Volkswagen ще трябва да изкупи обратно повече автомобили в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Volkswagen ще трябва да изкупи обратно повече автомобили в САЩ

Volkswagen ще изхарчи поне още 1.2 млрд. долара, за да покрие загубите на 650 вносители в САЩ

Volkswagen ще трябва да изкупи обратно повече автомобили в САЩ

6696 прочитания

Volkswagen ще изхарчи поне още 1.2 млрд. долара, за да покрие загубите на 650 вносители в САЩ

© В© Mike Blake / Reuters


Съдът не иска колите, изхвърлящи повече вредни емисии, да се движат отново.

Повечето от дизеловите автомобили с 3-литров двигател на Volkswagen в САЩ няма да могат да бъдат преправени така, че да покриват регулациите в страната за изхвърляните количества вредни емисии. Това съобщава Financial Times, като се позовава на адвокат на компанията. Германският автомобилен производител е близо до това да предложи на регулаторите да ремонтира по-големите коли, които според тях имат по-добър контрол върху емисиите, отколкото автомобилите с двулитров двигател, за които вече беше сключено споразумение за 15 млрд. долара.

Щатският съд вече е наредил на адвокатите на Volkswagen да задействат план Б, в случай че 85-те хиляди коли с трилитров двигател на германския производител не могат да покрият изискванията за сертификат, какъвто им е бил издаден. Според съдия Чарлз Брайер е недопустимо колите на Volkswagen с 3-литров двигател да продължават да бъдат карани по американските пътища, въпреки че няма конкретно предложено решение от фирмата. Колите са част от общо почти 600 хил., в които бяха открити устройства за преправяне на резултати.

Без споразумение

През юли съдия Брайер одобри споразумение на стойност 15 млрд. долара, в което от Volkswagen обещават да поправят или изкупят почти половин милион от колите си 2-литров двигател. Тези 85 хил. автомобила с 3-литров двигател не влизаха в сделката, а от германския производител настояваха, че могат да ги оправят. "Това, което прави този казус по-различен, е, че в очите на съда е недопустимо тези коли все още да са на пътя", казва Брайер. "Това трябва да бъде коригирано възможно най-бързо".

Volkswagen вече предложиха няколко възможности за преправяне на колите така, че те да покриват изискванията, за които вече са сертифицирани, но след множество тестове всички предложения бяха отхвърлени. През юли екорегулаторът в Калифорния нарече едно от предложенията на германската компания "непълно, слабо представено и далеч от правните изисквания, за да бъдат издадени на колите нужните сертификати".

Новите предложения на Volkswagen

Германският производител има нов срок до 24 октомври, в който да предложи поредно решение на проблема. Според съдия Брайер поправянето на колите все още е план А, но предвид бавния процес и желанието на съда колите да не са в движение, докато не са поправени, е наредил да се разработи друг план. Ако от Volkswagen трябва да изкупят 85-те хиляди коли с трилитров двигател, това би добавило още няколко милиарда долара към разходите след скандала. Според производителя изкупуването на един автомобил с двулитров двигател ще струва 20 хил. долара. Ако същата цена се отнася и за тези с трилитров двигател, това ще добави още 1.7 млрд. долара към сметката, но най-вероятно става дума за по-висока цена. Освен това Reuters отбелязва, че Volkswagen ще изхарчат и поне още 1.2 млрд. долара, за да покрият загубите на 650 вносителя в САЩ.

От Volkswagen са заделили 18 млрд. долара за решаване на споровете след скандала, който засяга 11 млн. коли на компанията в света. Фокусът пада върху тези, които се намират на територията на САЩ, където регулаторите първи откриха проблеми с емисиите. Така Volkswagen влязоха в най-лошия скандал в цялата си близо 80-годишна история, като признаха, че са манипулирали данните за емисиите в Европа и САЩ.

Съдът не иска колите, изхвърлящи повече вредни емисии, да се движат отново.

Повечето от дизеловите автомобили с 3-литров двигател на Volkswagen в САЩ няма да могат да бъдат преправени така, че да покриват регулациите в страната за изхвърляните количества вредни емисии. Това съобщава Financial Times, като се позовава на адвокат на компанията. Германският автомобилен производител е близо до това да предложи на регулаторите да ремонтира по-големите коли, които според тях имат по-добър контрол върху емисиите, отколкото автомобилите с двулитров двигател, за които вече беше сключено споразумение за 15 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Фолцваген могат да излязат и на "0" от този скандал, ако искат - плащат по 20 хил. долара за всяка изкупена обратно кола и я пускат в Източноевропейския пазар - в Русия тези коли ще ги глътнат за в час, мераклии и у нас ще се намерят. Тук екологията е само на хартия, карат се масово всякакви таралясници на незнайно колко си годинки, та не виждам голям проблем с тези нови неекологични автомобили...

  • 2
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#1] от "Г.Е.М.":

    Каква екология?! С тези показатели Фолксвагените ще са сред най-чистите автомобили тук. Това, че не издържат на американските стандарти не значи, че са по-зле от нашите автомобили, които са произвеждани по времето на страха от новото хилядолетие и силоваците.

  • 3
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    До коментар [#2] от "Георги Георгиев":

    Човече, точно това имам предвид и аз, толкова ли не се разбра от написаното от мен?!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK