Renault планира да спре да произвежда дизелови автомобили
Френската компания предвижда, че дизелът ще отпадне от пазара през следващото десетилетие.


Йоан Запрянов

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Френският автомобилен производител Renault планира да премахне дизеловите двигатели от повечето си европейски модели, съобщава Reuters. От компанията са ревизирали разходите по покриване на по-строгите изисквания за вредните емисии, въведени след скандала с Volkswagen. Плановете са били дискутирани на вътрешна среща на ръководството. Renault инвестираше усилено в дизеловата технология и защитаваше ползването на дизел дори след случилото се с Volkswagen, но според новите разчети на компанията по-строгите стандарти и тестови методи ще направят дизеловите двигатели нерентабилни.
Дизеловите двигатели са по-скъпи от бензиновите, но по-ефикасни. Те не се ползват в някои от моделите на Renault като Twingo още отпреди дизеловия скандал с Volkswagen, защото разходите по тях надхвърляха спестените пари от гориво. От Renault отказаха да коментират информацията, но източник на Reuters твърди, че главният изпълнителен директор Тиери Болор е обявил на срещата вижданията си, че дизелът ще бъде цялостно изхвърлен от пазара.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Никога не съм харесвал Рено (освен А310 от преди 40 год.), но този път са на прав път!
Аз пък много го харесвам. Карал съм най различни марки. От Рено - Рено 19, а сега имам Рено Каптюр. За ежедневна градска кола е перфрктно.
Като се откажат и от бензина ще пляскам. Електричеството е бъдещето! Време е да оставим динозаврите на мира. Достатъчно главоболия създават на Ватикана, не и е нужно и по-силно глобално затопляне.
Рено Лагуна, 1.9tdi. Префектен мотор! Но тук не става дума само за Рено. Въпросът е фундаменталенДа не говорим, че нафтата е дериватен продукт, получаващ се при производството на бензин. Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол.Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола като при всеки етап се отделят различните горива под формата на газове.Нещо като при варенето на ракия. При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин.На вторият етап вече при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко от предните.Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/.Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число. Затова навсякъде по света/с изключение на БГ/, дизелът е по ефтин от бензина. Някой иска да принуди матряла да си купува пасти вместо хляб. Пастите са по скъпи и съответно печалбата ще е по голяма.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход