Samsung става третата най-голяма компания в Азия
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Samsung става третата най-голяма компания в Азия

Reuters

Samsung става третата най-голяма компания в Азия

Акциите на дружеството се търгуват на най-високата си стойност в историята

3468 прочитания

Reuters

© Reuters


Компанията вече образува 21% от капитализацията на борсата в Сеул.

Акциите на Samsung приключиха азиатската сесия в петък на най-високото си ниво в историята. Книжата поскъпнаха с 2.13%, покачвайки капитализацията на компанията на 240 млрд. долара. По-доброто представяне на производителя на мобилни устройства е покачило цената на книжата му с повече от 30% от началото на годината.

Силното шестмесечие

Положителното полугодие утвърждава позицията на Samsung като една от най-големите компании в Азия, съобщава Reuters. По капитализация тя задминава убедително японската Sony, която е пет пъти по-малка, и застава стабилно в топ 3 на компаниите в региона. Първите две места се заемат от китайските интернет гиганти Alibaba Group Holding (242 млрд. долара) на китайският предприемач Джак Ма и Tencent Holdings (248 млрд. долара). В международен мащаб пък Samsung изпреварва и лидерите на своите пазари Coca-Cola, Visa и Intel, но остава близо три пъти по-малка от прекия си конкурент Apple, която се изчислява на 588 млрд. долара.

Подемът при Samsung дойде, след като компанията отчете най-доброто си тримесечие в последните две години. Оперативната печалба в сегмента за мобилни телефони нарасна с близо 60%. Роля за това изиграха смарфонът Galaxy S7 и версията Edge, които се оказаха успешни в борбата срещу Apple. Благодарение на тях Samsung разшири дела си на китайския пазар, където американският гигант отстъпва от началото на годината. 22% спад пък отчете в печалбата от продажбите на чипове памет, на които Samsung е основен производител. Причина за това са по-ниските цени на елементите на пазара.

Доближаване до Apple

Другa положителна тенденция се вижда в съотношението цена/печалба на една акция. Книжата на Samsung вече се търгуват за 10 пъти печалбата. По този показател те догонват тези на Apple, които се търгуват на 12.6 пъти, като това става за първи път в последните три години. Това е показателно за отношението на инвеститорите, които вече очакват дори по-добро представяне в идните тримесечия.

Акционерите на Samsung имаха причина да бъдат разочаровани. Дори и след като през 2012 г. компанията изгря на сцената на смартфоните, като в един момент продаваше три пъти повече устройства от Apple, инвеститорите оценяваха ниско акциите. Производителят беше твърде консервативен в дивидентната си политика, от една страна, а от друга, твърде бързото израстване постави под въпрос възможността ѝ да задържи първото място.

Плащанията към акционерите бяха затруднени и от конкуренцията на китайските производители. Lenovo, Oppo, Xiomi и Huawei успешно се позиционираха на пазара, след като предложиха много по-ниски цени за сходни устройства, с което окупираха голяма част от китайския пазар. През второто тримесечие Samsung успя да възстанови маржa си на печалба, покачвайки го обратно до 16%.

Корейският производител има все по-голяма роля и на капиталовия пазар. Подобно на Nokia на борсата в Хелзинки, Samsung допринася за над една пета от капиталовия пазар в Южна Корея. Тя е и най-големият компонент във водещия индекс на борсата в Сеул, изпреварвайки общата капитализация на следващите 8 компании в него, сред които попада и Hyundai.

Компанията вече образува 21% от капитализацията на борсата в Сеул.

Акциите на Samsung приключиха азиатската сесия в петък на най-високото си ниво в историята. Книжата поскъпнаха с 2.13%, покачвайки капитализацията на компанията на 240 млрд. долара. По-доброто представяне на производителя на мобилни устройства е покачило цената на книжата му с повече от 30% от началото на годината.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK