С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 7 сеп 2016, 13:44, 18437 прочитания

Renault планира да спре да произвежда дизелови автомобили

Френската компания предвижда, че дизелът ще отпадне от пазара през следващото десетилетие.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Френският автомобилен производител Renault планира да премахне дизеловите двигатели от повечето си европейски модели, съобщава Reuters. От компанията са ревизирали разходите по покриване на по-строгите изисквания за вредните емисии, въведени след скандала с Volkswagen. Плановете са били дискутирани на вътрешна среща на ръководството. Renault инвестираше усилено в дизеловата технология и защитаваше ползването на дизел дори след случилото се с Volkswagen, но според новите разчети на компанията по-строгите стандарти и тестови методи ще направят дизеловите двигатели нерентабилни.

Дизеловите двигатели са по-скъпи от бензиновите, но по-ефикасни. Те не се ползват в някои от моделите на Renault като Twingo още отпреди дизеловия скандал с Volkswagen, защото разходите по тях надхвърляха спестените пари от гориво. От Renault отказаха да коментират информацията, но източник на Reuters твърди, че главният изпълнителен директор Тиери Болор е обявил на срещата вижданията си, че дизелът ще бъде цялостно изхвърлен от пазара.


Новите планове

От Renault очакват до 2020 г. строгите регулации за вредните емисии да доведат до премахването на дизеловите двигатели от колите от колите в категория B. Това включва и модела на компанията Clio. Същите са вижданията и за някои модели от категория С, където от Renault разполагат с хечбека Megane. Моделите от първите три категории по размери отговорят за по-голямата част от 1.6-те милиона коли, продадени в Европа за последната година. Повече от 60% от тях се движат на дизел. "Всички обръщат гръб на дизела, защото след 2017 или 2018 г. той ще стане още по-скъп", казва Паван Потлури, анализатор в консултантската фирма IHS Automotive.

Скандалът около Volkswagen се фокусира главно около софтуера, използван от германската фирма, за да бъдат преправени тестовете. Той обаче насочи и много погледи върху разликата между вредните емисии, които се забелязват при каране и вредните емисии, които се отчитат при тестове. От 2019 г. разрешителните за автомобили ще бъдат издавани след резултати от управление на автомобила в реални условия, което ще струва много на производителите, тъй като ще бъдат задължени да инсталират далеч по-скъпи системи. Покрай скандала с Volkswagen от Renault признаха, че лабораторните резултати за вредните емисии се различават коренно от резултатите на автомобилите на пътя, което ги постави под наблюдението на френските власти.



Залезът на дизела

Според консултантската фирма AlixPartners дизеловите коли на пазара ще спаднат до 9% през 2030 г. Днес те отговарят за над половината от продажбите на автомобили. Това може да доведе до увеличение на инвестициите в електрически коли. Павлан Потлури очаква до 2025 г. някои производители да се откажат изцяло от идеята за дизелови коли, а разходите по направата на електрически и хибридни автомобили ще бъдат много по-ниски, отколкото днес. Renault не са единствените, които предвещават черно бъдеще за дизела, но техните възгледи за тотално изчезване на дизеловите двигатели са най-радикално изразените досега.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

КЗК ще разследва Apple по искане на БТК 1 КЗК ще разследва Apple по искане на БТК

Телекомът не предлага моделите на американския гигант, за разлика от конкурентите в България

15 юли 2019, 4879 прочитания

"БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие "БТЛ индъстрийз" е удвоила приходите си през първото полугодие

Компанията за медицинско оборудване е произвела 12 хил. уреда през периода

15 юли 2019, 1021 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Fresenius купува испанската група болници Quironsalud за близо 6 млрд. евро

Германската компания ще получи контрол върху 43 здравни заведения

София провали идеята за велоконцесия

Сбъркана философия в основата й превърна конкурса в битка за рекламни площи на няколко играчи в бранша

И още нещо в сметката за ток

С непазарни механизми държавата се опитва да поддържа жива ТЕЦ "Марица-изток 2"

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Ново място: "КО-ОП"

Коуъркинг пространството отваря врати с амбицията да среща различни професионалисти, публики и изкуства

Ново място: Trattoria la Bicicletta

Италианският ресторант на Чанко Чанев предлага меню с широк избор