепърва ще се налага сред клиентите. Традиционната ни услуга - доставка на пакети от врата до врата, също запазва високи темпове и се възползваме от подобряването на икономическата активност", каза за "Капитал Daily" директорът за връзки с инвеститорите Красимир Тахчиев.



Компанията също така търси активно и партньорства със свои колеги в Румъния и Гърция. Това позволява предоставянето на услуги за доставка на пратки в съседните държави на сходни за местния пазар цени.

В резултат на усилията си на консолидирана база компанията успява да покачи броя на извършените доставки до 11.5 млн. за първата половина на 2016 г. На годишна база превозените пратки нарастват с 23.2%, като година по-рано за шестмесечието те са били 9.35 млн.

Експанзията в Румъния

Основен фокус на компанията продължава да бъде румънският пазар. "Спиди" иска да разшири продуктовото портфолио в страната, както и офисната си мрежа. Приходите на компанията на чуждите пазари продължават бурното си повишение през полугодието, покачвайки се с 22.6% до 25.63 млн. лв. За да продължи тенденцията и до края на годината, тя ще преработи транспортната си схема в Румъния, като планира и изграждането на нови логистични хъбове.

Постъпленията от дейността зад граница продължават да повишават значението си за компанията, изпреварвайки ръста на местния пазар. За първото полугодие делът им в общите приходи се повишава до близо 37.3%. За периода групата генерира общо 68.29 млн. лв. от продажби, 18.7% повече на годишна база, а делът на българския пазар в тях спада с 2.54 проценти пункта до 55.73%.

"Нашите усилия ни позволяват да растем с темпове над пазарните и съответно постоянно да увеличаваме пазарния си дял, и нашите усилия ни дават увереност, че ще можем да постигаме това и следващите години", коментира Тахчиев дейността на компанията в България.

"Спиди" отдава покачването на приходите на смесица от фактори. Инвестиционните и маркетинг усилията, както и подобряването на маикроикономическите фактори са допринесли за по-добрите продажби. Палетните услуги и международните пратки изпреварват останалите сегменти, а корпоративните клиенти допринасят силно за резултатите през шестмесечието.

Удар върху печалбата

Разширяването не минава и без жертви. Нетната печалба на компанията в края на шестмесечието се свива с около 36% до 4.86 млн. лв. Разходната част нараства с близо четвърт до 65 млн. лв., от които по-голямата част за външни услуги. Дружеството е направило 11 млн. лв. инвестиции, половината от които за увеличаване и подновяване на автопарка си.

Тахчиев коментира, че на този етап "Спиди" няма да търси увеличаване на капитала за разширяването на дейността си. Компанията се възползва активно от разнообразни дългови форми на финансиране на инвестиции в дълготрайни активи, но успява да покрие плащанията по тях от свободния си паричен поток.

Повишен е бил и капацитетът на транспортния хъб в София, като капацитетът му на обработка на пратки е повишен тройно през изминалото тримесечие. Част от средствата компанията отделя и за удобството на клиента, като до края на годината всички офиси и куриери ще разполагат с ПОС терминал.

Цената на акциите на дружеството се понижи при спорадични сделки с малък обем. Мажоритарният собственик Валери Мектупчиян притежава 66.42% от капитала, а френската "Геопост" контролира една четвърт. От началото на годината емисията на "Спиди" поевтинява с 6.07%.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1084 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 840 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Мобилните и облачните услуги стават двигател на технологичната индустрия

Компании като Google и Facebook са облагодетелствани от тенденцията

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10