С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 11 авг 2016, 17:47, 8979 прочитания

Летищата в Бургас и Варна повишават трафика на пътници с 25%

От Fraport биха проявили интерес към концесията "Летище София"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Летищата във Варна и Бургас, които са част от Fraport Twin Star Airport Management, са отбелязали почти 25% увеличение на пътниците от началото на годината до 8 август. През този период трафикът е достигнал до над 1.3 млн. Главният изпълнителен директор на компанията, където освен германският оператор с миноритарно участие е "Еърпорт сървисиз България", собственост на "Химимпорт", Улрих Хеппе, обяви, че очаква до края на годината ръстът на пътниците на летището само във Варна да достигне 20%. Той заяви, че варненското летище отбелязва най-добрите си резултати за последните 10 години, като най-много са нараснали полските туристи - близо 89% в сравнение с миналата година, когато броят им е бил около 42 хил. Растеж има и при пътниците от и за Великобритания, които са се увеличили с 18%. Подобрение има и при ситуацията с туристите от Русия, които обаче използват по-редовно услугите на летището в Бургас.

Първото шестмесечие


Според разбивките на доклада за първото шестмесечие на дружеството летището в Бургас е приело над 680 хил. пътници, а това във Варна – почти 500 хил. В проценти увеличението при Бургас надхвърля 25, а при Варна – 24. Изпълнителният директор на летище Варна Димитър Костадинов коментира, че разпределението на работата на летището е направена оптимално, така че големият ръст на пътниците не тежи на летищната инфраструктура и не затруднява обслужването. По думите му в 29-та седмица на годината, която беше през юли, са обработени рекорден брой полети - 684 излитащи и кацащи.

Матиас Зисшанг, главен финансов директор на германския оператор Fraport, определи двете летища като "ярките звезди" в портфолиото на компанията наред с това Лима, Перу. По неговите думи трите летища отчитат силни резултати и са сред водещите за повишението на трафика на групата през първото полугодие. Очакванията към Бургас и Варна са още по-високи през вторите шест месеца, защото от германската група предвиждат силен интерес към двете български летища заради проблемите на сектори в Турция.

Зисшанг също така коментира в конферентен разговор с инвеститорите и възможното участие на компанията в процедурата за концесия на "Летище София". По негови думи това би бил интерес актив за германския оператор, но все още изчакват окончателното решение за концесията. Процедурата беше обявена от правителството, но беше обжалвана от кувейтския консорциум "Мохамед Абдулмохсин ал Карафи и синове" - една от компаниите, които изградиха новата писта на летището (тя е притеснена, че след концесионирането няма да получат 43 млн. долара, които държавата им дължи по арбитражно дело, което загуби) и беше временно спряна. В края на юни Комисията за защита на конкуренцията остави без уважение жалбата.



Общите резултати

Общият оборот за първата половин година на германската група, която държи летища още във Франкфурт, Любляна, Анталия, Санкт Петербург, Хановер и други градове по света, е 1.2 млрд. евро. Това е спад с 1.4%, който обаче не взима предвид, че групата се е разделила с някои от активите си през изминалата година. През 2015 г. Fraport продаде 51% от акциите си във Frankfurt Cargo Services и всичките си акции от Air-Transport IT Services. Като се вземат предвид тези промени, оборотът на компанията през първата половина на 2016 г. се е повишил с близо 20 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За кожата на един гайджин За кожата на един гайджин

Бившият автомагнат Карлос Гон избра да е беглец от японската правосъдна система, но животът му тепърва ще става по-сложен

17 яну 2020, 1025 прочитания

Без вода няма индустрия Без вода няма индустрия

Промишленото водоснабдяване засега е осигурено на повечето места в страната, но за някои компании има притеснения

17 яну 2020, 887 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3418 прочитания

17 яну 2020, 2884 прочитания

17 яну 2020, 2171 прочитания

17 яну 2020, 2096 прочитания

17 яну 2020, 1959 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното

Китайската група разраства бизнеса си с облачни услуги

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

В търсене на новия FAANG

Технологичните гиганти ще останат доминантен фактор на пазарите, но наред с тях в потенциални кандидати за фаворити на инвесторите могат да се превърнат и редица зелени компании

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10