Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 авг 2016, 17:55, 5896 прочитания

Растежът на Nestle продължава да се забавя

Компанията очаква подобрение на маржовете през второто полугодие

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-големият производител на пакетирани храни в света Nestle отчете забавяне на продажбите за първото полугодие до най-ниските нива от 2009 г., съобщава Reuters. Швейцарската компания заявява, че влошаването се дължи основно на ценовия натиск, но през втората половина на 2016 г. се очаква подобрение. Производителят на световноизвестни марки като Kitkat и Maggi също така запазва целогодишната си прогноза за т.нар. органичен растеж, който е коригиран спрямо валутните ефекти и продажбата и придобиването на активи.

Органичен растеж


През първите шест месеца на годината продажбите на групата са достигнали 42.2 млрд. швейцарски франка (45 млрд. долара). Органичният растеж на продажбите за периода е бил 3.5%. Анализаторите очакваха органичен растеж от 3.8% и приходи от 43.2 млрд. франка. Вече трета година Nestle не успява да достигне заложената дългосрочна цел за органичен растеж на продажбите от 5-6 процента. За цялата 2016 г. компанията очаква продажбите да нараснат с 4.2%, колкото бе повишението и през миналата годна.

Нетната печалба за шестмесечието е спаднала с 8.9% до 4.1 млрд. франка спрямо 4.5 млрд. франка за същия период на 2015 г. Средната прогноза на анализаторите бе за повишение до над 4.7 млрд. франка. Според отчета на компанията влошаването се дължи на еднократно безкасово коригиране, свързано с отсрочени данъци.

Обемите на продадените продукти на компанията са нараснали с 2.8% през полугодието. През първото тримесечие ръстът е бил 3%, но през второто има забавяне до 2.7%. Компанията сочи като една от причините за забавянето слабото представяне на пазара в Китай, където тече преструктуриране на бизнеса с фъстъчено мляко Yinlu. "През първото полугодие цените достигнаха исторически ниски нива. Очакваме през идните месеци да има известно възстановяване в това отношение", заявява главният изпълнителен директор на групата Пол Булке.



Nestle изтъква че въпреки спада на продажбите брутните и оперативните маржове на печалба са се подобрили благодарение на свиването на разходи, ниските цени на суровините, подобреното управление на портфолиото и увеличения фокус върху премиум продукти. "Резултатите рисуват смесена картина. Базовите продажби са по-лоши от очакваното заради слабостта на пазарите в Европа и Азия, но маржовете надминават прогнозите благодарение на по-ниските разходи за суровини", коментира Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux.
Оперативният марж на печалба през първото полугодие е нараснал до 15.3% спрямо 15% за съшия период на миналата година. През май компанията представи план за свиване на разходите, предвиждащ повишаване на маржовете с 2% до 2019 г. Финансовият директор на Nestle Франсоа-Ксавие Роже заявява, че през второто полугодие резултатите на групата ще бъдат подсилени от по-благоприятното сравнение на годишна база и повишаването на цените в някои нововъзникващи пазари като Бразилия и Русия.

Ново ръководство

През юни групата определи Улф Марк Шнайдер за наследник на Пол Булке. Той ще поеме ръководството на групата от 1 януари. Новият главен изпълнителен директор има опит от медицинската индустрия, което показва желанието на Nestle да се фокусира към здравословните продукти.

Подобно на други големи производители на пакетирани храни, Nestle променя рецептите на продуктите си, за да намали съдържанието на захар, сол и мазнини. Така компанията отговаря на нарастващото търсене на здравословни храни, освен това увеличава експозициите си към премиум продукти, осигуряващи по-високи маржове на печалба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2256 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2539 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10