Wal-Mart преговаря да купи Jet.com, за да се конкурира по-успешно с Amazon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wal-Mart преговаря да купи Jet.com, за да се конкурира по-успешно с Amazon

Wal-Mart преговаря да купи Jet.com, за да се конкурира по-успешно с Amazon

Цената на сделката може да достигне 3 млрд. долара

4406 прочитания

© RICK WILKING


Американският ритейл гигант Wal-Mart се е насочил към закупуването на електронния търговец Jet.com, съобщава Wall Street Journal. Според изданието двете компании водят разговори от няколко седмици. Wal-Mart проявява интерес към компанията заради силата, която би добавила към сектора си с електронна търговия, където си е поставила за цел да надмине Amazon. Евентуална сделка би помогнала много за изпълнението й.

Не е ясно колко пари би отделила веригата за придобиването на стартъп компанията, която все още не е излязла на печалба, но според запознати източници на Wall Street Journal сумата може да достигне 3 млрд. долара, което би направило сделката най-голямата за Wal-Mart от 2010 г. насам.

Кои са Jet.com

Jet.com е компания за електронна търговия, основана от Марк Лор. Лор е известна личност в електронната търговия главно с проектите си Soap.com и Diapers.com, обединени под общия чадър на фирма Quidsi. Diapers.com се превръща в успешен онлайн търговец на бебешки стоки, а цялата Quidsi беше продадена през 2010 г. на Amazon за над половин милиард долара. В момента Diapers.com продължава да работи под шапката на Amazon.

От създаването си през 2014 г. Jet.com е събрала над 800 млн. долара от инвестиционни рундове, включително и от Google Ventures, Goldman Sachs и Аlibaba Group. Jet.com има особено отличителна схема за цени и промоции, които насърчават клиентите да си купуват повече продукти. Според ръководство компанията се издържа изцяло от годишната членска такса от 50 долара, без да получава част от цената като търговец. По този начин цените са възможно най-ниски и именно това е причината за евентуална сделка, защото много от цените в Jet.com са по-ниски от тези на Amazon.

В опит за връщане на позиции

Wal-Mart изпитва огромни затруднения при конкуренцията си с Amazon и вече отстъпва далеч назад по пазарна капитализация. В момента най-големият ритейлър в САЩ се оценява на 227 млрд. долара, докато Amazon - 358 млрд. От Wal-Mart са мотивирани да успеят в електронната търговия, която към момента отговаря за едва 3% от близо 500-те млрд. долара годишни приходи. В момента обемът на продажбите от електронна търговия са около 10% от всички, а само преди година и половина са били към 25%. Придобиването на Jet.com ще помогне положението да се промени. От друга страна, общият оборот на Amazon е малко над 100 млрд. долара на година, включително и уеб услугите, които компанията предлага.

За Jet.com придобиването би означавало още един бизнес проект на Марк Лор, който да бъде продаден на по-голям играч, преди да бъде напълно развит. Сделката доказва и това, че е много трудно да станеш един от лидерите на пазара, когато Wal-Mart с огромния си брой клиенти и финансова мощ и Amazon с все по-бързите си доставки се борят за първото място в електронната търговия.

Американският ритейл гигант Wal-Mart се е насочил към закупуването на електронния търговец Jet.com, съобщава Wall Street Journal. Според изданието двете компании водят разговори от няколко седмици. Wal-Mart проявява интерес към компанията заради силата, която би добавила към сектора си с електронна търговия, където си е поставила за цел да надмине Amazon. Евентуална сделка би помогнала много за изпълнението й.

Не е ясно колко пари би отделила веригата за придобиването на стартъп компанията, която все още не е излязла на печалба, но според запознати източници на Wall Street Journal сумата може да достигне 3 млрд. долара, което би направило сделката най-голямата за Wal-Mart от 2010 г. насам.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK