Предприемачът с германски манталитет и добруджански корен

Как един българин създава семейство и фамилен бизнес в Берлин, но прави производство на опаковки в родината си

Александър Божилов (вдясно) и Франк Улрих започват нова инвестиция за 20 млн. лв. край Пловдив
Александър Божилов (вдясно) и Франк Улрих започват нова инвестиция за 20 млн. лв. край Пловдив    ©  Надежда Чипева
Александър Божилов (вдясно) и Франк Улрих започват нова инвестиция за 20 млн. лв. край Пловдив
Александър Божилов (вдясно) и Франк Улрих започват нова инвестиция за 20 млн. лв. край Пловдив    ©  Надежда Чипева
От чисто търговска компания "Интрама" се превръща в производител на опаковки с 14 млн. евро оборот.

За себе си казва, че е селско момче от Добруджа, чийто живот винаги е бил свързан с промени и борба с новото. Младежката любов го отвежда в Германия, където освен семейство създава и фамилен бизнес - само за да прехвърли основната част от него обратно в родината си. Александър Божилов не се приема за лицето на "Интрама". Както във всеки фамилен бизнес, и тук зад успеха стои семейството. В случая това са дъщерята Яна и съпругът й Франк Улрих. Преди повече от 20 години тримата създават компания в Берлин, която няколко месеца по-късно започва да работи и в България, а днес тук е основната й дейност. Бизнесът расте и последният проект на "Интрама" е изграждането на нов завод за опаковки в икономическата зона "Тракия" край Пловдив за 20 млн. лв., който трябва да заработи до края на годината. Зад всичко това стоят германският бизнес манталитет и българската предприемчивост.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал