С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 31 авг 2016, 17:23, 16799 прочитания

IKEA отваря център за поръчки и в Бургас през есента

За последните 12 месеца мебелната верига има приходи от 92 млн. лв., което е годишен ръст от 18%

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Тази есен IKEA ще отвори в Бургас нов център за поръчки и доставка на подбрани артикули на шведската верига. Това ще е първият център на веригата в мол и ще се намира на мястото на преустановилия дейност Carrefour в "Галерия мол", съобщи Тео Муратидис, управител на "Хаус маркет България" - дружеството, през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA.
Пазарът на мебели в България ще расте с по 4-5% годишно до 2020 г., прогнозира мениджърът на българското дружество Тео Муратидис


Бургас е вторият град след Варна, в който компанията отваря "точка за продажба" извън столичния магазин. Така през шестата си година в България вероятно мебелната верига ще надскочи психологическата граница от 100 млн. лв. оборот.

Продажби нагоре


Компанията отчита поредно увеличение на посетителите, на купувачите и на продажбите. Дружеството прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия си годишен каталог. През каталожната 2016 посетителите на IKEA са били 2.5 милиона, което е годишен ръст от 12%. Пазарувалите в магазините са 950 хиляди (увеличение от 26%). Продажбите са с 18% повече и достигат 92 млн. лв., съобщи Тео Муратидис.

Той уточни, че каталожната 2016 е първата година, в която в България функционират няколко канала за продажби – магазинът в София, центърът за поръчки във Варна и онлайн.
"Традиционното за българския офис проучване показва, че 81% от посетителите са напълно удовлетворени и искат да дойдат отново", съобщи Муратидис.

Според традиционната класация топ 100 на "Капитал" дружеството "Хаус маркет" има 84 млн. лв. приходи за 2015 г., или ръст от 16% спрямо 2014. Това му определя 18-о място в топ 30 на веригите в страната. "Хаус маркет" има печалба от 4.2 млн. лв. за 2015 (1.48 млн. лв. за 2014).
Втората по големина верига за мебели в страната - "Аико", има приходи от 54.5 млн. лв. и печалба от 1.5 млн. лв. През миналата година мажоритарен дял в нея придоби австрийската XXXLutz.



Интерес и във Варна

Откритият през миналата година център за поръчки във Варна е първият за страната и най-големият, който групата Fourlis (държаща франчайз правата на шведския мебелен гигант) управлява в региона, уточни Муратидис. "Не знаехме какво да очакваме като резултат, не бяхме сигурни дали клиентите ще приемат тази нова концепция, но вече можем да отчетем голям успех", обобщи управителят на "IKEA България".

За този период клиентите във варненския център са 136 хиляди, а продажбите са за 5.7 млн. лв. "Тази концепция работи добре за българския пазар, потребителите я оценяват високо. Все още се учим в крачка и работим върху оптимизиране на оперативните процедури", коментира Тео Муратидис.

Очакване за още ръст

През април миналата година IKEA отвори свой онлайн магазин и в България - шест месеца след като това беше направено в Гърция. Страната ни бе сред първите в Централна и Източна Европа, в която стана възможно онлайн пазаруването от веригата. Тео Муратидис обобщи, че "онлайн продажбите вървят много добре, а резултатите са впечатляващи".

Той не се ангажира с конкретно число и за пазарния дял на IKEA в България. "Няма подходящ начин за измерването, затова каквото и да кажа, може да се окаже погрешно. Но ние всяка година се опитваме да надминем вече достигнатия пазарен дял, както и да се измерва той", каза още Муратидис. И прогнозира, че пазарът на мебели в България ще расте с по 4-5% годишно до 2020 г.

IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. Компанията навлезе чрез договор за франчайз с House Market (част от Fourlis), която управлява пет магазина на IKEA в Гърция и един в Кипър.
Новият каталог

Новият каталог на IKEA е подчинен на мотото "Живей по свой вкус". Той е под номер 66, а началото на изданието е поставено през 1951 г. Простира се на 328 страници, преведен е на 33 езика, адаптиран е за 48 пазара и достига до близо 255 млн. души дигитално или в пощенските кутии. За първи път каталогът на IKEA изглежда като лайфстайл списание и включва 13 истории от различни точки по света, обобщи Йоана Цонева, маркетинг мениджър на IKEA в България.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 849 прочитания

Бизнесът и следващата рецесия Бизнесът и следващата рецесия

С промените в икономиките се променят и рецесиите. Как ще изглежда следващата?

28 фев 2020, 1261 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 16194 прочитания

28 фев 2020, 5608 прочитания

28 фев 2020, 3092 прочитания

28 фев 2020, 2833 прочитания

28 фев 2020, 2588 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Германската банкова система се нуждае от реформа

Отрицателните лихви принуждават финансовите институции да променят стратегиите

Още от Капитал
Сбогом, Lafka

Очакването на пазара е веригата да заработи като място за продажба на продуктите на държавния тотализатор

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Китайските уроци от коронавируса

Заразените намаляват заради твърдата намеса на държавата

Тол-системата: Гафове вместо милиони

Тол-системата ще заработи на 1 март, но до 27 март има "гратисен период" без глоби

Произходът на видовете според Сабина Радева

Детската книга за труда на Чарлз Дарвин, която стана хит във Великобритания и по света, излиза на български

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10