Uber експериментира със самоуправляващи се таксита
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber експериментира със самоуправляващи се таксита

Reuters

Uber експериментира със самоуправляващи се таксита

Компанията за споделено пътуване планира да пусне 100 автономни автомобила в Питсбърг

4775 прочитания

Reuters

© Reuters


Компанията за услуги за споделено пътуване Uber Technologies ще започне да използва самоуправляващи се таксита в щатския град Питсбърг, съобщава Wall Street Journal. Този експеримент, който се очаква да започне още през следващия месец, подчертава разгарящата се конкуренция между автомобилните и технологичните компании да намерят търговско приложение на колите без шофьори.

Първоначални тестове

Новата услуга на Uber ще използва специално модифицирани автомобили от моделите Volvo XC90 и Ford Focus. Експерименталните коли обаче ще се движат с двама служители на Uber на предните седалки, за да наблюдават приложението на иновативните технологии и да се намесват в случай на проблем. Първоначално на улицата ще бъдат пуснати само няколко такива автомобила, които ще се движат по ограничени маршрути в рамките на града. Uber обаче планира да увеличи самоуправляващите се таксита в Питсбърг до 100, а впоследствие да разшири експеримента и в други градове.

Главният изпълнителен директор на Uber Травис Каланик заявява, че прилагането на тази технология е необходимо, за да може да се понижат цените на услугите. Това обаче ще означава и загуба на част от работните места сред шофьорите на Uber, които са около 1.5 млн. в световен мащаб.

Като част от усилията за развитие на нужните технологии Uber обяви, че придобива стартъп компанията Ottomotto, която разработва самоуправляващи се камиони. Главният изпълнителен директор на Ottomotto Антъни Левандовски ще оглави подразделението на Uber за развитие на тези технологии. Левандовски е и един от основателите на проекта за самоуправляващи се автомобили на Google.

Надпревара за лидерство

С тези ходове Uber се опитва да си осигури предна позиция в развитието на тези технологии, които обаче вероятно още дълго време няма да са достатъчно развити и безопасни за широко приложение. Технологичният гигант Google работи върху проекта си за коли без шофьори от седем години, като прототипите вече са изминали милиони километри. Компанията обаче още не е обявила кога възнамерява да представи технологията на пазара.

General Motors, която е сред инвеститорите на основния конкурент на Uber – Lyft, също планира да започне тестове на самоуправляващи се таксита. В тях ще бъдат използвани технологиите, придобити заедно със стартъп компанията Cruise Automation.

През миналата седмица Ford Motor обяви, че цели да започне производство на напълно автономни коли без кормило и педали в следващите пет години. Volvo, която е собственост на китайската Zhejiang Geely Holding Group, също активно разработва и промотира технологии за самоуправляващи се коли. Uber е сключила с Volvo сделка на стойност 300 млн. долара за съвместна работа по автономни автомобили. Самата Uber планира да разработва софтуер за коли без шофьори и да сключва партньорства с производители на автомобили.

Компанията за услуги за споделено пътуване Uber Technologies ще започне да използва самоуправляващи се таксита в щатския град Питсбърг, съобщава Wall Street Journal. Този експеримент, който се очаква да започне още през следващия месец, подчертава разгарящата се конкуренция между автомобилните и технологичните компании да намерят търговско приложение на колите без шофьори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

7 коментара
  • 1
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Тия терлици убер им биха дузпата от Китай, в цяла Европа ги съдят за прегазване на правилата и избягване на данъци и лицензхи такси, а във Финландия и шофьорите им биват обявени за и съдени като криминални престъпници... Този чалгаджийски модел не работи и е въпрос на време всички замесени да загубят паричките си..
    Колкото до коли-дронове скоро един с такава самоуправляваща се се натресе красиво в един тир и сега е във вечните убер ловни полета..
    Аз лично не бих се качил в кола робокоп, а убер ги избягвам както и вампирите на Божо..

  • 2
    wowbagger avatar :-P
    wowbagger

    Добре де - наистина ли построихме идиокрацията?
    След жегата в нелегалния таксиметров бизнес с PR-изхвърляния (иновации, споделеноXXX), който не се очертава скоро да стигне до покриване на разходите, ключа към успеха е открит - ей така, в бързината ще създадат автономни коли.
    Ако видят трудности, вероятно ще ги направят поне летящи и ще ги пуснат до Луната.
    В края на краищата - щом шарана кълве на малоумна мобилна апликация, защо да не клъвне на шашма с управляеми радиомодели?

    Кибертрони от всички страни - съединявайте се!

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "Da be.. da..":

    Защитаваш таксиджийте, които последната им гражданска активност беше точно с цел да защитят "изконното си право" да не плащат данъци.

  • 4
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    До коментар [#3] от "Георги Георгиев":

    То и Христо Бисеров плаща данъци... Тя затова БГ мяза на кочина - повсеместна корупция и всички шофьори и тарикати..
    Ама таксиджиите плащат лиценз, данъци и осигуровки..Това, че вие имате свое мнение си е лично ваше и за вас..
    Днес прочетох например, че Тайван глобяват убер 6,3 милиарда за това, че са се регистрирали като инфо услуга, а фактически извършват транспортна дейност без нужните лицензии и контрол от техното ДАИ. Освен това требе и да си наплатят невнесени данъци от 2013 насам...
    А също в САщ шофьорите им ги съдят за да ги смятат за служители на компанията.., да им плащат за пенсия, здраве и автозастраховки..
    Убер тарикати.. споделено пътуване.. май асс.

  • 5
    kukuband avatar :-?
    kukuband

    Това е добра идея, трябва да се доразвие, също могат да се предлагат автомобили под наем в определени региони или квартали с паркинги в градовете, където да си вземеш кола и да си я караш за определен период от време и да я оставиш на определено място като си свършиш работа!

  • 6
    kukuband avatar :-P
    kukuband

    ...иначе аз си карам велосипед, не се качавам на какъвто и да е автомобил, освен ако не нося тежък багаж :)

  • 7
    dabeda avatar :-P
    Da be.. da..

    До коментар [#5] от "kukuband":

    Такива вече има - казват се автокъщи. за 20 лв. на ден и депозит.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK