Стартираща компания планира стратегиите на малкия и средния бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стартираща компания планира стратегиите на малкия и средния бизнес

Основателят Христо Хаджичонев е една от причините преди години Experian да отвори аналитично звено в България, разказват от екипа на младата компания

Стартираща компания планира стратегиите на малкия и средния бизнес

"А 4 Е" разработва Business Intelligence софтуер на цени, достъпни и за по-малки предприятия

Александра Козбунарова
7539 прочитания

Основателят Христо Хаджичонев е една от причините преди години Experian да отвори аналитично звено в България, разказват от екипа на младата компания

© А4Е


До момента компанията е получила 110 хил. евро инвестиции от три източника.

Данните и по-конкретно анализът им в полза на бизнес развитието и стратегическото планиране навлизат все повече в ежедневието на българските компании и променят начина им на управление. Причината това да не се случва още по-бързо, отколкото в момента, е, че често аналитичните софтуерни решения са скъпи и недотам достъпни за малкия и средния бизнес. Стартиращата "А 4 Е" има амбиция да промени това, като предложи гъвкаво решение и на по-малките компании.

В началото на годината в доразвиването на продукта и бизнес модела инвестира фондът Eleven. Дял от бизнеса имат още "Импетус капитал" и един частен инвеститор. Общата сума, която "А 4 Е" са привлекли до момента, е 110 хил. евро при оценка на бизнеса от 910 хил. евро, каза пред "Капитал" Христо Хаджичонев, основател на дружеството.

Метрики за два пъти по-малко загуби

"Всеки бизнес разполага с някакви данни в електронна форма от години, но рядко знаят как да ги използват", обяснява Хаджичонев. Затова младата компания се е насочила тъкмо към това - Business Intelligence. Аналитичното решение на компанията дава възможност да се следят историческите данни за продажби на конкретни продукти и да се правят прогнози, да се оценява персоналът, а скоро ще може да оценява и ефективността на рекламите кампании с конкретни данни. С решението се постига оптимизация на загубите до два пъти, казват от компанията, което по думите на Хаджичонев е основното при малък и среден бизнес.

Самото решение е уеб базирано и работи на абонаментен принцип, като цената зависи от сектора, в който се използва, и количеството продукти, чието развитие и продажби искате да следите. В момента масово използваният вариант е безплатната версия на решението, включваща данни за до 50 продукта.

Сред платените клиенти на компанията са "Шопинг терапия", които произвеждат дрехи и ги продават изцяло онлайн. На компания като тази, обяснява Хаджичонев, ѝ трябва решение, с което да изчисли какви количества трябва да ушие за следвашия сезон. Освен шивашката индустрия и онлайн търговия секторите, към които "А 4 Е" се насочва, са търговията с мебели, доставките, хотелиерският и ресторантьорският бизнес. Компанията има вече първите си два клиента в търговията и се очаква скоро да приключи още две сделки.

Стартъп с история

Екипът на "А 4 Е" всъщност се събира преди много години и вече е работил заедно по различни проекти. Част от шестимата към момента членове се познават още от ученическите си години. "Имали сме стартъпи по времето, когато не знаехме тази дума, разработвахме бизнес софтуер за Apple", разказва Христо Хаджичонев за първия им съвместен проект под името "Таурус".

След този проект Хаджичонев за известно време оглавява аналитичното звено на "Експириън България". Историята на самата "А 4 Е" пък започва, когато през 2001 г. Хаджичонев открива колко полезно би било едно достъпно за малки и средни бизнеси аналитично решение. Регистрирана през миналата година, компанията разработчик "A4E" през ноември приключва първата си сделка с инвестиционния фонд Eleven. А вече има в управлението си още два инвеститора - един частен и местното дружество на международния фонд Impetus Capital.

До момента компанията е получила 110 хил. евро инвестиции от три източника.

Данните и по-конкретно анализът им в полза на бизнес развитието и стратегическото планиране навлизат все повече в ежедневието на българските компании и променят начина им на управление. Причината това да не се случва още по-бързо, отколкото в момента, е, че често аналитичните софтуерни решения са скъпи и недотам достъпни за малкия и средния бизнес. Стартиращата "А 4 Е" има амбиция да промени това, като предложи гъвкаво решение и на по-малките компании.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK