Amazon стъпва по-здраво и в музикалния бизнес
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Amazon стъпва по-здраво и в музикалния бизнес

Ръководената от Джеф Безос компания ще разчита на цената на услугата, като ще предложи достъп до цялото съдържание срещу по-малко от 10 долара на месец

Amazon стъпва по-здраво и в музикалния бизнес

Технологичната компания развива продукти, които да се конкурират с тези на Spotify и Apple

5819 прочитания

Ръководената от Джеф Безос компания ще разчита на цената на услугата, като ще предложи достъп до цялото съдържание срещу по-малко от 10 долара на месец

© SHANNON STAPLETON


Нов продукт ще стимулира продажбите на Amazon Echo

Най-големият онлайн търговец в света - Amazon, обмисля да развива нови музикални продукти. Американската компания възнамерява да предлага съдържание по модела на Spotify и iTunes. За да може да се наложи, Amazon ще разчита на цената на услугата, като ще предложи достъп до цялото съдържание срещу по-малко от 10 долара на месец, съобщава CNBC.

Подобно, но по-евтино

Главният изпълнителен директор Джеф Безос не оставя успеха на случайността. Хората ще получат услугата и на половин цена, като ще могат да я ползват единствено на устройството Amazon Echo, пише още CNBC. То представлява портативна тонколона, която ще има директна връзка с услугите на компанията, а цената ѝ към днешна дата е около 180 долара. През миналата година Amazon е продал 1 млн. броя от него, като ще се стреми да реализира поне 3 млн. през тази. За 2017 г. пък продажбите на Echo трябва да достигнат 10 млн.

По непотвърдена информация и двете услуги се очаква да излязат на пазара през септември. Компанията остава да финализира договорите с основни музикални продуценти и издатели.

Компанията разчита и на други промени, които да създадат по-търсен продукт. Освен неограничен достъп до музикално съдържание Amazon планира да не включва реклами и да осигури достъп до всички мобилни платформи. Освен това потребителите се очаква да могат да свалят музика на своите устройства и да я използват офлайн.

Свалянето на цената ще постави компанията пред преките ѝ конкуренти. Това не е първият подобен експеримент, съобщава CNBC. На пазара вече съществуват подобни заместители. Става въпрос за онлайн радиата, които не предлагат всички функционалности на продукта на Amazon.

Изпитана стратегия

Обогатяването на арсенала на Amazon е поредният опит на компанията да се наложи на пазар с вече установени участници. Компанията успя да удържи на натиска на Alibaba при онлайн търговията, който започна със стъпването китайския гигант на американския пазар. Там той дори направи най-голямото първично публично предлагане на акции в историята, събирайки 25 млрд. долара.

Джеф Безос обаче намери правилната формула, като отново заложи на потребителя чрез Amazon Prime. Абонаментът, който предлага пакет от услуги, също така осигурява по-бърза и безплатна доставка. С този тип услуга тя успя да задържи основния си източник на приходи - онлайн търговията, доходоносен.

Amazon също така оглави и пазара на облачни услуги. Тя е сред водещите доставчици, като през второто тримесечие удвои приходите си от този тип услуги чрез Amazon Web Services, като до края на годината се очаква постъпленията да достигнат около 10 млрд. долара.

При мултимедийните услуги компанията не се ограничава само до музиката. По-рано през годината тя започна да предлага и своята видеоуслуга, която включва както набор филми, така и оригинални продукции на Amazon. Навлизането в сегмента беше подтикнато от успеха на Netflix, както и от все по-голямата роля на видеото във всекидневието.

В резултат на политиката на Безос след дълъг период на трупане на загуби Amazon се задържа над чертата през второто тримесечие. Компанията реализира 857 млн. долара печалба, 9 пъти повече спрямо година по-рано. Успехите не останаха незабелязани, като цената на акциите се покачва с близо 20% от началото на годината, достигайки най-високата си стойност в историята на компанията.

Нов продукт ще стимулира продажбите на Amazon Echo

Най-големият онлайн търговец в света - Amazon, обмисля да развива нови музикални продукти. Американската компания възнамерява да предлага съдържание по модела на Spotify и iTunes. За да може да се наложи, Amazon ще разчита на цената на услугата, като ще предложи достъп до цялото съдържание срещу по-малко от 10 долара на месец, съобщава CNBC.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK