Mitsubishi призна, че е манипулирала данните за разхода на гориво на повече модели
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mitsubishi призна, че е манипулирала данните за разхода на гориво на повече модели

Mitsubishi призна, че е манипулирала данните за разхода на гориво на повече модели

Компанията ще изплаща компенсации на собствениците на коли

6266 прочитания

© В© Kim Kyung Hoon / Reuters


Mitsubishi Motors обяви, че повече модели на компанията имат проблеми с разхода за гориво, отколкото съобщи първоначално. В резултат на това японската компания смята за неопределен период от време да спре продажбите на вътрешния пазар и да компенсира финансово собствениците на коли, които са били засегнати от скандала, съобщава Reuters. Преди изявлението на японския автопроизводител Министерството на транспорта съобщи, че проверките показват грешни данни на компанията относно разхода на гориво при осем от моделите, включително RVR, Pajero и Outlander SUV.

Това е пореден удар по репутацията на японския производител на коли, който изпитва затруднения да се справи със скандала. Пазарната капитализация на компанията се срина и това доведе до необходимост от подкрепа от друг японски конкурент - Nissan, който се съгласи да купи една трета от Mitsubishi срещу 2.2 млрд. долара.

Новите данни

От Mitsubishi са предоставили нова информация, след като проверката на транспортното министерство е показала, че разходът на гориво при някои модели се разминава с почти 9% спрямо обявеното в каталозите на компанията. "Както конкуренцията, така и желанието за точни данни в индустрията са се завишили, а ние имахме слаб подход към съответствието на данните, което е един от факторите, довели до този проблем", каза президентът на Mitsubishi Motors Масуко Осаму на брифинг. "Трябва да променим това", добави той.

Промяната ще започне с изплащането на компенсации до 100 хил. йени (близо 1000 долара) на всеки един от засегнатите собственици на коли в Япония, които наброяват около 76 хил. души. Това ще струва на Mitsubishi близо 7 млрд. йени, но от компанията обявиха, че те са включени в предвидените разходи за годината. Mitsubishi очаква да приключи годината със загуба от около 1.4 млрд. долара, която ще е първата за компанията след осем поредни години на печалба. Тя ще се дължи именно на скандала и компенсирането на клиенти, дилъри и доставчици на коли.

Лоша комуникация

Вътрешното разследване на компанията показа основните проблеми – в сферата на комуникацията между отделните звена, грешки в управлението и напрежение сред инженерите. От Mitsubishi казаха също, че са съгласни с желанието на Министерството на транспорта въпросните модели да бъдат спрени, докато маркетинговите материали за тях бъдат коригирани. Този процес трябва да отнеме няколко седмици. Според Масуко проблемите може да засегнат и някои от моделите, които са извън границите на страната и се обсъждат евентуални компенсации и за тях. От Mitsubishi признаха за използването на неодобрени методи за калкулиране на горивни разходи през последните 25 години, както и използването на ориентировъчни цифри вместо реални данни от тестове.

Mitsubishi Motors обяви, че повече модели на компанията имат проблеми с разхода за гориво, отколкото съобщи първоначално. В резултат на това японската компания смята за неопределен период от време да спре продажбите на вътрешния пазар и да компенсира финансово собствениците на коли, които са били засегнати от скандала, съобщава Reuters. Преди изявлението на японския автопроизводител Министерството на транспорта съобщи, че проверките показват грешни данни на компанията относно разхода на гориво при осем от моделите, включително RVR, Pajero и Outlander SUV.

Това е пореден удар по репутацията на японския производител на коли, който изпитва затруднения да се справи със скандала. Пазарната капитализация на компанията се срина и това доведе до необходимост от подкрепа от друг японски конкурент - Nissan, който се съгласи да купи една трета от Mitsubishi срещу 2.2 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    alabalko avatar :-|
    alabalko

    RVR е обозначението на ASX, а преди ASX на Space Runner-a

  • 2
    dolna4erti4ka avatar :-|
    dolna4erti4ka

    през няколко години има големи тестове на автомобили в Автобилд-сравняват реален разход с разход според производителя.Оказва се ,че всички производители лъжат с 5-10процента до 30-40 процента.Нямаш нито един който да даде реален разход.

  • 3
    krasi_kara avatar :-|
    krasi_kara

    "Почти 9%"?! Някой май е започнал да предозира със старанието!

  • 4
    Slick avatar :-|
    Slick

    До коментар [#2] от "dolna4erti4ka":

    Тук не става въпрос за лъжа, а за съответствие на данни. Лабораторните данни никога не се припокриват с реалния път.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK