Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 авг 2016, 17:16, 4396 прочитания

Мобилните и облачните услуги стават двигател на технологичната индустрия

Компании като Google и Facebook са облагодетелствани от тенденцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Последните финансови резултати на технологичната индустрия показват, че мобилните и облачните услуги започват да се превръщат в двигател за печалбите, пише Wall Street Journal. Отчетите на Facebook и компанията майка на Google – Alphabet, за миналото тримесечие показват, че печалбите им се подобряват благодарение на повишеното използване на мобилни устройства и ръста на разходите за мобилни реклами. Същевременно резултатите на Amazon и Microsoft надминаха очакванията на пазарите благодарение на бизнеса им със съхранение на данни за други компании, известен като облачни услуги.

"Големите играчи стават още по-големи. Хората ползват интернет все повече и повече, имат постоянен достъп през своите смартфони, скоростите се увеличават. Цялата тази информация трябва да се съхранява някъде, за което се използват облачните услуги", коментира Бен Шачър, анализатор в Macquarie Group.


Взаимна обвързаност

Двете технологични тенденции се стимулират взаимно. Мобилните устройства все повече изместват персоналните компютри, което увеличава търсенето на облачни услуги. Ограничените възможности за съхранение на данни на самите смартфони и общото увеличение на интернет трафика изискват все повече информация да бъде прехвърляна в облака. Тази обвързаност датира поне от едно десетилетие, но тенденцията се е ускорила рязко през последните няколко години. Първоначално облачните услуги бяха ограничени до сваляне на песни чрез платформи като iTunes. Впоследствие секторът преживя експлозивен ръст на мобилните приложения, услугите за стрийминг и други възможности, които изискват все по-мащабно използване на сървъри.

"Виждаме, че мобилната и облачната инфраструктура вървят ръка за ръка и взаимно стимулират развитието си", коментира Бен Стантън, анализатор в изследователската фирма Canalys. Според неговата оценка корпоративните разходи за облачни услуги са нараснали с 52% на годишна база през второто тримесечие основно благодарение на повишеното използване на мобилни устройства.
Същевременно резултатите на фирмите в хардуерния бизнес показват смесена картина. Години наред прехвърлянето на потребителите към мобилни устройства осигуряваше нарастващи печалби на производители на смартфони като Apple. Сега обаче продажбите на смартфони започват да се забавят, което се отразява на резултатите. Продажбите на iPhone спадат вече второ поредно тримесечие, което е довело до понижение на печалбата на Apple с 27% на годишна база.



Все пак някои азиатски производители като Huawei Technology и Samsung Electronics продължават да отчитат ръст на продажбите. Производителят на процесори за мобилни устройства Qualcomm постигна повишение на тримесечната печалба с 22%, дължащ се основно на поръчките от китайски производители.

Нова фаза

Като цяло обаче мобилната ера навлиза във фаза, в която печалбите все повече се насочват към компаниите с интернет и софтуерен бизнес, които капитализират повишеното използване на смартфони от страна на потребителите. На фона на спада на продажбите на смартфони Apple отчита 19% ръст на приходите от мобилни услуги. Най-големите печеливши обаче са Google и Facebook, които привличат голяма част от рекламодателите благодарение на широката си потребителска база.

Facebook отчита, че мобилните реклами отговарят за 84% от приходите й през последното тримесечие в сравнение с 11% през 2012 г. Печалбата на социалната мрежа почти се е утроила на годишна база и достига рекордните 2.1 млрд. долара. Мобилният бизнес е спомогнал и за ръста на приходите с 21% на Google. Компанията заявява, че клиентите все повече предпочитат да пускат рекламите си през мобилни устройства. Сред причините за това е подобряването на мобилните варианти на уебсайтовете, както и по-добрите условия за мобилна реклама, предлагани от технологичните компании като Google.

Възходът на облачните услуги се потвърждава и от резултатите на двата лидера в този сектор - Amazon и Microsoft. Приходите на Amazon от тези операции са скочили с 58% през второто тримесечие. Microsoft отчита 6.6% подобрение при облачните услуги, което е компенсирало спада с 3.7% при продажбите на софтуер. Други компании от компютърната сфера също се преориентират към мобилния бизнес. Един от примерите е производителят на периферни устройства за персонални компютри Logitech, който започва да предлага все повече продукти, свързани със смартфони и таблети.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира Вълната от затварящи заводи продължава. Компанията за авточасти "Костал" спира

Оръжейният "Дунарит" е с намален персонал, а административни пречки спъват износа

30 мар 2020, 839 прочитания

Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната Euler Hermes: Застрашени от фалит са 13 хил. компании в еврозоната

Процедурите по несъстоятелност може да се увеличат с 20%, прогнозират от компанията за застраховане на кредити

30 мар 2020, 905 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Държавните транспортни компании подобряват леко резултатите си

Летищата, пощите и "БДЖ - Товарни превози" са се представили по-добре през първата половина на годината

Още от Капитал
Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Защо се бавим с бързите тестове

Националният кризисен щаб и премиерът са абсолютно против използването им в България

Ричард Грийвсън: Дълбока рецесия е най-вероятният сценарий за региона

Заместник-председателят на Виенския институт за международни икономически изследвания wiiw пред "Капитал"

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

Емисия "Добри новини"

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10