С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 авг 2016, 17:47, 3429 прочитания

Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното

Китайската група разраства бизнеса си с облачни услуги

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding отчита по-висок от очакваното ръст на приходите през изминалото тримесечие. Мобилният бизнес и облачните услуги на групата са нараснали значително въпреки цялостното забавяне на китайската икономика, съобщава Reuters.

Общите приходи на търговския гигант за второто тримесечие са се повишили с 59% до 32.12 млрд. юана, или 4.84 млрд. долара, спрямо 20.25 млрд. юана за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите бе за по-слаб ръст до 30.17 млрд. юана, отбелязва Reuters. Нетната печалба обаче се понижава до 7.14 млрд. юана спрямо 30.82 млрд. юана година по-рано. Въпреки спада резултатът също надхвърля предварителните очаквания. Коригираната печалба на акция без еднократни разходи достига 4.2 юана спрямо прогнозите за 4.9 юана. След представянето на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с 4.8%.


Ръст на потребителите

Броят на потребителите, използващи платформите за онлайн търговия на компанията, е нараснал с 18% на годишна база до 434 млн. Приходите от електронна търговия за тримесечието се повишават с 47% до 27.2 млрд. юана. Подобрението е особено силно при електронните покупки през мобилни устройства – там приходите скачат над два пъти. Броят на месечно активните потребители, използващи смартфони, се е повишил с над една трета спрямо същия период на миналата година.
"Успяхме да преминем важна граница през това тримесечие, като за пръв път постигнахме по-висока монетизация на мобилните потребители, отколкото на използващите персонални компютри", изтъква главният финансов директор на групата Маги Ву.

Брутният обем на стоките – стойността на транзакциите, извършени от трети страни чрез платформите на компанията – е нараснал с близо една четвърт до 837 млрд. юана. През юни Alibaba обяви, че ще публикува данни за този показател само на годишна база. Това решение беше взето, след като финансовите регулатори в САЩ започнаха проверка на счетоводните практики на китайската група.



Компанията очаква обемът на транзакциите през платформите й за разплащания да се увеличи почти двойно до края на десетилетието. Този бизнес в момента осигурява едва 2% от общите приходи на групата, но анализаторите предвиждат, че тези услуги ще се превърнат в основен двигател за растежа.

Alibaba отчита и значителен ръст в бизнеса си с облачни услуги. Платените абонаменти за тях са нараснали до 577 хил. спрямо 263 хил. преди година. Приходите от това звено се увеличават със 156% на годишна база. "Резултатите показват колко добре подплатена е нашата екосистема от услуги. Засилваме конкурентните си позиции в основния търговски бизнес, облачните услуги и дигиталните медии", изтъква главният изпълнителен директор Даниел Жанг.

Нови пазари

Компанията обаче е изправена пред перспективата за забавяне на търговията на дребно в Китай, поради което се стреми да разшири позициите си и на други пазари. През април Alibaba придоби сингапурската компания за онлайн търговия Lazada Group срещу близо 1 млрд. долара. Тази сделка даде на китайската група по-добри позиции на бързо растящите пазари в Югоизточна Азия. Alibaba също така активно инвестира в редица други бизнеси като облачни услуги и самоуправляващи се автомобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Нов цигарен връх Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

21 фев 2020, 1218 прочитания

Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията Telerik Academy подготвя "холистично оформени" кадри за IT индустрията

През тази година Telerik Academy обучава по програмиране и 2 хил. ученици от I до XII клас в 25 града

21 фев 2020, 937 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Летищата в Бургас и Варна повишават трафика на пътници с 25%

От Fraport биха проявили интерес към концесията "Летище София"

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Валдис Домбровскис: В България виждам опит да се реши несъществуващ проблем

Изпълнителният заместник-председател на Европейската комисия пред "Капитал"

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10