С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 23 авг 2016, 16:42, 20435 прочитания

"Михалково" инвестира над 1.6 млн. лв. в нова линия за бутилиране на вода

Очаква се дружеството да удвои досегашните си производствени възможности

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Осем хиляди бутилки от литър и половина в час е капацитетът на новата линия за бутилиране на вода, която ще заработи в "Михалково" през март следващата година. С нея дружеството ще удвои досегашните си производствени възможности. Проектът е на стойност 1 665 657 лв., от които 849 485 лв. са безвъзмездни по линия на оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност".

Очаква се също производителността на цялостния процес по бутилиране, етикетиране и опаковане на крайната продукция да се повиши с около 40%. Ще намалeят количествата влагани суровини (с 25%) и отпадъци от производствения процес (от 1.04 тона до 0.8 тона годишно), както и неточностите при опаковането на пълните бутилки в стекове. Проектът ще доведе до по-малко отпадъци и при крайните потребители. Прогнозите са, че по време на работа с новата бутилираща линия при нормални условия средната консумация на електроенергия ще спадне с до 40%.


Опитът досега

"Михалково" бутилира и реализира на българския пазар годишно около 13 млн. литра вода или около 17 млн. опаковки, уточни за "Капитал Daily" Димитър Дългъчев, председател на ТПК "Михалково" и изпълнителен директор на "Михалково" АД. Кооперацията бутилира естествено газираната минерална вода "Михалково", а акционерното дружество – едноименната изворна вода.

Освен това предприятието предлага минерална вода с три натурални плодови аромата (лимон, касис, праскова), както и над 20 вида безалкохолни напитки с марката "Виту". "Пазарният ни дял при бутилираните води е между 5 и 7%", посочи Дългъчев. По думите му сегашният проект, финансиран с европейски средства, е първи за акционерното дружество, но ТПК "Михалково" вече има изпълнени други два проекта по "Конкурентоспособност".



Първият – за обновление и модернизация на технологичния процес за бутилиране на натурална минерална вода "Михалково" - е на стойност 941 182 лв., от които 235 296 лв. безвъзмездни. Средствата са предназначени за нова поточна линия за бутилиране на натурална минерална вода, както и за разработване на маркетингова стратегия за планиране на продажбите.

Вторият проект е на стойност близо 1.5 млн. лева, от които около 990 хил. са безвъзмездни. С него предприятието доокомплектова линията за бутилиране на натурална минерална вода, купува инсталация за извличане на въглеродния диоксид от водата, както и технологично оборудване за сиропното отделение, където се произвеждат безалкохолните напитки. Освен това въвежда нова за българския пазар екологична картонена опаковка Bag-in-box от 10 и 15 литра за изворна вода "Михалково". Системата за опаковане в Bag-in-box се базира на гъвкав плик в твърд външен контейнер, който предпазва естествените свойства на водата от странични влияния.

Предстоящо

"Михалково" изнася около 3-4% от продукцията си в Латвия и Русия. Целта на инвестициите е увеличаване на износа и на пазарния дял", съобщи Димитър Дългъчев. По думите му през тази година предприятието, което има собствена лаборатория за контрол върху качеството на процеса на производство и крайната продукция, както и собствена дистрибуторска мрежа, ще разшири присъствието си в Северозападна България и в други райони на страната, където сега е по-слабо представено.

Според данните от Търговския регистър през 2015 г. ТПК "Михалково" удвоява до 4.233 млн. лв. нетните си приходи от продажби в сравнение с предходната година и постига 159 хил. лв. печалба (180 хил. за 2014). Акционерното дружество "Михалково" пък отчита 3.150 млн. лв. приходи от продажби (3.133 млн. лв. за 2014) и 298 хил. лв. печалба (442 хил. лв. за 2014). Димитър Дългъчев обяснява спада в печалбата с направените инвестиции.

История

Хидротермалните източници на водите с марката "Михалково" се намират в близост до едноименното село в община Девин. В края на 30-те години на миналия век местните хора решили да превърнат водата в свой основен поминък. През 1956 г. в дъсчена барака е напълнена ръчно първата бутилка с михалковска вода, която става експонат на Пловдивския панаир, посочват от дружеството.

По данни на компанията само три са минералните извори в света, чиято вода се доближава по състав, вкус и качества до естествено газираната минерална вода "Михалково": "Виши" във Франция, "Боржоми" в Грузия, "Фахинген" в Германия.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (22 октомври)

Келнер взима bTV; Близо два пъти намалява печалбата на "БТВ медиа груп" през третото тримесечие; Светослав Костов все пак е отстранен от БНР и др.

22 окт 2019, 2 прочитания

Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank Стартиращи компании могат да кандидатстват в програмата на OTP Bank

Крайният срок е 22 ноември, а обучението започва в началото на март

21 окт 2019, 889 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
ЕБВР отпуска 100 млн. долара заем на "Луи Драйфус груп"

Търговецът на зърно ще дофинансира проект в няколко държави, сред които и България, за да подобри връзките за износ към Египет

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10