Българска компания ще продава игри с добавена реалност във Великобритания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Българска компания ще продава игри с добавена реалност във Великобритания

Играта комбинира традиционния пъзел с технологията "добавена реалност"

Българска компания ще продава игри с добавена реалност във Великобритания

До момента "Дуард" е вложила в начинанието си над 100 хил. лв.

8662 прочитания

Играта комбинира традиционния пъзел с технологията "добавена реалност"

© Капитал


Българската компания за продукти с добавена реалност "Дуард" ще започне да продава детската си игра "Червената шапчица" във Великобритания. Това е основният продукт на компанията, който в момента се разработва за английския пазар. Емил Цветков, съосновател на "Дуард", коментира пред "Капитал", че очаква продуктът да се позиционира успешно на английския пазар, където технологията на добавената реалност вече е навлязла.

Кои са "Дуард"

"Дуард" е българска компания, основана преди две години с цел създаване на продукти, използващи добавената реалност като технология. Тогава те все още не са навлезли масово на пазара, а и до момента не са разгърнали пълния си потенциал, смята Цветков. Въпреки това набират все по-голяма популярност заради приложения като Pokemon GO, които показват възможностите на новите технологии на хората. За момента в компанията са инвестирани над 100 хил. лв. Парите идват от частни лица, които Цветков не пожела да назове, но каза, че са хора, с които екипът на "Дуард" има общи интереси в разработването на аугментираната реалност.

За момента дружеството разработва предимно продукти, насочени към децата. "Децата най-бързо се адаптират към новите технологии и те най-бързо приемат добавената реалност", казва Цветков. Интерес има и от маркетинг сектора, като "Дуард" са разработили и кампания на KFC, която използва технологията на добавената реалност. По думите на Цветков технологията тепърва ще се развива и тогава "Дуард" ще се насочи и към други възрастови групи и сфери, различни от създаването на игри.

Традиционната приказка среща модерната технология

В момента "Дуард" залага предимно на един продукт, разработен за общия пазар – играта "Червената шапчица". Тя представлява пъзел, който, след като се сглоби, оживява на екрана на мобилните устройства, поддържащи операционните системи iOS и Android. Погледнат през приложението, пъзелът се появява под формата на триизмерна холограма и се превръща в игра, която може да бъде гледана от различни ъгли и съдържа различни мисии, които дават на децата един по-различен поглед към известната приказка.

Основното препятствие пред играта е, че хората не разбират какво точно е добавената реалност и не могат да я различат от обикновените игри в магазина. Според Цветков отзивите от тези, които са имали досег с нея, са много добри и все още няма недоволни клиенти. По данни на компанията в България от играта са продадени над хиляда бройки, като целта е този резултат да бъде надхвърлен няколко пъти на Острова. "Навън добавената реалност не е толкова далечна технология и се използва на много места, например в музеи, затова очакваме играта да се приеме по-добре в Англия", казва още Цветков.

Бъдещите планове

От "Дуард" планират да стъпят и на целия англоезичен пазар, включително и САЩ. Цветков казва, че българският пазар за подобни продукти е малък. Работи се и върху това играта да бъде разработена изцяло в дигитален вариант, което би улеснило разпространението ѝ. Компанията разработва и авторска игра с добавената реалност, която ще бъде насочена към тийнейджърите. "Играта ще бъде коренно различна от сегашния ни продукт и трябва да излезе към края на годината", обясни Цветков.

Българската компания за продукти с добавена реалност "Дуард" ще започне да продава детската си игра "Червената шапчица" във Великобритания. Това е основният продукт на компанията, който в момента се разработва за английския пазар. Емил Цветков, съосновател на "Дуард", коментира пред "Капитал", че очаква продуктът да се позиционира успешно на английския пазар, където технологията на добавената реалност вече е навлязла.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    drilldo avatar :-P
    Георги Георгиев

    "...аугментираната реалност."

    Уважение И РЕСПЕКТ към лирическия избор на автора да избегне повторенията!

  • 2
    sulio_parvi avatar :-|
    sulio_parvi

    Аз пък направих добавена реалност за протестъри - навсякъде ми се привиждат комунисти и комунистически паметници. Чичо Сорос ще кихне ли някой лев да не ходя да прося пари от инвеститори?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK