Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното

Reuters

Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното

Китайската група разраства бизнеса си с облачни услуги

3607 прочитания

Reuters

© Reuters


Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding отчита по-висок от очакваното ръст на приходите през изминалото тримесечие. Мобилният бизнес и облачните услуги на групата са нараснали значително въпреки цялостното забавяне на китайската икономика, съобщава Reuters.

Общите приходи на търговския гигант за второто тримесечие са се повишили с 59% до 32.12 млрд. юана, или 4.84 млрд. долара, спрямо 20.25 млрд. юана за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите бе за по-слаб ръст до 30.17 млрд. юана, отбелязва Reuters. Нетната печалба обаче се понижава до 7.14 млрд. юана спрямо 30.82 млрд. юана година по-рано. Въпреки спада резултатът също надхвърля предварителните очаквания. Коригираната печалба на акция без еднократни разходи достига 4.2 юана спрямо прогнозите за 4.9 юана. След представянето на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с 4.8%.

Ръст на потребителите

Броят на потребителите, използващи платформите за онлайн търговия на компанията, е нараснал с 18% на годишна база до 434 млн. Приходите от електронна търговия за тримесечието се повишават с 47% до 27.2 млрд. юана. Подобрението е особено силно при електронните покупки през мобилни устройства – там приходите скачат над два пъти. Броят на месечно активните потребители, използващи смартфони, се е повишил с над една трета спрямо същия период на миналата година.

"Успяхме да преминем важна граница през това тримесечие, като за пръв път постигнахме по-висока монетизация на мобилните потребители, отколкото на използващите персонални компютри", изтъква главният финансов директор на групата Маги Ву.

Брутният обем на стоките – стойността на транзакциите, извършени от трети страни чрез платформите на компанията – е нараснал с близо една четвърт до 837 млрд. юана. През юни Alibaba обяви, че ще публикува данни за този показател само на годишна база. Това решение беше взето, след като финансовите регулатори в САЩ започнаха проверка на счетоводните практики на китайската група.

Компанията очаква обемът на транзакциите през платформите й за разплащания да се увеличи почти двойно до края на десетилетието. Този бизнес в момента осигурява едва 2% от общите приходи на групата, но анализаторите предвиждат, че тези услуги ще се превърнат в основен двигател за растежа.

Alibaba отчита и значителен ръст в бизнеса си с облачни услуги. Платените абонаменти за тях са нараснали до 577 хил. спрямо 263 хил. преди година. Приходите от това звено се увеличават със 156% на годишна база. "Резултатите показват колко добре подплатена е нашата екосистема от услуги. Засилваме конкурентните си позиции в основния търговски бизнес, облачните услуги и дигиталните медии", изтъква главният изпълнителен директор Даниел Жанг.

Нови пазари

Компанията обаче е изправена пред перспективата за забавяне на търговията на дребно в Китай, поради което се стреми да разшири позициите си и на други пазари. През април Alibaba придоби сингапурската компания за онлайн търговия Lazada Group срещу близо 1 млрд. долара. Тази сделка даде на китайската група по-добри позиции на бързо растящите пазари в Югоизточна Азия. Alibaba също така активно инвестира в редица други бизнеси като облачни услуги и самоуправляващи се автомобили.

Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding отчита по-висок от очакваното ръст на приходите през изминалото тримесечие. Мобилният бизнес и облачните услуги на групата са нараснали значително въпреки цялостното забавяне на китайската икономика, съобщава Reuters.

Общите приходи на търговския гигант за второто тримесечие са се повишили с 59% до 32.12 млрд. юана, или 4.84 млрд. долара, спрямо 20.25 млрд. юана за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите бе за по-слаб ръст до 30.17 млрд. юана, отбелязва Reuters. Нетната печалба обаче се понижава до 7.14 млрд. юана спрямо 30.82 млрд. юана година по-рано. Въпреки спада резултатът също надхвърля предварителните очаквания. Коригираната печалба на акция без еднократни разходи достига 4.2 юана спрямо прогнозите за 4.9 юана. След представянето на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с 4.8%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Професия "Game Dev"

Професия "Game Dev"

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK