Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

Едвинас Волкас, Изпълнителен директор на "Максима България"

Седмични новини за ритейл

"Максима България" ще открие 13 нови "Т Маркет" до края на октомври; Атила Йенишен пое управлението на "Метро кеш енд кери България"; Стела Първанова е новият търговски директор на "Кауфланд"; "Карлсберг България" с дял над 25% от пазара на бира; Цените на храните на едро се повишават

5730 прочитания

Едвинас Волкас, Изпълнителен директор на "Максима България"

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]

"Максима България" ще открие 13 нови "Т Маркет" до края на октомври

"Максима България" обяви официално намеренията си да открие още 13 магазина "Т Маркет" в страната. Това стана ясно по време на представяне на бъдещите планове на компанията. Първоначалните идеи бяха за 12 магазина - всички бивши обекти на "Пени маркет", управлявани от "Рила проект". От компанията са добавили и още един магазин в Елин Пелин. С новите обекти броят на магазините на "Максима България" ще достигне 61. Така веригата ще стане трета на пазара по този показател. Ако не се броят обектите на маркетинговото обединение "ЦБА България" и магазините под марката КООП, първата позиция се заема от "Билла България" с над 100 обекта, а втори са "Лидл България" с над 80.

Нови магазини "Т Маркет" ще има в Берковица, Бяла Слатина, Павликени, Попово, Ловеч, Козлодуй, Омуртаг, Разлог, Гоце Делчев, Раднево, Радомир и Елин Пелин, както и 33-ият магазин в София. В нито един от градовете извън столицата досега не е имало магазин на "Максима България". Откриването на обектите ще се състои от средата на септември до средата на октомври. От компанията съобщиха, че са имали разговори с общините, в които отварят магазини, за съвместна работа с местни доставчици и производители. Те ще могат да представят продуктите си в близките магазини, а ако проектът се окаже успешен, компанията ще помогне за разпространението им в националната мрежа.

В момента в България има 48 магазини под марката "Т Маркет", които според изпълнителния директор на "Максима България" Едвинас Волкас са по средата между това да са верига супермаркети и дискаунтър. От всички обекти 32 се намират в столицата. "Максима България" е на шесто място сред ритейлърите след "Кауфланд", "Лидл", "Билла", "Фантастико" и "Пикадили" по годишен оборот за 2015 г. Едвинас Волкас каза, че не очаква разрастването на броя магазини на "Максима България" да доведе до разместване в позициите.

Атила Йенишен пое управлението на "Метро кеш енд кери България"

Атила Йенишен пое управлението на "Метро кеш енд кери България" от 1 август 2016 г. Той наследява като главен изпълнителен директор Вероника Пунчева, която преминава на ключова позиция в централата на Mеtro Group в Дюселдорф, съобщиха от компанията.

Атила Йенишен идва от позицията директор "Снабдяване" на "Макро кеш енд кери Испания". "Вярвам, че заедно с колегите си ще продължим да осигуряваме най-добрите решения за своите професионални клиенти, а също така ще допринесем за развитието и растежа на българската икономика", каза той.

Йенишен се присъединява към "Метро кеш енд кери Турция" през 2000 г. През 2004 г. поема управлението на "Свежи храни" на компанията. През 2006 г. става директор "Доставки на храни и мърчандайзинг" на "Метро кеш енд кери Пакистан". От 2008 г. е директор "Снабдяване" на "Метро Пакистан", а от юли 2010 г. отива на тази позиция в Испания.

Вероника Пунчева поема новия си ангажимент в Дюселдорф в момент, в който продажбите на "Метро България" устойчиво растат втора поредна година. За финансовата 2014/2015 г. те достигнаха 357 млн. евро.

"Виждам и занапред "Метро България" като силна, компетентна и работеща за своите професионални клиенти организация, бизнес лидер, с усет за динамиката на пазара, който задава темпото и посоките за развитие на индустрията", каза Вероника Пунчева.

Стела Първанова е новият търговски директор на "Кауфланд"

Стела Първанова заема позицията търговски директор на "Кауфланд България" от август. През последните 12 години тя е била на различни ръководни позиции в търговската дирекция на фирмата, като последно е заемала длъжността директор направление "Нехранителни стоки".

Преди "Кауфланд" Стела Първанова е натрупала опит, работейки за Procter&Gamble, L’Oreal и "Cosmo България". Завършила е икономика и управление на индустрията.

Стела Първанова се присъединява към управителния съвет на "Кауфланд България", съставен от Димитър Спасов - главен изпълнителен директор, Михаил Петров - главен финансов директор, Евгени Гайдов - главен оперативен директор, и Елида Панайотова - отдел Real Estate & Procurement.

"Карлсберг България" с дял над 25% от пазара на бира

"Карлсберг България" е увеличила пазарния си дял през първото полугодие до 25.6%, но запазва третото си място на пазара след "Загорка" и "Каменица". Това се разбра на представянето на резултатите на пивоварната за първата половина от годината. Обемите, произвеждани от "Карлсберг България", са се увеличили с близо 25% спрямо тези преди година и очакванията на компанията са ръстовете да се задържат в същите темпове, съобщи Деян Беко, главен изпълнителен директор на "Карлсберг България". Общият бирен пазар за същото време се е увеличил със 7.4%. Компанията се позовава на данни на Nielsen A/S.

От компанията съобщиха още, че "Пиринско" вече официално е най-продаваната бира в България - с дял от 16% на националния пазар, следвана от конкурентните марки "Каменица" и "Ариана", по данни на Nielsen. В София пък всяка четвърта продадена бира е "Пиринско". За момента от компанията все още не разполагат с данни за представянето на новата линия "Пиринско Младо пиво".

Най-доволни от компанията са останали от завръщането на "Шуменско бомбичка" на пазара. От "Карлсберг" са инвестирали 4.5 млн. лв., които са отишли за връщането на производствената линия, която оригинално действа от 1966 г. до средата на 80-те години.

Цените на храните на едро се повишават

Индексът на тържищните цени (ИТЦ), който отразява цените на хранителните стоки на едро, се повиши през тази седмица с 2.3%, съобщава Държавната комисия по стоковите борси и тържищата. За двайсетина дни ИТЦ се повиши с общо с 5.89% от най-ниското си досега ниво за 2016 г. Миналата година ИТЦ достигна най-ниското си ниво също през юли.

Оранжерийните домати поскъпват тази седмица с 2.6% и се търгуват по 1.55 лв. за килограм. Българските оранжерийни краставици поевтиняват с 2.7% до 1.45 лв. средно за килограм. Картофите се продават по 0.58 лв. за килограм на едро. Зелените чушки поевтиняват с 16.5% до 0.96 лв. за килограм. Тиквичките поскъпват с 2.6% до 0.78 лв./кг. Ябълките се продават средно по 1.07 лв./кг, прасковите се търгуват по 1.30 лв./кг, а кайсиите - по 1.80 лв./кг.

Накратко

"Билла България" ще дари общо 30 000 лева до есента в подкрепа на близо 500 деца, за които се грижи сдружение "SOS Детски селища", съобщиха от компанията.

Клоновата мрежа на куриерската компания "Спиди" през първата половина на годината достига 310 офиса в България и в Румъния, на чийто пазар тя присъства с дъщерно дружество.

Metro обяви неочакван спад на приходите през третото тримесечие на фискалната година. Обяснението е в разходите по преструктуриране на бизнеса на компанията с продажби на едро, в по-слабия курс на рублата и в терористичните атаки във Франция.

Coca-Cola отчете печалба за второто тримесечие от 3.45 млрд. долара, предаде АП. Резултатите надхвърлят очакванията на Уолстрийт.

Японският производител на видеоигри Nintendo обяви загуба от 232 млн. долара за първото тримесечие на финансовата си година въпреки световния успех на играта Pokemon GO, съобщи АП.

Страницата е подготвена от екипа на "Регал" (regal.bg). Вашите новини от сектора очакваме на e-mail: [email protected]


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK