Мобилните и облачните услуги стават двигател на технологичната индустрия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мобилните и облачните услуги стават двигател на технологичната индустрия

Ограничените възможности за съхранение на данни на самите смартфони и общото увеличение на интернет трафика изискват все повече информация да бъде прехвърляна в облака

Мобилните и облачните услуги стават двигател на технологичната индустрия

Компании като Google и Facebook са облагодетелствани от тенденцията

4484 прочитания

Ограничените възможности за съхранение на данни на самите смартфони и общото увеличение на интернет трафика изискват все повече информация да бъде прехвърляна в облака

© ANDREW KELLY


Последните финансови резултати на технологичната индустрия показват, че мобилните и облачните услуги започват да се превръщат в двигател за печалбите, пише Wall Street Journal. Отчетите на Facebook и компанията майка на Google – Alphabet, за миналото тримесечие показват, че печалбите им се подобряват благодарение на повишеното използване на мобилни устройства и ръста на разходите за мобилни реклами. Същевременно резултатите на Amazon и Microsoft надминаха очакванията на пазарите благодарение на бизнеса им със съхранение на данни за други компании, известен като облачни услуги.

"Големите играчи стават още по-големи. Хората ползват интернет все повече и повече, имат постоянен достъп през своите смартфони, скоростите се увеличават. Цялата тази информация трябва да се съхранява някъде, за което се използват облачните услуги", коментира Бен Шачър, анализатор в Macquarie Group.

Взаимна обвързаност

Двете технологични тенденции се стимулират взаимно. Мобилните устройства все повече изместват персоналните компютри, което увеличава търсенето на облачни услуги. Ограничените възможности за съхранение на данни на самите смартфони и общото увеличение на интернет трафика изискват все повече информация да бъде прехвърляна в облака. Тази обвързаност датира поне от едно десетилетие, но тенденцията се е ускорила рязко през последните няколко години. Първоначално облачните услуги бяха ограничени до сваляне на песни чрез платформи като iTunes. Впоследствие секторът преживя експлозивен ръст на мобилните приложения, услугите за стрийминг и други възможности, които изискват все по-мащабно използване на сървъри.

"Виждаме, че мобилната и облачната инфраструктура вървят ръка за ръка и взаимно стимулират развитието си", коментира Бен Стантън, анализатор в изследователската фирма Canalys. Според неговата оценка корпоративните разходи за облачни услуги са нараснали с 52% на годишна база през второто тримесечие основно благодарение на повишеното използване на мобилни устройства.

Същевременно резултатите на фирмите в хардуерния бизнес показват смесена картина. Години наред прехвърлянето на потребителите към мобилни устройства осигуряваше нарастващи печалби на производители на смартфони като Apple. Сега обаче продажбите на смартфони започват да се забавят, което се отразява на резултатите. Продажбите на iPhone спадат вече второ поредно тримесечие, което е довело до понижение на печалбата на Apple с 27% на годишна база.

Все пак някои азиатски производители като Huawei Technology и Samsung Electronics продължават да отчитат ръст на продажбите. Производителят на процесори за мобилни устройства Qualcomm постигна повишение на тримесечната печалба с 22%, дължащ се основно на поръчките от китайски производители.

Нова фаза

Като цяло обаче мобилната ера навлиза във фаза, в която печалбите все повече се насочват към компаниите с интернет и софтуерен бизнес, които капитализират повишеното използване на смартфони от страна на потребителите. На фона на спада на продажбите на смартфони Apple отчита 19% ръст на приходите от мобилни услуги. Най-големите печеливши обаче са Google и Facebook, които привличат голяма част от рекламодателите благодарение на широката си потребителска база.

Facebook отчита, че мобилните реклами отговарят за 84% от приходите й през последното тримесечие в сравнение с 11% през 2012 г. Печалбата на социалната мрежа почти се е утроила на годишна база и достига рекордните 2.1 млрд. долара. Мобилният бизнес е спомогнал и за ръста на приходите с 21% на Google. Компанията заявява, че клиентите все повече предпочитат да пускат рекламите си през мобилни устройства. Сред причините за това е подобряването на мобилните варианти на уебсайтовете, както и по-добрите условия за мобилна реклама, предлагани от технологичните компании като Google.

Възходът на облачните услуги се потвърждава и от резултатите на двата лидера в този сектор - Amazon и Microsoft. Приходите на Amazon от тези операции са скочили с 58% през второто тримесечие. Microsoft отчита 6.6% подобрение при облачните услуги, което е компенсирало спада с 3.7% при продажбите на софтуер. Други компании от компютърната сфера също се преориентират към мобилния бизнес. Един от примерите е производителят на периферни устройства за персонални компютри Logitech, който започва да предлага все повече продукти, свързани със смартфони и таблети.

Последните финансови резултати на технологичната индустрия показват, че мобилните и облачните услуги започват да се превръщат в двигател за печалбите, пише Wall Street Journal. Отчетите на Facebook и компанията майка на Google – Alphabet, за миналото тримесечие показват, че печалбите им се подобряват благодарение на повишеното използване на мобилни устройства и ръста на разходите за мобилни реклами. Същевременно резултатите на Amazon и Microsoft надминаха очакванията на пазарите благодарение на бизнеса им със съхранение на данни за други компании, известен като облачни услуги.

"Големите играчи стават още по-големи. Хората ползват интернет все повече и повече, имат постоянен достъп през своите смартфони, скоростите се увеличават. Цялата тази информация трябва да се съхранява някъде, за което се използват облачните услуги", коментира Бен Шачър, анализатор в Macquarie Group.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK