Nissan преговаря с Panasonic за продажбата на бизнеса си с автомобилни батерии
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan преговаря с Panasonic за продажбата на бизнеса си с автомобилни батерии

Nissan също така е в процес на продажба на 41% от подразделението си за авточасти Calsonic Kanse

Nissan преговаря с Panasonic за продажбата на бизнеса си с автомобилни батерии

Преговорите са за контролния пакет от 51% от дружеството

2752 прочитания

Nissan също така е в процес на продажба на 41% от подразделението си за авточасти Calsonic Kanse

© Toru Hanai


За японската компания е по-евтино да купува батериите, отколкото да ги произвежда.

Японската автомобилна компания Nissan Motor води преговори с Panasonic и други кандидати, включително няколко от Китай, за продажбата на контролния пакет акции в бизнеса си за производство на автомобилни батерии. Това съобщава Reuters, като се позовава на запознати източници. Според тях японският автопроизводител иска да продаде 51% от Automotive Energy Supply Corporation (AESC). Nissan също така е в процес на продажба на 41% от подразделението си за авточасти Calsonic Kansei Corp.

Звеното AESC

Създадено през 2007 г. заедно с NEC Corp., подразделението произвежда литиево-йонни батерии за електромобили. Двете компании влагат огромни средства в AESC, което започва производството на акумулатори за моделите LEAF и e-NV200 през 2010 г. През 2014 г. дружеството е вторият най-голям производител на батерии в света след Panasonic. Оттогава звеното губи пазарен дял и от Nissan са отворени към предложения да си партнират с други дружества за своята програма с електроавтомобили.

Повече електромобили

Японската компания и Renault, и двете управлявани от Карлос Госн, залагат доста по-сериозно на производство на електромобили от своите конкуренти. През 2009 г. той заяви, че двете дружества ще вложат над 4 млрд. евро за производство на модели като Leaf и 500 хил. батерии за тях. Продажбите на електрически коли обаче са разочароващи, което значи, че компаниите не са успели да намалят разходите за батериите чрез масово производство. През май Nissan придоби 34% от Mitsubishi Motors Corp., за да се конкурира по-успешно на компании като Toyota и Volkswagen.

Конкуренцията при автомобилните батерии се засилва заради очакваното увеличаване на търсенето на електромобили в следващи години. Според Nikkei Daily за Nissan е по-евтино да купува батериите за своите електрически автомобили, отколкото да ги произвежда. Госн обяви че ще намали използването на батерии от AESC и вместо това ще използва такива от LG Chem. Tesla например следва различна стратегия. За момента тя снабдява своите модели с батерии от Panasonic, но това е на път да се промени, когато големият завод на компанията за батерии в американския щат Невада заработи на пълни обороти.

За японската компания е по-евтино да купува батериите, отколкото да ги произвежда.

Японската автомобилна компания Nissan Motor води преговори с Panasonic и други кандидати, включително няколко от Китай, за продажбата на контролния пакет акции в бизнеса си за производство на автомобилни батерии. Това съобщава Reuters, като се позовава на запознати източници. Според тях японският автопроизводител иска да продаде 51% от Automotive Energy Supply Corporation (AESC). Nissan също така е в процес на продажба на 41% от подразделението си за авточасти Calsonic Kansei Corp.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    xyha avatar :-|
    xyha

    Tesla например следва различна стратегия. ....

    Е това са американци , не да ми произвеждат в китай , и после да лепнат само марката отгоре.

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "xyha":

    Ако имаха време за транспорт на батериите без да ги притискат големите предварителни заявки за покупка на новия модел, най-вероятно и те щяха да произвеждат в Китай...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK