С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 6 сеп 2016, 16:09, 7980 прочитания

Българска компания ще продава игри с добавена реалност във Великобритания

До момента "Дуард" е вложила в начинанието си над 100 хил. лв.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Българската компания за продукти с добавена реалност "Дуард" ще започне да продава детската си игра "Червената шапчица" във Великобритания. Това е основният продукт на компанията, който в момента се разработва за английския пазар. Емил Цветков, съосновател на "Дуард", коментира пред "Капитал", че очаква продуктът да се позиционира успешно на английския пазар, където технологията на добавената реалност вече е навлязла.

Кои са "Дуард"


"Дуард" е българска компания, основана преди две години с цел създаване на продукти, използващи добавената реалност като технология. Тогава те все още не са навлезли масово на пазара, а и до момента не са разгърнали пълния си потенциал, смята Цветков. Въпреки това набират все по-голяма популярност заради приложения като Pokemon GO, които показват възможностите на новите технологии на хората. За момента в компанията са инвестирани над 100 хил. лв. Парите идват от частни лица, които Цветков не пожела да назове, но каза, че са хора, с които екипът на "Дуард" има общи интереси в разработването на аугментираната реалност.

За момента дружеството разработва предимно продукти, насочени към децата. "Децата най-бързо се адаптират към новите технологии и те най-бързо приемат добавената реалност", казва Цветков. Интерес има и от маркетинг сектора, като "Дуард" са разработили и кампания на KFC, която използва технологията на добавената реалност. По думите на Цветков технологията тепърва ще се развива и
тогава "Дуард" ще се насочи и към други възрастови групи и сфери, различни от създаването на игри.

Традиционната приказка среща модерната технология



В момента "Дуард" залага предимно на един продукт, разработен за общия пазар – играта "Червената шапчица". Тя представлява пъзел, който, след като се сглоби, оживява на екрана на мобилните устройства, поддържащи операционните системи iOS и Android. Погледнат през приложението, пъзелът се появява под формата на триизмерна холограма и се превръща в игра, която може да бъде гледана от различни ъгли и съдържа различни мисии, които дават на децата един по-различен поглед към известната приказка.

Основното препятствие пред играта е, че хората не разбират какво точно е добавената реалност и не могат да я различат от обикновените игри в магазина. Според Цветков отзивите от тези, които са имали досег с нея, са много добри и все още няма недоволни клиенти. По данни на компанията в България от играта са продадени над хиляда бройки, като целта е този резултат да бъде надхвърлен няколко пъти на Острова. "Навън добавената реалност не е толкова далечна технология и се използва на много места, например в музеи, затова очакваме играта да се приеме по-добре в Англия", казва още Цветков.

Бъдещите планове

От "Дуард" планират да стъпят и на целия англоезичен пазар, включително и САЩ. Цветков казва, че българският пазар за подобни продукти е малък. Работи се и върху това играта да бъде разработена изцяло в дигитален вариант, което би улеснило разпространението ѝ. Компанията разработва и авторска игра с добавената реалност, която ще бъде насочена към тийнейджърите. "Играта ще бъде коренно различна от сегашния ни продукт и трябва да излезе към края на годината", обясни Цветков.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г. "Софийска вода" планира над 46 млн. лв. инвестиции за 2019 г.

Компанията цели намаляване на загубите на вода до 38.7% до 2021 г.

25 юни 2019, 157 прочитания

Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша Собственици на фитнес зали видяха риск от създаване на монопол в бранша

Компанията зад картите MultiSport вече има верига от свои собствени спортни обекти

25 юни 2019, 417 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Renault планира да спре да произвежда дизелови автомобили

Френската компания предвижда, че дизелът ще отпадне от пазара през следващото десетилетие.

Q&A: Проектът Libra

Най-важното, което трябва да се знае за новата криптовалута на Facebook

Повелителят на отпадъците

Централите на Христо Ковачки масово заместват въглищата с RDF и биомаса

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Ние, писателите

Сборникът "Интервюта" ни дава възможност да надникнем по-дълбоко в личността и философията на Йордан Радичков