Uber излиза на загуба с 1.3 млрд. долара
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Uber излиза на загуба с 1.3 млрд. долара

Uber излиза на загуба с 1.3 млрд. долара

Разходите по неуспешното навлизане в Китай спънаха резултатите на компанията

1693 прочитания

© SERGIO PEREZ


Компанията за споределено пътуване за оценява на 68 млрд. долара.

Компанията за споделено пътуване Uber отчита 1.3 млрд. долара загуба към средата на годината, съобщава FT. Най-големият технологичен стартъп се оказва и най-губещата компанията от Силициевата долина за същия период. В последните години тя набра 15 млрд. долара дялово финансиране, а оценката ѝ достигна 68 млрд.

Всеки иска да е като Uber

Причина за лошото представяне са повишението разходи на компанията в следствие на желанието ѝ да се наложи на нови пазари. Uber се опита да намери място в Далечни Изток, което не се оказа доходоносно. В резултат от това в началото на август Uber продаде дивизията си в Китай на прекия конкурент - Didi Chuxing. Двете компании бяха заключени в продължителна борба, която наложи милиарди долара инвестиции и от двете страни. Същевременно пък конкуренцията между двете компании доведе до значително понижаването на цената на услугата, което заедно с щедрите бонусите на шофьорите намали рентабилността на проекта.

С изтеглянето от Китай се очаква Uber да подобри представянето си. По-рано през годината главният изпълнителен директор Травис Каланик обяви, че компанията му излиза на печалба в развитие пазари на САЩ, Австралия и Европа. През второто тримесечие обаче американският бизнес отчита загуба от 100 млн. долара по данни на Bloomberg. Причина за това е борбата с Lyft, който ефективно копира бизнес модела на Uber. Конкурентът покачва пазарния си дял на 40% в ключов пазар като Сан Франциско, където е и седалището на компанията на Каланик. Междувременно Uber си запазва 80% от клиентите в САЩ. За да задържи щофьорите си обаче, компанията е принудена да повишава възнагражденията им, което покачва разходите.

Концентриране върху други проекти

С излизането си от Китай, Uber ще можа да се концентрира над проекти, които да затвърдят лидерската ѝ позиция на традиционните пазари и да я върнат към печалба. Компанията се споразумя с Volvo за разработката на автономни автомобили. Подобни проекти са приоритет на водещи технологични гиганти като Alphabet и Apple, като Uber успя да ги изправари. Очаква с в края на септември компанията да пусне първите самозадвижвани таксита в Питсбърг, САЩ.

През юли Uber закупи и стартъпа Otto. Той разработва самозадвижващи се камиони, като негови основатели са бивши служелите на Alphabet.. Сделката на стойност 680 млн. долара беше и най-скъпата в историята на компанията. В допълнение към това ще бъдат отворени изследователски центрове за развитието на автономните технологии в Сан Франциско и Пало Алто.

Uber също така не бърза да отписва шофьорите. Един от големите проекти е лизинговането на автомобили на нови служители. Чрез партньорства с Toyota, Exeter Finance и други, компанията успява да осигури превозни средства на шофьорите си, като отчислява вноските им по тях от възнагражденията. Uber е пък е отделила 1 млрд. долара чрез дъщерната Xchange Leasing за да финансира, пише още FT. Стратегията е един от основните начини, по който компанията подхранва глобалният си растеж, като успява да привлече все повече служители. Ключова трансформация в тази насока също така е и възможността им да работят на пълен работен ден.

Компанията за споределено пътуване за оценява на 68 млрд. долара.

Компанията за споделено пътуване Uber отчита 1.3 млрд. долара загуба към средата на годината, съобщава FT. Най-големият технологичен стартъп се оказва и най-губещата компанията от Силициевата долина за същия период. В последните години тя набра 15 млрд. долара дялово финансиране, а оценката ѝ достигна 68 млрд.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

Намери ми наемател

Намери ми наемател

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.