Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното

Reuters

Продажбите на Alibaba растат повече от очакваното

Китайската група разраства бизнеса си с облачни услуги

3550 прочитания

Reuters

© Reuters


Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding отчита по-висок от очакваното ръст на приходите през изминалото тримесечие. Мобилният бизнес и облачните услуги на групата са нараснали значително въпреки цялостното забавяне на китайската икономика, съобщава Reuters.

Общите приходи на търговския гигант за второто тримесечие са се повишили с 59% до 32.12 млрд. юана, или 4.84 млрд. долара, спрямо 20.25 млрд. юана за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите бе за по-слаб ръст до 30.17 млрд. юана, отбелязва Reuters. Нетната печалба обаче се понижава до 7.14 млрд. юана спрямо 30.82 млрд. юана година по-рано. Въпреки спада резултатът също надхвърля предварителните очаквания. Коригираната печалба на акция без еднократни разходи достига 4.2 юана спрямо прогнозите за 4.9 юана. След представянето на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с 4.8%.

Ръст на потребителите

Броят на потребителите, използващи платформите за онлайн търговия на компанията, е нараснал с 18% на годишна база до 434 млн. Приходите от електронна търговия за тримесечието се повишават с 47% до 27.2 млрд. юана. Подобрението е особено силно при електронните покупки през мобилни устройства – там приходите скачат над два пъти. Броят на месечно активните потребители, използващи смартфони, се е повишил с над една трета спрямо същия период на миналата година.

"Успяхме да преминем важна граница през това тримесечие, като за пръв път постигнахме по-висока монетизация на мобилните потребители, отколкото на използващите персонални компютри", изтъква главният финансов директор на групата Маги Ву.

Брутният обем на стоките – стойността на транзакциите, извършени от трети страни чрез платформите на компанията – е нараснал с близо една четвърт до 837 млрд. юана. През юни Alibaba обяви, че ще публикува данни за този показател само на годишна база. Това решение беше взето, след като финансовите регулатори в САЩ започнаха проверка на счетоводните практики на китайската група.

Компанията очаква обемът на транзакциите през платформите й за разплащания да се увеличи почти двойно до края на десетилетието. Този бизнес в момента осигурява едва 2% от общите приходи на групата, но анализаторите предвиждат, че тези услуги ще се превърнат в основен двигател за растежа.

Alibaba отчита и значителен ръст в бизнеса си с облачни услуги. Платените абонаменти за тях са нараснали до 577 хил. спрямо 263 хил. преди година. Приходите от това звено се увеличават със 156% на годишна база. "Резултатите показват колко добре подплатена е нашата екосистема от услуги. Засилваме конкурентните си позиции в основния търговски бизнес, облачните услуги и дигиталните медии", изтъква главният изпълнителен директор Даниел Жанг.

Нови пазари

Компанията обаче е изправена пред перспективата за забавяне на търговията на дребно в Китай, поради което се стреми да разшири позициите си и на други пазари. През април Alibaba придоби сингапурската компания за онлайн търговия Lazada Group срещу близо 1 млрд. долара. Тази сделка даде на китайската група по-добри позиции на бързо растящите пазари в Югоизточна Азия. Alibaba също така активно инвестира в редица други бизнеси като облачни услуги и самоуправляващи се автомобили.

Китайската компания за електронна търговия Alibaba Group Holding отчита по-висок от очакваното ръст на приходите през изминалото тримесечие. Мобилният бизнес и облачните услуги на групата са нараснали значително въпреки цялостното забавяне на китайската икономика, съобщава Reuters.

Общите приходи на търговския гигант за второто тримесечие са се повишили с 59% до 32.12 млрд. юана, или 4.84 млрд. долара, спрямо 20.25 млрд. юана за същия период на миналата година. Средната прогноза на анализаторите бе за по-слаб ръст до 30.17 млрд. юана, отбелязва Reuters. Нетната печалба обаче се понижава до 7.14 млрд. юана спрямо 30.82 млрд. юана година по-рано. Въпреки спада резултатът също надхвърля предварителните очаквания. Коригираната печалба на акция без еднократни разходи достига 4.2 юана спрямо прогнозите за 4.9 юана. След представянето на резултатите акциите на компанията поскъпнаха с 4.8%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK