Renault планира да спре да произвежда дизелови автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Renault планира да спре да произвежда дизелови автомобили

Дизеловата технология ще става все по-нерентабилна, прогнозират от Renault.

Renault планира да спре да произвежда дизелови автомобили

Френската компания предвижда, че дизелът ще отпадне от пазара през следващото десетилетие.

19328 прочитания

Дизеловата технология ще става все по-нерентабилна, прогнозират от Renault.

© PHILIPPE WOJAZER


Френският автомобилен производител Renault планира да премахне дизеловите двигатели от повечето си европейски модели, съобщава Reuters. От компанията са ревизирали разходите по покриване на по-строгите изисквания за вредните емисии, въведени след скандала с Volkswagen. Плановете са били дискутирани на вътрешна среща на ръководството. Renault инвестираше усилено в дизеловата технология и защитаваше ползването на дизел дори след случилото се с Volkswagen, но според новите разчети на компанията по-строгите стандарти и тестови методи ще направят дизеловите двигатели нерентабилни.

Дизеловите двигатели са по-скъпи от бензиновите, но по-ефикасни. Те не се ползват в някои от моделите на Renault като Twingo още отпреди дизеловия скандал с Volkswagen, защото разходите по тях надхвърляха спестените пари от гориво. От Renault отказаха да коментират информацията, но източник на Reuters твърди, че главният изпълнителен директор Тиери Болор е обявил на срещата вижданията си, че дизелът ще бъде цялостно изхвърлен от пазара.

Новите планове

От Renault очакват до 2020 г. строгите регулации за вредните емисии да доведат до премахването на дизеловите двигатели от колите от колите в категория B. Това включва и модела на компанията Clio. Същите са вижданията и за някои модели от категория С, където от Renault разполагат с хечбека Megane. Моделите от първите три категории по размери отговорят за по-голямата част от 1.6-те милиона коли, продадени в Европа за последната година. Повече от 60% от тях се движат на дизел. "Всички обръщат гръб на дизела, защото след 2017 или 2018 г. той ще стане още по-скъп", казва Паван Потлури, анализатор в консултантската фирма IHS Automotive.

Скандалът около Volkswagen се фокусира главно около софтуера, използван от германската фирма, за да бъдат преправени тестовете. Той обаче насочи и много погледи върху разликата между вредните емисии, които се забелязват при каране и вредните емисии, които се отчитат при тестове. От 2019 г. разрешителните за автомобили ще бъдат издавани след резултати от управление на автомобила в реални условия, което ще струва много на производителите, тъй като ще бъдат задължени да инсталират далеч по-скъпи системи. Покрай скандала с Volkswagen от Renault признаха, че лабораторните резултати за вредните емисии се различават коренно от резултатите на автомобилите на пътя, което ги постави под наблюдението на френските власти.

Залезът на дизела

Според консултантската фирма AlixPartners дизеловите коли на пазара ще спаднат до 9% през 2030 г. Днес те отговарят за над половината от продажбите на автомобили. Това може да доведе до увеличение на инвестициите в електрически коли. Павлан Потлури очаква до 2025 г. някои производители да се откажат изцяло от идеята за дизелови коли, а разходите по направата на електрически и хибридни автомобили ще бъдат много по-ниски, отколкото днес. Renault не са единствените, които предвещават черно бъдеще за дизела, но техните възгледи за тотално изчезване на дизеловите двигатели са най-радикално изразените досега.

Френският автомобилен производител Renault планира да премахне дизеловите двигатели от повечето си европейски модели, съобщава Reuters. От компанията са ревизирали разходите по покриване на по-строгите изисквания за вредните емисии, въведени след скандала с Volkswagen. Плановете са били дискутирани на вътрешна среща на ръководството. Renault инвестираше усилено в дизеловата технология и защитаваше ползването на дизел дори след случилото се с Volkswagen, но според новите разчети на компанията по-строгите стандарти и тестови методи ще направят дизеловите двигатели нерентабилни.

Дизеловите двигатели са по-скъпи от бензиновите, но по-ефикасни. Те не се ползват в някои от моделите на Renault като Twingo още отпреди дизеловия скандал с Volkswagen, защото разходите по тях надхвърляха спестените пари от гориво. От Renault отказаха да коментират информацията, но източник на Reuters твърди, че главният изпълнителен директор Тиери Болор е обявил на срещата вижданията си, че дизелът ще бъде цялостно изхвърлен от пазара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    emilm13 avatar :-|
    emilm13

    Никога не съм харесвал Рено (освен А310 от преди 40 год.), но този път са на прав път!

  • 2
    _imi_ avatar :-|
    _imi_

    Аз пък много го харесвам. Карал съм най различни марки. От Рено - Рено 19, а сега имам Рено Каптюр. За ежедневна градска кола е перфрктно.

  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Като се откажат и от бензина ще пляскам. Електричеството е бъдещето! Време е да оставим динозаврите на мира. Достатъчно главоболия създават на Ватикана, не и е нужно и по-силно глобално затопляне.

  • 4
    subaru avatar :-|
    subaru

    Рено Лагуна, 1.9tdi. Префектен мотор! Но тук не става дума само за Рено. Въпросът е фундаменталенДа не говорим, че нафтата е дериватен продукт, получаващ се при производството на бензин. Дизеловото гориво и бензина се получават при ректификация на суров петрол.Процесът най-общо представлява поетапно загряване на петрола като при всеки етап се отделят различните горива под формата на газове.Нещо като при варенето на ракия. При първия етап на загряване се отделят леките горива-бензин, лигроин, керосин.На вторият етап вече при по-висока температура се отделя дизеловото гориво, което е по-тежко от предните.Накрая остава тежкото мазутно гориво и битумите /асфалти/.Качествата на бензина се характеризират с т.нар. октаново число, а при дизела е налице друга характеристика-цетаново число. Затова навсякъде по света/с изключение на БГ/, дизелът е по ефтин от бензина. Някой иска да принуди матряла да си купува пасти вместо хляб. Пастите са по скъпи и съответно печалбата ще е по голяма.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.