Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
23 авг 2016, 16:21, 2916 прочитания

Delphi и Mobileye се обединяват в разработването на технология за автономни коли

Системите трябва да са готови до 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Intel купува израелската Mobileye срещу 15.3 млрд. долара

Секторът с чипове върви към агресивна консолидация

13 мар 2017

Apple призна за разработките за автономни коли

Слуховете за такива датират от 2014 г.

5 дек 2016

Uber достави за пръв път товар с безпилотен камион

Тестът беше извършен за 190 километра в партньорство с AB InBev

26 окт 2016

Производителят на чипове Infineon купува звено на Philips

Innoluce BV прави миниатюрни лазери, приложими в автомобилостроенето

12 окт 2016

Кола, събуди ме, като пристигнем

Нови правила за регулиране на автономните автомобили трябва да ускорят масовото им налагане

30 сеп 2016

САЩ подготвят закони за движението на безпилотни автомобили

Новите правила ще се фокусират предимно върху безопасността и ще включват изисквания за производителите

20 сеп 2016

Ford предупреди за спад в печалбата догодина заради инвестиции

Компанията ще се насочи към електрически и безпилотни автомобили

15 сеп 2016

Застрахователите искат яснота около самоуправляващите се автомобили

Индустрията настоява законите да включват отговорност за производителите

11 сеп 2016

Toyota пуска безпилотни автомобили до пет години

Японската компания ще се опита да влезе в надпревара с Google и Apple, които също разрабитват подобна технология

7 окт 2015

Автомобил, закарай ме вкъщи

С навлизането на Apple в сектора на автономните коли индустрията се приближава с още една крачка към безпилотното бъдеще

28 авг 2015
Производителят на авточасти Delphi Automotive ще обедини усилия със специалистите по предотвратяване на катастрофи Mobileye в създаването на напълно автономна система за каране на коли, която да бъде готова за внедряване от производителите на автомобили до 2019 г., съобщава Wall Street Journal. Надеждите на двете компании са системите им да могат да се ползват както от леки автомобили, така и от камиони и спортни коли. Информацията за обединението идва на фона на все по-силния фокус върху самоуправляващи се коли от страна на бранша.

Производителите на коли продължават да пренасочват все по-голяма част от работата си към доставчиците, но това не важи за разработването на технологията за автономни автомобили. По-рано през годината General Motors се сдоби с разработчиците на технология от Cruise Automation, за да следи и по-отблизо как се развиват тенденциите в средата, както и да спомогне на своите собствени планове за разработки. Планове за автономни автомобили обявиха още и Ford през миналата седмица, като се нареждат до BMW, Tesla, Google, Nissan и Volvo, а по слухове и Apple, сред крупните инвеститори в безпилотното поле.

Намаляване на рисковете

Кевин Кларк, главен изпълнителен директор на Delphi, казва пред Wall Street Journal, че целта на двете компании е да поеме тежестта и рисковете вместо производителите на коли, за се спестят време и ресурси. "Имаме възможността да вкараме в едно разработката и инвестициите, за да спестим на всички риска и да не се налага процедурите да се повтарят отново и отново", казва той. От компанията обявиха, че ще инвестират общо няколкостотин милиона долара в проекта, но без да обявят точни детайли.

Очакванията са през януари Delphi и Mobileye да представят система, която да може да се справи с по-сложни маневри на пътя, като влизане и излизане от кръгово движение, влизане в магистрала и смяна на платна. Дори с връзките си с големите автомобилни производители пълноценна система от двете компании може да бъде готова едва през 2019 г., което значи, че автономни автомобили в серийно производство могат да се появят едва през 2021 г.




Интелигентни системи

Според главния технологичен директор на Mobileye Амнон Шашуа сред основните цели на двете компании е да се достигне "ново ниво в шофирането", като системата да може да взима решения подобно на истински шофьор. "Освен ако не искаме да задръстим градовете, трябва да направим тези системи интелигентни." Неговата оценка за разработки, които да вземат няколко години, не се вписват в плановете на големите компании – Volvo вече обяви плановете си за публични тестове на безпилотни автомобили през следващата година, а Nissan и Tesla се целят в това да пуснат подобни системи до края на десетилетието. Разработките на Mobileye и Delphi могат обаче да паснат точно на по-малките производители на коли, които нямат финансовите ресурси за свои собствени разработки.

В миналото Mobileye са работили с Tesla, а наскоро обявиха и съвместната си работа по автономен автомобил с BMW, в компанията и на Intel. Погледите са приковани към петото поколение сензори Mobileye – EyeQ5, което трябва да покаже докъде е стигнала компанията с разработките си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Глобални IT компании пострадаха от забраната на Telegram в Русия Глобални IT компании пострадаха от забраната на Telegram в Русия

Телекомуникационният регулатор "Роскомнадзор" блокира плафтормата заради отказа на компанията да предаде данните на потребителите й

21 апр 2018, 784 прочитания

Латинска Америка се опитва да привлече чужди компании в добива на петрол и газ Латинска Америка се опитва да привлече чужди компании в добива на петрол и газ

Редица правителства от региона се стремят да превърнат страните си в предпочитана дестинация за инвестиции

21 апр 2018, 653 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (16-22 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Конкурсите като скрити възможности за кариерно развитие

Или защо е важно да участвате в подобни инициативи и как да ги използвате максимално в своя полза

Стажове, стипендии, конкурси (10-15 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (2 - 8 април)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

"Лидл" отваря 300 работни места за касиери в София със заплащане от 1260 лв.

Компанията предоставя и ваучери за храна, гъвкаво работно време и допълнително здравно осигуряване

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Михалково" инвестира над 1.6 млн. лв. в нова линия за бутилиране на вода

Очаква се дружеството да удвои досегашните си производствени възможности

Македонският залог на България

Определянето на дата за започване на преговори за членство със Скопие щеше да бъде един от символичните успехи на българското председателство на Съвета на ЕС

Безплатният обяд на Ковачки и Папазов

ТЕЦ-овете на двамата бизнесмени ще бъдат включени в регулирания пазар на високи цени, въпреки че няма нужда от тях

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

"Квадратът" на неудобните истини

Филмът на Рубен Йостлунд е смешна до плач сатира на политическата коректност

Българите стават по-щастливи

Майк Викинг, директор на Института за изследване на щастието в Копенхаген

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 16

Капитал

Брой 16 // 21.04.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 21.04.2018 Прочетете