Delphi и Mobileye се обединяват в разработването на технология за автономни коли
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Delphi и Mobileye се обединяват в разработването на технология за автономни коли

Delphi и Mobileye се обединяват в разработването на технология за автономни коли

Системите трябва да са готови до 2019 г.

3994 прочитания

© STEVE MARCUS


Производителят на авточасти Delphi Automotive ще обедини усилия със специалистите по предотвратяване на катастрофи Mobileye в създаването на напълно автономна система за каране на коли, която да бъде готова за внедряване от производителите на автомобили до 2019 г., съобщава Wall Street Journal. Надеждите на двете компании са системите им да могат да се ползват както от леки автомобили, така и от камиони и спортни коли. Информацията за обединението идва на фона на все по-силния фокус върху самоуправляващи се коли от страна на бранша.

Производителите на коли продължават да пренасочват все по-голяма част от работата си към доставчиците, но това не важи за разработването на технологията за автономни автомобили. По-рано през годината General Motors се сдоби с разработчиците на технология от Cruise Automation, за да следи и по-отблизо как се развиват тенденциите в средата, както и да спомогне на своите собствени планове за разработки. Планове за автономни автомобили обявиха още и Ford през миналата седмица, като се нареждат до BMW, Tesla, Google, Nissan и Volvo, а по слухове и Apple, сред крупните инвеститори в безпилотното поле.

Намаляване на рисковете

Кевин Кларк, главен изпълнителен директор на Delphi, казва пред Wall Street Journal, че целта на двете компании е да поеме тежестта и рисковете вместо производителите на коли, за се спестят време и ресурси. "Имаме възможността да вкараме в едно разработката и инвестициите, за да спестим на всички риска и да не се налага процедурите да се повтарят отново и отново", казва той. От компанията обявиха, че ще инвестират общо няколкостотин милиона долара в проекта, но без да обявят точни детайли.

Очакванията са през януари Delphi и Mobileye да представят система, която да може да се справи с по-сложни маневри на пътя, като влизане и излизане от кръгово движение, влизане в магистрала и смяна на платна. Дори с връзките си с големите автомобилни производители пълноценна система от двете компании може да бъде готова едва през 2019 г., което значи, че автономни автомобили в серийно производство могат да се появят едва през 2021 г.

Интелигентни системи

Според главния технологичен директор на Mobileye Амнон Шашуа сред основните цели на двете компании е да се достигне "ново ниво в шофирането", като системата да може да взима решения подобно на истински шофьор. "Освен ако не искаме да задръстим градовете, трябва да направим тези системи интелигентни." Неговата оценка за разработки, които да вземат няколко години, не се вписват в плановете на големите компании – Volvo вече обяви плановете си за публични тестове на безпилотни автомобили през следващата година, а Nissan и Tesla се целят в това да пуснат подобни системи до края на десетилетието. Разработките на Mobileye и Delphi могат обаче да паснат точно на по-малките производители на коли, които нямат финансовите ресурси за свои собствени разработки.

В миналото Mobileye са работили с Tesla, а наскоро обявиха и съвместната си работа по автономен автомобил с BMW, в компанията и на Intel. Погледите са приковани към петото поколение сензори Mobileye – EyeQ5, което трябва да покаже докъде е стигнала компанията с разработките си.

Производителят на авточасти Delphi Automotive ще обедини усилия със специалистите по предотвратяване на катастрофи Mobileye в създаването на напълно автономна система за каране на коли, която да бъде готова за внедряване от производителите на автомобили до 2019 г., съобщава Wall Street Journal. Надеждите на двете компании са системите им да могат да се ползват както от леки автомобили, така и от камиони и спортни коли. Информацията за обединението идва на фона на все по-силния фокус върху самоуправляващи се коли от страна на бранша.

Производителите на коли продължават да пренасочват все по-голяма част от работата си към доставчиците, но това не важи за разработването на технологията за автономни автомобили. По-рано през годината General Motors се сдоби с разработчиците на технология от Cruise Automation, за да следи и по-отблизо как се развиват тенденциите в средата, както и да спомогне на своите собствени планове за разработки. Планове за автономни автомобили обявиха още и Ford през миналата седмица, като се нареждат до BMW, Tesla, Google, Nissan и Volvo, а по слухове и Apple, сред крупните инвеститори в безпилотното поле.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK