С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 8 авг 2016, 14:49, 2577 прочитания

Nissan преговаря с Panasonic за продажбата на бизнеса си с автомобилни батерии

Преговорите са за контролния пакет от 51% от дружеството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За японската компания е по-евтино да купува батериите, отколкото да ги произвежда.

Японската автомобилна компания Nissan Motor води преговори с Panasonic и други кандидати, включително няколко от Китай, за продажбата на контролния пакет акции в бизнеса си за производство на автомобилни батерии. Това съобщава Reuters, като се позовава на запознати източници. Според тях японският автопроизводител иска да продаде 51% от Automotive Energy Supply Corporation (AESC). Nissan също така е в процес на продажба на 41% от подразделението си за авточасти Calsonic Kansei Corp.

Звеното AESC


Създадено през 2007 г. заедно с NEC Corp., подразделението произвежда литиево-йонни батерии за електромобили. Двете компании влагат огромни средства в AESC, което започва производството на акумулатори за моделите LEAF и e-NV200 през 2010 г. През 2014 г. дружеството е вторият най-голям производител на батерии в света след Panasonic. Оттогава звеното губи пазарен дял и от Nissan са отворени към предложения да си партнират с други дружества за своята програма с електроавтомобили.

Повече електромобили

Японската компания и Renault, и двете управлявани от Карлос Госн, залагат доста по-сериозно на производство на електромобили от своите конкуренти. През 2009 г. той заяви, че двете дружества ще вложат над 4 млрд. евро за производство на модели като Leaf и 500 хил. батерии за тях. Продажбите на електрически коли обаче са разочароващи, което значи, че компаниите не са успели да намалят разходите за батериите чрез масово производство. През май Nissan придоби 34% от Mitsubishi Motors Corp., за да се конкурира по-успешно на компании като Toyota и Volkswagen.



Конкуренцията при автомобилните батерии се засилва заради очакваното увеличаване на търсенето на електромобили в следващи години. Според Nikkei Daily за Nissan е по-евтино да купува батериите за своите електрически автомобили, отколкото да ги произвежда. Госн обяви че ще намали използването на батерии от AESC и вместо това ще използва такива от LG Chem. Tesla например следва различна стратегия. За момента тя снабдява своите модели с батерии от Panasonic, но това е на път да се промени, когато големият завод на компанията за батерии в американския щат Невада заработи на пълни обороти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уникредит Булбанк продаде портфейл лоши заеми за 50 млн. евро Уникредит Булбанк продаде портфейл лоши заеми за 50 млн. евро

Купувачи са специализираните компании за събиране на вземания APS Holding и Balbec Capital

21 ное 2019, 563 прочитания

Boeing е получила близо 300 млн. долара допълнително за разработването на космическа капсула Boeing е получила близо 300 млн. долара допълнително за разработването на космическа капсула

Според одита на генералния инспектор на NASA финансовата инжекция към компанията е била "ненужна"

21 ное 2019, 321 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британските власти разследват Airbus за корупция

Лондон проверява използването на външни посредници при сключване на сделки

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Пресъхналият Перник

Приблизително 60 хил. души ще бъдат засегнати от бъдещия воден режим в област Перник

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10