Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 авг 2016, 16:57, 3987 прочитания

Moller-Maersk може да раздели бизнеса си на две

На прицел са енергийният и транспортният бизнес

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Датският бизнес конгломерат Moller-Maersk обмисля да раздели бизнеса си на две, след като продължава да отчита лоши резултати при морския транспорт, съобщава Financial Times. Такова решение беше обсъждано още по времето на бившия главен изпълнителен директор на компанията Нилс Андерсен. Сегашният изпълнителен директор Сьорен Скоу обаче ще е човекът, натоварен с представянето на стратегия за разделяне на бизнеса.

Тежки времена, тежки мерки


Радикални решения като разделяне на бизнеса поначало не са присъщи на Maersk. Обсъждането в публичното пространство на подобен ход показва докъде са стигнали лошите резултати за компанията. В момента бизнесът с морския транспорт на конгломерата, който е най-големият в света в този сектор, е в по-лошо състояние, отколкото беше по времето на световната финансова криза. Бизнесът с петрол, който е другият основен за Maersk, също страда тежко от ниските цени на петрола. Въпреки това наскоро Скоу похвали компанията, че е успяла да намали разходите си така, че да работи на печалба дори ако се завърнат най-ниските цени на петрола. Maersk обаче наскоро загуби най-важната си придобивка – петролно поле в Катар – и много хора в компанията са разтревожени дали петролният бизнес може да добавя достатъчно приходи към конгломерата.

Според датския вестник Berlingske вече се обсъжда само вариантът за разделяне на Moller-Maersk на две отделни компании - енергийна и транспортна. Maersk Transport би включвала Maersk Line, APM Terminals, Maersk Tankers, Damco и Svitzer, докато в Maersk Energy биха попаднали Maersk Oil, Maersk Drilling и Maersk Supply Service. Вестникът цитира анонимни източници, близки до разговорите. Според Financial Times шансовете идеята за разделяне на бизнеса да се провали са много ниски.

Не просто преструктуриране



Обикновено преструктуриране няма да помогне на Maersk, които от пет години са с перманентен спад на приходите. Още при постъпването си начело на компанията Скоу обяви пред Financial Times, че една от целите му ще бъде да увеличи приходите на компанията и да редуцира разходите. От 2012 г. насам той успя да намали разходите с 39 процента. Сега е наред да повиши и продажбите.

Луис Мюнтер, шеф на отдела за връзки с медиите и акционерите в Maersk, коментира, че от компанията искат да обмислят всички възможни варианти, както неколкократно е споменавал Скоу. Промените в структурата е само един от тези варианти именно защото разделянето на бизнеса на конгломерата не означава задължително по-добри резултати. Анализатор на бизнеса на Maersk от Jyske Bank, Франс Хойер, казва, че разделянето на бизнеса на транспортен и енергиен би било добре за енергийния сектор, който ще има по-голяма свобода и управление, за да прави точно определени стратегии спрямо случващото се на пазара.

По-рано през годината председателят на групата Maersk Майкъл Расмюсен каза, че ще разгледа възможността дали някои от секторите на Maersk няма да се справят по-добре, ако са извън групата. Малко след изказването му и напускането на Нилс Андерсен акциите на Maersk се покачиха с 12 процента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година Мартин Михайлов: Възстановяването на нощните заведения от коронавируса ще отнеме поне година

Управителят на "Терминал 1" и "Строежа" в интервю за "Капитал" за проблемите, предизвикателствата и бъдещето на нощните клубове и барове

28 май 2020, 3048 прочитания

EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите EasyJet ще съкрати с до 30% персонала и полетите

Авиокомпанията предвижда да използва по-малко самолети, за да се адаптира към свития пазар

28 май 2020, 1010 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Фонд "Земеделие" ще плати компенсации за изтеглени от пазара плодове и зеленчуци

За 2015 г. по мярката са били подпомогнати 77 стопани, които са получили 1 690 957 лв.

Още от Капитал
Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Магистрала без правила

"Хемус" вече се строи и планът на властта е да бъде готова след четири години. Цената обаче е заобикаляне на законите и непрозрачно харчене на милиарди левове

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Шоуто трябва да продължи, но как

Пандемията промени значението и начина на работа на вечерните шоута, независимо дали говорим за Джон Оливър или Николаос Цитиридис

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10