Wal-Mart влиза в директна конкуренция с Amazon
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Ало, Маджо

Wal-Mart влиза в директна конкуренция с Amazon

Wal-Mart влиза в директна конкуренция с Amazon

Американската верига купува Jet.com за 3.3 млрд. долара.

5381 прочитания

© Mike Blake


Американската верига Wal-Mart влиза в директна конкуренция с най-големия онлайн търговец Amazon, след като купи платформата Jet.com. Официалната сделка беше обявена в сряда, след като миналата седмица от ритейл гиганта разкриха намеренията си за придобиването, съобщиха Wall Street Journal и Bloomberg. Цената на сделката е 3.3 млрд. долара, което е над очакванията за 3 млрд. Това означава, че инвестициите в Jet.com от страна на Google, Goldman Sachs и други могат да се възвърнат между 2 и 15 пъти в зависимост от това кога са били направени. За пример - инвестиционната фирма Fidelity ще получи удвоени своите вложени близо 15 млн. долара само след осем месеца.

Jet.com и борбата с Amazon

Основаната от Марк Лор компания Jet.com е известна най-вече с политиката си за ниски цени и алгоритми за отстъпки при покупката на повече продукти. Марк Лор вече има няколко проекта зад гърба си, продадени на Amazon – Soap.com и Diapers.com, обединени под общия чадър на фирмата Quidsi. Wal-Mart купува Jet.com, за да разшири позициите си в електронната търговия, където директно ще се конкурира с лидера Amazon. В момента едва 3% от близо 500 млрд. долара годишни приходи на Wal-Mart идват от електронна търговия, което е твърде малко.

Сделката ще доведе до голяма промяна в стратегията на Wal-Mart за електронна търговия. Още преди 15 години компанията открива своя сайт Walmart.com, в който досега са вложени милиарди долари. Компанията има седем огромни центъра за доставки в САЩ, които обаче не успяват да се справят с Amazon и тяхната политика за свръхбързи доставки. "С обединени сили Wal-Mart и Jet.com могат най-накрая да направят битката за електронна търговия надбягване с два коня", казва Саймън Гътман, анализатор към Morgan Stanley. Той обаче смята, че двете компании ще имат проблеми, защото ползват много различни бизнес модели. Начело на Walmart.com ще застане основателят на Jet.com Марк Лор, като самият сайт Jet.com няма да бъде затворен и ще продължи да оперира.

С оптимизъм

Според Wal-Mart Jet.com се разширява с над 400 хил. нови клиенти всеки месец и в края на първата си активна година е продала стоки за над 1 млрд. долара. Представителите на Wal-Mart обаче не са пожелали да коментират конкретни данни пред американските медии. Сайтът за електронна търговия също така успява да достигне до по-млади клиенти чрез марки и продукти, каквито в Wal-Mart няма. Най-голямото предизвикателство пред двете фирми ще е да започнат да гледат в една посока – или поне така смята Марк Лор.

Американската верига Wal-Mart влиза в директна конкуренция с най-големия онлайн търговец Amazon, след като купи платформата Jet.com. Официалната сделка беше обявена в сряда, след като миналата седмица от ритейл гиганта разкриха намеренията си за придобиването, съобщиха Wall Street Journal и Bloomberg. Цената на сделката е 3.3 млрд. долара, което е над очакванията за 3 млрд. Това означава, че инвестициите в Jet.com от страна на Google, Goldman Sachs и други могат да се възвърнат между 2 и 15 пъти в зависимост от това кога са били направени. За пример - инвестиционната фирма Fidelity ще получи удвоени своите вложени близо 15 млн. долара само след осем месеца.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK