С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 8 авг 2016, 14:49, 2534 прочитания

Nissan преговаря с Panasonic за продажбата на бизнеса си с автомобилни батерии

Преговорите са за контролния пакет от 51% от дружеството

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg


За японската компания е по-евтино да купува батериите, отколкото да ги произвежда.

Японската автомобилна компания Nissan Motor води преговори с Panasonic и други кандидати, включително няколко от Китай, за продажбата на контролния пакет акции в бизнеса си за производство на автомобилни батерии. Това съобщава Reuters, като се позовава на запознати източници. Според тях японският автопроизводител иска да продаде 51% от Automotive Energy Supply Corporation (AESC). Nissan също така е в процес на продажба на 41% от подразделението си за авточасти Calsonic Kansei Corp.

Звеното AESC


Създадено през 2007 г. заедно с NEC Corp., подразделението произвежда литиево-йонни батерии за електромобили. Двете компании влагат огромни средства в AESC, което започва производството на акумулатори за моделите LEAF и e-NV200 през 2010 г. През 2014 г. дружеството е вторият най-голям производител на батерии в света след Panasonic. Оттогава звеното губи пазарен дял и от Nissan са отворени към предложения да си партнират с други дружества за своята програма с електроавтомобили.

Повече електромобили

Японската компания и Renault, и двете управлявани от Карлос Госн, залагат доста по-сериозно на производство на електромобили от своите конкуренти. През 2009 г. той заяви, че двете дружества ще вложат над 4 млрд. евро за производство на модели като Leaf и 500 хил. батерии за тях. Продажбите на електрически коли обаче са разочароващи, което значи, че компаниите не са успели да намалят разходите за батериите чрез масово производство. През май Nissan придоби 34% от Mitsubishi Motors Corp., за да се конкурира по-успешно на компании като Toyota и Volkswagen.



Конкуренцията при автомобилните батерии се засилва заради очакваното увеличаване на търсенето на електромобили в следващи години. Според Nikkei Daily за Nissan е по-евтино да купува батериите за своите електрически автомобили, отколкото да ги произвежда. Госн обяви че ще намали използването на батерии от AESC и вместо това ще използва такива от LG Chem. Tesla например следва различна стратегия. За момента тя снабдява своите модели с батерии от Panasonic, но това е на път да се промени, когато големият завод на компанията за батерии в американския щат Невада заработи на пълни обороти.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 727 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 731 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Британските власти разследват Airbus за корупция

Лондон проверява използването на външни посредници при сключване на сделки

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Зденек Турек: Българската икономика получи своя справедлив дял от глобализацията

Банките са готови за Brexit, смята главният изпълнителен директор на европейското звено на Citibank

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Арх. Стефка Георгиева и елегантният брутализъм

Виена се запознава с наследството на една изключителна българска архитектка. Ние също.