Българска компания ще продава игри с добавена реалност във Великобритания

Играта комбинира традиционния пъзел с технологията "добавена реалност"

Българска компания ще продава игри с добавена реалност във Великобритания

До момента "Дуард" е вложила в начинанието си над 100 хил. лв.

9137 прочитания

Играта комбинира традиционния пъзел с технологията "добавена реалност"

© Капитал


Българската компания за продукти с добавена реалност "Дуард" ще започне да продава детската си игра "Червената шапчица" във Великобритания. Това е основният продукт на компанията, който в момента се разработва за английския пазар. Емил Цветков, съосновател на "Дуард", коментира пред "Капитал", че очаква продуктът да се позиционира успешно на английския пазар, където технологията на добавената реалност вече е навлязла.

Кои са "Дуард"

"Дуард" е българска компания, основана преди две години с цел създаване на продукти, използващи добавената реалност като технология. Тогава те все още не са навлезли масово на пазара, а и до момента не са разгърнали пълния си потенциал, смята Цветков. Въпреки това набират все по-голяма популярност заради приложения като Pokemon GO, които показват възможностите на новите технологии на хората. За момента в компанията са инвестирани над 100 хил. лв. Парите идват от частни лица, които Цветков не пожела да назове, но каза, че са хора, с които екипът на "Дуард" има общи интереси в разработването на аугментираната реалност.

За момента дружеството разработва предимно продукти, насочени към децата. "Децата най-бързо се адаптират към новите технологии и те най-бързо приемат добавената реалност", казва Цветков. Интерес има и от маркетинг сектора, като "Дуард" са разработили и кампания на KFC, която използва технологията на добавената реалност. По думите на Цветков технологията тепърва ще се развива и тогава "Дуард" ще се насочи и към други възрастови групи и сфери, различни от създаването на игри.

Традиционната приказка среща модерната технология

В момента "Дуард" залага предимно на един продукт, разработен за общия пазар – играта "Червената шапчица". Тя представлява пъзел, който, след като се сглоби, оживява на екрана на мобилните устройства, поддържащи операционните системи iOS и Android. Погледнат през приложението, пъзелът се появява под формата на триизмерна холограма и се превръща в игра, която може да бъде гледана от различни ъгли и съдържа различни мисии, които дават на децата един по-различен поглед към известната приказка.

Основното препятствие пред играта е, че хората не разбират какво точно е добавената реалност и не могат да я различат от обикновените игри в магазина. Според Цветков отзивите от тези, които са имали досег с нея, са много добри и все още няма недоволни клиенти. По данни на компанията в България от играта са продадени над хиляда бройки, като целта е този резултат да бъде надхвърлен няколко пъти на Острова. "Навън добавената реалност не е толкова далечна технология и се използва на много места, например в музеи, затова очакваме играта да се приеме по-добре в Англия", казва още Цветков.

Бъдещите планове

От "Дуард" планират да стъпят и на целия англоезичен пазар, включително и САЩ. Цветков казва, че българският пазар за подобни продукти е малък. Работи се и върху това играта да бъде разработена изцяло в дигитален вариант, което би улеснило разпространението ѝ. Компанията разработва и авторска игра с добавената реалност, която ще бъде насочена към тийнейджърите. "Играта ще бъде коренно различна от сегашния ни продукт и трябва да излезе към края на годината", обясни Цветков.

Българската компания за продукти с добавена реалност "Дуард" ще започне да продава детската си игра "Червената шапчица" във Великобритания. Това е основният продукт на компанията, който в момента се разработва за английския пазар. Емил Цветков, съосновател на "Дуард", коментира пред "Капитал", че очаква продуктът да се позиционира успешно на английския пазар, където технологията на добавената реалност вече е навлязла.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-P
    Георги Георгиев

    "...аугментираната реалност."

    Уважение И РЕСПЕКТ към лирическия избор на автора да избегне повторенията!

  • 2
    sulio_parvi avatar :-|
    sulio_parvi

    Аз пък направих добавена реалност за протестъри - навсякъде ми се привиждат комунисти и комунистически паметници. Чичо Сорос ще кихне ли някой лев да не ходя да прося пари от инвеститори?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал