С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 авг 2016, 17:16, 4311 прочитания

Мобилните и облачните услуги стават двигател на технологичната индустрия

Компании като Google и Facebook са облагодетелствани от тенденцията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Последните финансови резултати на технологичната индустрия показват, че мобилните и облачните услуги започват да се превръщат в двигател за печалбите, пише Wall Street Journal. Отчетите на Facebook и компанията майка на Google – Alphabet, за миналото тримесечие показват, че печалбите им се подобряват благодарение на повишеното използване на мобилни устройства и ръста на разходите за мобилни реклами. Същевременно резултатите на Amazon и Microsoft надминаха очакванията на пазарите благодарение на бизнеса им със съхранение на данни за други компании, известен като облачни услуги.

"Големите играчи стават още по-големи. Хората ползват интернет все повече и повече, имат постоянен достъп през своите смартфони, скоростите се увеличават. Цялата тази информация трябва да се съхранява някъде, за което се използват облачните услуги", коментира Бен Шачър, анализатор в Macquarie Group.


Взаимна обвързаност

Двете технологични тенденции се стимулират взаимно. Мобилните устройства все повече изместват персоналните компютри, което увеличава търсенето на облачни услуги. Ограничените възможности за съхранение на данни на самите смартфони и общото увеличение на интернет трафика изискват все повече информация да бъде прехвърляна в облака. Тази обвързаност датира поне от едно десетилетие, но тенденцията се е ускорила рязко през последните няколко години. Първоначално облачните услуги бяха ограничени до сваляне на песни чрез платформи като iTunes. Впоследствие секторът преживя експлозивен ръст на мобилните приложения, услугите за стрийминг и други възможности, които изискват все по-мащабно използване на сървъри.

"Виждаме, че мобилната и облачната инфраструктура вървят ръка за ръка и взаимно стимулират развитието си", коментира Бен Стантън, анализатор в изследователската фирма Canalys. Според неговата оценка корпоративните разходи за облачни услуги са нараснали с 52% на годишна база през второто тримесечие основно благодарение на повишеното използване на мобилни устройства.
Същевременно резултатите на фирмите в хардуерния бизнес показват смесена картина. Години наред прехвърлянето на потребителите към мобилни устройства осигуряваше нарастващи печалби на производители на смартфони като Apple. Сега обаче продажбите на смартфони започват да се забавят, което се отразява на резултатите. Продажбите на iPhone спадат вече второ поредно тримесечие, което е довело до понижение на печалбата на Apple с 27% на годишна база.



Все пак някои азиатски производители като Huawei Technology и Samsung Electronics продължават да отчитат ръст на продажбите. Производителят на процесори за мобилни устройства Qualcomm постигна повишение на тримесечната печалба с 22%, дължащ се основно на поръчките от китайски производители.

Нова фаза

Като цяло обаче мобилната ера навлиза във фаза, в която печалбите все повече се насочват към компаниите с интернет и софтуерен бизнес, които капитализират повишеното използване на смартфони от страна на потребителите. На фона на спада на продажбите на смартфони Apple отчита 19% ръст на приходите от мобилни услуги. Най-големите печеливши обаче са Google и Facebook, които привличат голяма част от рекламодателите благодарение на широката си потребителска база.

Facebook отчита, че мобилните реклами отговарят за 84% от приходите й през последното тримесечие в сравнение с 11% през 2012 г. Печалбата на социалната мрежа почти се е утроила на годишна база и достига рекордните 2.1 млрд. долара. Мобилният бизнес е спомогнал и за ръста на приходите с 21% на Google. Компанията заявява, че клиентите все повече предпочитат да пускат рекламите си през мобилни устройства. Сред причините за това е подобряването на мобилните варианти на уебсайтовете, както и по-добрите условия за мобилна реклама, предлагани от технологичните компании като Google.

Възходът на облачните услуги се потвърждава и от резултатите на двата лидера в този сектор - Amazon и Microsoft. Приходите на Amazon от тези операции са скочили с 58% през второто тримесечие. Microsoft отчита 6.6% подобрение при облачните услуги, което е компенсирало спада с 3.7% при продажбите на софтуер. Други компании от компютърната сфера също се преориентират към мобилния бизнес. Един от примерите е производителят на периферни устройства за персонални компютри Logitech, който започва да предлага все повече продукти, свързани със смартфони и таблети.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара Nestlé ще върне на акционерите 20 млрд. долара

Средствата ще се насочат към тях най-вече чрез обратно изкупуване на акции през следващите три години

17 окт 2019, 285 прочитания

"Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност "Въгледобив Бобов дол" е обявена в несъстоятелност

Компанията системно е нарушавала задълженията си по оздравителния план и дължи на държавата над 102 млн. лв.

17 окт 2019, 411 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Държавните транспортни компании подобряват леко резултатите си

Летищата, пощите и "БДЖ - Товарни превози" са се представили по-добре през първата половина на годината

Още от Капитал
Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Музей или СПА

Предизборната кампания повдигна въпроса за забравеното северно крило на Централната баня, за което се водят спорове от години

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10