Samsung затвърждава лидерството на пазара на смартфони
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung затвърждава лидерството на пазара на смартфони

Samsung затвърждава лидерството на пазара на смартфони

Южнокорейската комапния е продала 32 млн. телефона повече от Apple

8039 прочитания

© В© Kim Hong-Ji / Reuters


Щатският технологичен гигант Apple и китайската Xiaomi са продължили да губят пазарен дял на пазара на смартфони през последното тримесечие, съобщава Financial times. Същевременно по-малко известни китайски марки, както и южнокорейската Samsung, която е безспорен лидер в сектора, увеличават продажбите си. Общите продажби на смартфони за второто тримесечие достигат 344 млн., което е с 4.3% повече от миналата година. Продажбите на обикновени мобилни телефони са се свили с 14%.

Изоставане на Apple

През тримесечието Samsung е затвърдила предимството си пред Apple, като е продала 32 млн. смартфона повече от производителя на iPhone. През същия период наминалата година Samsung водеше с 24 млн. продажби щатския си конкурент, показват данните на изследователската фирма Gartner. Статистиката за световните продажби на смартфони показва, че продажбите на iPhone спадат за трето поредно тримесечие. Apple е доставила 44.4 млн. смартфона за периода април - юни, което е със 7.7% по-малко спрямо 48 млн. бройки, продадени през същите месеци на 2015 г.

Apple все пак отчита добро представяне на пазарите в Евразия, Африка и Източна Европа. То обаче е било засенчено от срива с 26% на продажбите в Китай, който доскоро бе основен двигател на растеж за компанията. Резултатите в други основни азиатски пазари също се влошават.

Обемът на световните продажби на Xiaomi през периода е нараснал леко на годишна база, но пазарният дял на китайската компания се е свил с 2% до 4.5%. Така компанията е била изпреварена от друг китайски производител – Oppo, чиито продажби са скочили от 8 до 18.5 млн. бройки. Според данните на Gartner Xiaomi, която дълго бе спрягана като бъдещ конкурент на водещите световни марки, е започнала да губи позиции, тъй като е изостанала в пускането на нови продукти спрямо конкурентите. Освен в Китай компанията усеща натиск и на други големи пазари като Индия.

Според оценките на друга изследователска фирма – IDC, продажбите на Xiaomi в Китай са се свили с 38% до 10.5 млн. бройки през тримесечието. Загубата на пазарен дял е била за сметка на нови продукти на конкурентите Oppo и Huawei. Източници на WSJ от Китай обаче заявяват, че данните на IDC не отговарят на истината.

Директорът на Gartner Роберта Коза заявява, че продажбите на iPhone вероятно са достигнали най-ниската точка на спада си през второто тримесечие, тъй като много потребители изчакват пускането на пазара на следващото поколение смартфон на Apple, което се очаква по-късно тази година.

Корпоративен пазар

Те също така отбелязва, че Apple отчита подобрени резултати сред корпоративните клиенти благодарение на модела iPhone SE, който се е наложил като добра бюджетна алтернатива на по-скъпите устройства на компанията. Това е видно от данните за продажбите по операционни системи, където телефоните с BlackBerry и Windows, които преди време доминираха бизнес пазара, вече имат общ дял от под 1%. През тримесечието са продадени едва 400 хил. устройства на BlackBerry и под 2 млн. с операционна система Windows. Водеща остава операционната система на Google Android, която е била инсталирана на 86% от закупените през тримесечието мобилни устройства.

Щатският технологичен гигант Apple и китайската Xiaomi са продължили да губят пазарен дял на пазара на смартфони през последното тримесечие, съобщава Financial times. Същевременно по-малко известни китайски марки, както и южнокорейската Samsung, която е безспорен лидер в сектора, увеличават продажбите си. Общите продажби на смартфони за второто тримесечие достигат 344 млн., което е с 4.3% повече от миналата година. Продажбите на обикновени мобилни телефони са се свили с 14%.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK