С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 23 авг 2016, 16:42, 19868 прочитания

"Михалково" инвестира над 1.6 млн. лв. в нова линия за бутилиране на вода

Очаква се дружеството да удвои досегашните си производствени възможности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Осем хиляди бутилки от литър и половина в час е капацитетът на новата линия за бутилиране на вода, която ще заработи в "Михалково" през март следващата година. С нея дружеството ще удвои досегашните си производствени възможности. Проектът е на стойност 1 665 657 лв., от които 849 485 лв. са безвъзмездни по линия на оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

Очаква се също производителността на цялостния процес по бутилиране, етикетиране и опаковане на крайната продукция да се повиши с около 40%. Ще намалeят количествата влагани суровини (с 25%) и отпадъци от производствения процес (от 1.04 тона до 0.8 тона годишно), както и неточностите при опаковането на пълните бутилки в стекове. Проектът ще доведе до по-малко отпадъци и при крайните потребители. Прогнозите са, че по време на работа с новата бутилираща линия при нормални условия средната консумация на електроенергия ще спадне с до 40%.


Опитът досега

"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки, уточни за "Капитал Daily" Димитър Дългъчев, председател на ТПК "Михалково" и изпълнителен директор на "Михалково" АД. Кооперацията бутилира естествено газираната минерална вода "Михалково", а акционерното дружество – едноименната изворна вода.

Освен това предприятието предлага минерална вода с три натурални плодови аромата (лимон, касис, праскова), както и над 20 вида безалкохолни напитки с марката "Виту". "Пазарният ни дял при бутилираните води е между 5 и 7%", посочи Дългъчев. По думите му сегашният проект, финансиран с европейски средства, е първи за акционерното дружество, но ТПК "Михалково" вече има изпълнени други два проекта по "Конкурентоспособност".



Първият – за обновление и модернизация на технологичния процес за бутилиране на натурална минерална вода "Михалково" - е на стойност 941 182 лв., от които 235 296 лв. безвъзмездни. Средствата са предназначени за нова поточна линия за бутилиране на натурална минерална вода, както и за разработване на маркетингова стратегия за планиране на продажбите.

Вторият проект е на стойност близо 1.5 млн. лева, от които около 990 хил. са безвъзмездни. С него предприятието доокомплектова линията за бутилиране на натурална минерална вода, купува инсталация за извличане на въглеродния диоксид от водата, както и технологично оборудване за сиропното отделение, където се произвеждат безалкохолните напитки. Освен това въвежда нова за българския пазар екологична картонена опаковка Bag-in-box от 10 и 15 литра за изворна вода "Михалково". Системата за опаковане в Bag-in-box се базира на гъвкав плик в твърд външен контейнер, който предпазва естествените свойства на водата от странични влияния.

Предстоящо

"Михалково" изнася около 3-4% от продукцията си в Латвия и Русия. Целта на инвестициите е увеличаване на износа и на пазарния дял", съобщи Димитър Дългъчев. По думите му през тази година предприятието, което има собствена лаборатория за контрол върху качеството на процеса на производство и крайната продукция, както и собствена дистрибуторска мрежа, ще разшири присъствието си в Северозападна България и в други райони на страната, където сега е по-слабо представено.

Според данните от Търговския регистър през 2015 г. ТПК "Михалково" удвоява до 4.233 млн. лв. нетните си приходи от продажби в сравнение с предходната година и постига 159 хил. лв. печалба (180 хил. за 2014). Акционерното дружество "Михалково" пък отчита 3.150 млн. лв. приходи от продажби (3.133 млн. лв. за 2014) и 298 хил. лв. печалба (442 хил. лв. за 2014). Димитър Дългъчев обяснява спада в печалбата с направените инвестиции.

История

Хидротермалните източници на водите с марката "Михалково" се намират в близост до едноименното село в община Девин. В края на 30-те години на миналия век местните хора решили да превърнат водата в свой основен поминък. През 1956 г. в дъсчена барака е напълнена ръчно първата бутилка с михалковска вода, която става експонат на Пловдивския панаир, посочват от дружеството.

По данни на компанията само три са минералните извори в света, чиято вода се доближава по състав, вкус и качества до естествено газираната минерална вода "Михалково": "Виши" във Франция, "Боржоми" в Грузия, "Фахинген" в Германия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ДНК "Строител" ДНК "Строител"

Симеон, Камен и Калин Пешови се занимават активно с бизнеса и са тези, които чертаят визията на компанията "Главболгарстрой"

26 юни 2019,

Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв. Общият пазар на IT и телеком услуги достига 5.5 млрд. лв.

Специализираното издание ICT Media нареди най-големите софтуерни и харудерни компании в страната

26 юни 2019, 834 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕБВР отпуска 100 млн. долара заем на "Луи Драйфус груп"

Търговецът на зърно ще дофинансира проект в няколко държави, сред които и България, за да подобри връзките за износ към Египет

Климатичният завой на България

София влиза, макар и с някои уговорки, в лагера на страните в ЕС, които искат по-бързо свиване на парниковите емисии

Възкръсналата империя на Ковачки

Един човек владее целия цикъл в енергетиката: копае, транспортира, продава и изгаря. Христо Ковачки вече e най-големият търговец на ток и има империя за 1.5 млрд. лв.

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица