Apple отваря изследователски център в Китай
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Apple отваря изследователски център в Китай

Главният изпълнителен директор Тим Кук (в средата)

Apple отваря изследователски център в Китай

Забавянето на продажбите в страната налага по-усилено присъствие

3855 прочитания

Главният изпълнителен директор Тим Кук (в средата)

© Reuters


Приходите на компанията на пазара се понижиха с 33.1% през последното тримесечие.

Apple възнамерява да отвори първия си изследователски център в Китай, предава FT. Главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук е разкрил плановете си на среща с вицепремиера на страната Жанг Гаоли тази седмица. Пазарът е стратегически за компанията, но позициите ѝ там отслабват през второто тримесечие на годината.

В името на повече бизнес

В края на юли Apple отчете близо 15% спад в приходите, които достигнаха 40.4 млн. долара. Инвеститорите очакваха забавянето, което бе предизвестено от минали резултати. Въпреки това става видимо, че компанията губи почва в битката със Samsung и Huawei на най-големия пазар, които бяха подпомогнати и от силния долар.

Постъпленията на Apple в Китай за периода се понижиха с 33.1% спрямо 2015 г., като по-малкото продажби на последния Iphone бяха причина за това. С отварянето на изследователския център компанията ще се опита да намери по-добра позиция на пазара, където има 45 офиса и 42 фирмени магазина. Също така доближаването до пазара ще позволи и разработката на по-съвместими продукти.

Освен Huawei на пътя на Apple застават и други местни компании. По данни на IDC за полугодието лидер на пазара продължава да бъде местният производител Xiomi с 15%, Oppo и Vivo имат по 8.1%, а Apple държи 13.4%. Телефоните на компанията пък остават най-скъпите на пазара, доминиран по-бюджетни решения.

"С този център очакваме да подобрим присъствието си в Китай и да разширим талантливия си екип там", коментират от компанията. "Центърът ще отвори врати тази година, обединявайки технологичните и оперативни звена в страната. Ефектът от това няма да остане заключен в границите на страната", уверяват от Apple.

Въпреки свиването на приходите компанията инвестира активно, пише FT. Конструирането на по-иновативни продукти е от особена важност, за да може да се противопостави на по-дългия жизнен цикъл на последните си модели. През юли компанията разкри, че е повишила разходите си за развитието на нови устройства с малко повече от четвърт до рекордните 2.6 млрд. долара през второто тримесечие на 2016 г. До края на фискалната година пък те се очаква те да наближат 10 млрд. долара.

Не става само с иновации

Освен с продуктите си Apple навлиза в Китай и по други канали. През май компанията инвестира 1 млрд. долара в прекия конкурент на Uber на пазара - Didi Chuxing. Нетипично високата инвестиция освен стратегическо партньорство цели да донесе и позитиви в отношенията на компанията с комунистическото правителство на страната.

Пекин на няколко пъти наказа Apple, като от началото на годината блокира достъпа до iTunes и iBooks. Компанията също така загуби патентно дело срещу местен производител. Управниците пък се заканиха да блокират продажбите на iPhone 6.

За да подобри тона с правителството, в сряда компанията оповести, че основният ѝ местен доставчик Lens Technology ще изпълнява поръчките ѝ изцяло с възобновяеми енергийни източници. Apple пък поема ангажимента да подпомага производителя, като вероятно разноските ще дадат отражение и в цената. В допълнение към това 14-те ѝ цеха за сглобяване вече отговарят на всички екологични изисквания.

Приходите на компанията на пазара се понижиха с 33.1% през последното тримесечие.

Apple възнамерява да отвори първия си изследователски център в Китай, предава FT. Главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук е разкрил плановете си на среща с вицепремиера на страната Жанг Гаоли тази седмица. Пазарът е стратегически за компанията, но позициите ѝ там отслабват през второто тримесечие на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK