Ryanair вече е подала жалба до ЕК заради дълговете на "България ер" към "Летище София"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair вече е подала жалба до ЕК заради дълговете на "България ер" към "Летище София"

Главният търговски директор на Ryanair Дейвид О'Брайън обяви, че не очаква бърза намеса от страна на ЕК

Ryanair вече е подала жалба до ЕК заради дълговете на "България ер" към "Летище София"

"България ер" дължи 47.2 млн. лв. на "Летище София"

24533 прочитания

Главният търговски директор на Ryanair Дейвид О'Брайън обяви, че не очаква бърза намеса от страна на ЕК

© Юлия Лазарова


Ryanair е подала жалба до Европейската комисия заради неправомерна държавна помощ по отношение на "България ер". Това заяви главния търговски директор на Ryanair Дейвид О'Брайън на пресконференция в сряда, като уточни, че става дума не за директна финансова помощ, а за държавната закрила, която позволява на "България ер" да не изплаща старите си дългове, докато трупа нови.

Проблемът с дълговете на националния превозвач е от няколко години. Едва в началото на юли изпълнителният директор на летището Христо Щерионов заяви, че "България ер" дължи 47.2 млн. лв. на "Летище София", а погасителният план предвижда те да бъдат изплатени до края на 2021 г.

По думите на О'Брайън компанията му не очаква ЕК да се намеси навреме и от Ryanair не разчитат това да се случи. От своя страна "България ер" са заплашили Ryanair с даване под съд за неправомерна конкуренция, без да уточнява каква. О'Брайън каза, че конкретни действия от страна на българската компания все още няма и че що се отнася до неговото мнение, "неправомерната конкуренция плаща сметките на "България ер". Относно забавилата се концесия на "Летище София" О'Брайън си пожела държавата да не гледа само парите, които ще се предложат, а растежа на пътникопотока на големите летища, като за лоши примери посочи Атина и Тирана, а за най-добър – Станстед в Лондон.

Новата база в София и плановете за растеж

Базата на Ryanair в София ще бъде открита предсрочно на 6 септември заради високия интерес към полетите на компанията. Оригиналните планове бяха тя да отвори два месеца по-късно. Базата ще разполага с 3 самолета на обща стойност от 300 млн. долара. В следващата година компанията трябва да разшири портфолиото си с полети от София до 21 дестинации, като ще извършва общо 84 полета седмично. Плановете на Ryanair са да достигнат 1.6 млн. пътници от летището в София, а новата база на компанията ще доведе до откриването пряко и косвено на над 1200 работни места, малка част от които ще бъдат и в Пловдив. Авиационната консултантска компания ACI предвижда, че за всеки 1 милион пътници са необходими до 750 работни места. Очакванията и целите на Ryanair са само след година компанията да е на първо място по пътници в България. В момента лидер по брой пътници е Wizz Air.

Ryanair е подала жалба до Европейската комисия заради неправомерна държавна помощ по отношение на "България ер". Това заяви главния търговски директор на Ryanair Дейвид О'Брайън на пресконференция в сряда, като уточни, че става дума не за директна финансова помощ, а за държавната закрила, която позволява на "България ер" да не изплаща старите си дългове, докато трупа нови.

Проблемът с дълговете на националния превозвач е от няколко години. Едва в началото на юли изпълнителният директор на летището Христо Щерионов заяви, че "България ер" дължи 47.2 млн. лв. на "Летище София", а погасителният план предвижда те да бъдат изплатени до края на 2021 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

18 коментара
  • 1
    antoan_vasileva avatar :-|
    Василева

    Неразбрани ирландци, хем знаят за погасителния план, хем подават жалба по която не очакват намеса! Май всичко е за да влязат в медиите и се шуми около името им. Скандалджии!

  • 2
    alexi avatar :-|
    Ал Бънди

    [quote#1:"antoan_vasileva"]Неразбрани ирландци, хем знаят за погасителния план, хем подават жалба по която не очакват намеса! Май всичко е за да влязат в медиите и се шуми около името им. Скандалджии! [/quote]

    Това че има погасителен план не означава, че законно са им разсрочили плащанията! Други превозвачи защо не получават възможност да си плащат летищните такси с 7-8 години закъснение?

    2021-ва година я камилата, я камилара. Ако до тогава фалира България ер кой ще плаща задълженията? Пак ли данъкоплатците ще трябва да пият една студена вода?

  • 3
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    Ако Раянеър се преборят с тим и корумпираната ни държавна машина...това ще е невероятно.

    По скоро ще ги изгонят от пазара ни, все пак сме в бананова, селска република България :)

  • 4
    qdk12501326 avatar :-|
    qdk12501326

    "неправомерната конкуренция плаща сметките на "България ер"

    баааааам по тиквата...

    В България никой няма да се осмели да им го каже така в очите, защото сме страхливи и знам какво следва...бой и унижение.

    Браво на Раянеър, това са ми новите идоли.

  • 5
    danko767 avatar :-|
    danko767

    Тимаджиите вече са приготвили спасителния пояс...
    Казва се Бул Ер и на тази компания ще прехвърлят всичко що е ценно и си струва, преди да лопне мандалото.
    А на България Ер времето изтича...
    За българските пътници RYR е добра новина!
    RYR рано или късно ще накарат и Уиз да предложат по-разумни цени, особено до Великобритания!
    Има най-сетне и светлина на края на тунела за пилотите у нас. Току виж се родило най-сетне това недоносче - пазара на пилоти...

  • 6
    andreyrusev avatar :-?
    Андрей Русев

    Естествена реакция и коментар от Дейвид О'Брайън - нима ние, българите, очакваме нещо по-различно когато става въпрос за съдебна система и монополист на едно и също място?

  • 7
    tic_tac avatar :-|
    hashtag

    Е, нормално, Ryanair се натискат да показват мускули. Удобно пропускат факта, че тези "дългове" се изплащат вече, така че този цирк на ирландците с жалбата ще си остане просто за пред медиите.

  • 8
    kutsaroff avatar :-|
    Пепи

    Преди години БГ еър изгониха Уиз еър и станаха монополисти на полетите София-Варна .....
    Сега искат отново да налагат по-високи такси на Раюн еър за да могат спокойно да си обслужват дестинациите на високи цени.

  • 9
    baby_doll avatar :-?
    еМа

    Няма нищо по-хубаво от конкуренцията. Но в тази ситуация единствените уплашени реват от нея :) На много места вече се видя какви дела има срещу тях.

  • 10
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    До коментар [#2] от "Ал Бънди":

    2021 г. ако си ги плащат. Те не ги плащат. Само се разсрочват. По същия модел дълго работи работи КТБ. С фрапиращата разлика, че държавата все още не е свързано дружество с ТИМ.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK