Столични хотели в повече

Икономиката раздвижи и бизнеса на обектите с 4 и 5 звезди. Но новите проекти могат отново да свалят приходите на собствениците

Раздвижването на позаспалия допреди няколко години хотелиерски пазар в столицата вече е видимо с просто око. Той расте по всички показатели от 2013 г. насам. Увеличават се местата за настаняване и броя легла, направените нощувки общо и на приходите от тях. Инвеститорите реагираха и много големи хотели като Hilton, Radisson Blu, "Родина", Kempinski, Downtown смениха собствениците си. Други обявиха, че стартират проекти, които от години стоят на трупчета. Навлизат и няколко големи чужди марки като Hyatt и InterContinental. Пристигането им в София радва някои от хотелиерите, като, от една страна, влизането на марка със стандарти ще подобри нивото на кадрите в столицата, от друга - това ще доведе до повишаване на цените на стаите.

Новите инвестиции, разбира се, носят и рискове за бъдещето. Към днешна дата основната цел на хотелиерите е да се работи в посока вдигане на цената на нощувките и на града. Разширяването на легловата база във високия сегмент обаче може да доведе до точно обратното, ако ръстът на предлагането изпревари този на търсенето.

Интересното в този бизнес отвъд числата са хората в него. И в столицата, както по морето, бизнесът е доминиран почти изцяло от български играчи, а при повечето от изброените сделки и малкото чуждо присъствие напусна страната и отстъпи място на добре познати местни лица.

Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал