Mercedes влиза на пазара на електрически автомобили до края на 2020 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mercedes влиза на пазара на електрически автомобили до края на 2020 г.

Daimler планира да пусне и първия си изцяло електрически камион в началото на следващото десетилетие

Mercedes влиза на пазара на електрически автомобили до края на 2020 г.

Очаква се германската компания да обяви производството на четири модела

8133 прочитания

Daimler планира да пусне и първия си изцяло електрически камион в началото на следващото десетилетие

© MICHAEL DALDER


"Сега вече е дошло времето и е възможно да се направи успешен бизнес модел около електрическите автомобили в следващите пет до десет години".

Волфганг Бернхард, директор на поделението за камиони в Daimler

Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz също се насочва към пазара на електроавтомобили и подготвя своя собствена линия, съобщава Bloomberg. Компанията ще конкурира BMW и Tesla, като и трите ще се опитат да докажат, че бизнесът с коли, задвижвани по алтернативен начин, може да е както от полза за околната среда, така и печеливш бизнес модел.

Очаква се компанията да обяви, че ще подготви два спортни модела и два седана, задвижвани с електричество. Това твърди агенцията, като се позовава на двама души, запознати с проекта на Mercedes. Най-вероятно автомобилният гигант ще направи отделен бранд, под който да се произвеждат колите. Главният изпълнителен директор на Mercedes Дитер Цетче обяви още през юни, че компанията вече е планирала представянето на електрическа кола за атомобилното шоу в Париж, което ще се проведе през септември.

Следвай лидера

Успехът на Model S, пуснат за предварителни поръчки от Tesla, прави още по-голямо напрежението върху другите производители на луксозни коли. Въпреки че Tesla, изглежда, не успява да се справи с лекота с търсенето на модела си и продължава да работи на загуба, останалите автомобилни производители в сектора трябва да докажат, че могат да се справят с новите тенденции и също да бъдат иновативни предвид новите регулации, изискващи все по-ниски вредни емисии от автомобилите.

Наред с BMW Мercedes трябва да намери начин да достигне до все по-взискателните си клиенти, които освен всичко са и скептични към това колко продължително ще може да се кара с едно зареждане на батерията, колко скъпо ще струва поддръжката на автомобилите и колко време ще отнема зареждането им. Това важи с още по-голяма сила за клиентите на кампанията в Германия.

Mercedes вече изпробва добавянето на батерии и електрически двигатели към вече съществуващите си модели, което е по-евтиният вариант от инвестициите на BMW във футурустичния дизайн на "i" серията им. Ролите вече са разменени: BMW смята да забави пускането на "i" модела с още пет години, докато Mercedes се стреми да пусне своя линия електрически коли до края на десетилетието, смятат източниците на Bloomberg.

Коли, но не само

Освен електрическите коли компанията, майка на Mercedes - Daimler, планира да пусне и първия си изцяло електрически камион в началото на следващото десетилетие. От компанията обещават също и електрически версии на всеки модел от линията си Smart.

"Когато Tesla започнаха да разработват колите си преди години, ние сметнахме – при това правилно, че технологията все още не е достигнала до това ниво. Сега вече е дошло времето и е възможно да се направи успешен бизнес модел около електрическите автомобили в следващите пет до десет години", каза Волфганг Бернхард, директор на поделението за камиони в Daimler. Кристоф Седлмайер, говорител на Daimler, отказа да коментира колко точно модела електрически автомобили ще започнат да произвеждат, но обяви, че със сигурност ще бъдат повече от един.

Прототипът, който ще бъде представен през септември, ще бъде SUV автомобил, който ще има възможността да изминава около 500 километра само с едно зареждане. Очаква се също така колата да има по-различен дизайн от другите модели на Mercedes.

"Сега вече е дошло времето и е възможно да се направи успешен бизнес модел около електрическите автомобили в следващите пет до десет години".

Волфганг Бернхард, директор на поделението за камиони в Daimler

Германският производител на луксозни автомобили Mercedes-Benz също се насочва към пазара на електроавтомобили и подготвя своя собствена линия, съобщава Bloomberg. Компанията ще конкурира BMW и Tesla, като и трите ще се опитат да докажат, че бизнесът с коли, задвижвани по алтернативен начин, може да е както от полза за околната среда, така и печеливш бизнес модел.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Ми освен да дишате праха на "Тесла"-та, друго не ви остава, само се чува за планове, планове, планове... и нищо...

  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    добре, че елън освободи патентите... та и вие да "направите успешен бизнес модел около електрическите автомобили в следващите пет до десет години"...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK