С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 31 авг 2016, 17:44, 6129 прочитания

Mitsubishi призна, че е манипулирала данните за разхода на гориво на повече модели

Компанията ще изплаща компенсации на собствениците на коли

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Mitsubishi Motors обяви, че повече модели на компанията имат проблеми с разхода за гориво, отколкото съобщи първоначално. В резултат на това японската компания смята за неопределен период от време да спре продажбите на вътрешния пазар и да компенсира финансово собствениците на коли, които са били засегнати от скандала, съобщава Reuters. Преди изявлението на японския автопроизводител Министерството на транспорта съобщи, че проверките показват грешни данни на компанията относно разхода на гориво при осем от моделите, включително RVR, Pajero и Outlander SUV.

Това е пореден удар по репутацията на японския производител на коли, който изпитва затруднения да се справи със скандала. Пазарната капитализация на компанията се срина и това доведе до необходимост от подкрепа от друг японски конкурент - Nissan, който се съгласи да купи една трета от Mitsubishi срещу 2.2 млрд. долара.


Новите данни

От Mitsubishi са предоставили нова информация, след като проверката на транспортното министерство е показала, че разходът на гориво при някои модели се разминава с почти 9% спрямо обявеното в каталозите на компанията. "Както конкуренцията, така и желанието за точни данни в индустрията са се завишили, а ние имахме слаб подход към съответствието на данните, което е един от факторите, довели до този проблем", каза президентът на Mitsubishi Motors Масуко Осаму на брифинг. "Трябва да променим това", добави той.

Промяната ще започне с изплащането на компенсации до 100 хил. йени (близо 1000 долара) на всеки един от засегнатите собственици на коли в Япония, които наброяват около 76 хил. души. Това ще струва на Mitsubishi близо 7 млрд. йени, но от компанията обявиха, че те са включени в предвидените разходи за годината. Mitsubishi очаква да приключи годината със загуба от около 1.4 млрд. долара, която ще е първата за компанията след осем поредни години на печалба. Тя ще се дължи именно на скандала и компенсирането на клиенти, дилъри и доставчици на коли.




Лоша комуникация

Вътрешното разследване на компанията показа основните проблеми – в сферата на комуникацията между отделните звена, грешки в управлението и напрежение сред инженерите. От Mitsubishi казаха също, че са съгласни с желанието на Министерството на транспорта въпросните модели да бъдат спрени, докато маркетинговите материали за тях бъдат коригирани. Този процес трябва да отнеме няколко седмици. Според Масуко проблемите може да засегнат и някои от моделите, които са извън границите на страната и се обсъждат евентуални компенсации и за тях. От Mitsubishi признаха за използването на неодобрени методи за калкулиране на горивни разходи през последните 25 години, както и използването на ориентировъчни цифри вместо реални данни от тестове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Етикети: гориво коли

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен

Предлаганите инсталации са допълнителни към "Топлофикация", която има разрешение да използва алтернативното гориво

11 ное 2019, 808 прочитания

Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат 1 Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат

Увеличението е 4.5% на годишна база и идва основно от българските туристи, показва националната статистика

11 ное 2019, 1158 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Dell е пред приключване на покупката на EMC

Краят на най-голямата сделка в IT сектора ще е през септември

Още от Капитал
Сбогом, кабели

Първите дошли в автосектора се изнасят първи към по-евтини дестинации

Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10