С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 9 сеп 2016, 13:39, 34332 прочитания

Сладкият бизнес на семейство Гайо

Ръчно направените шоколади "Гайо" скоро ще се приготвят в тройно по-голяма работилница в Пловдив

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шоколадът не задава въпроси, той те разбира. Освен това е радост, енергия и наслада. Изобщо каквито и клишета да кажем за вълшебните превъплъщения на какаовите зърна, те няма да опишат усещането. Шоколадът обаче може да бъде и мисия, и бизнес. И точно това е той за семейството на Мария и Венсан Гайо, които вече пета година приготвят ръчно направените шоколадови блокчета от марката "Гайо", залагайки на концепцията за изчистен откъм заместители и подобрители продукт, който да е не само вкусен, но и здравословен. А растящото търсене на продуктите доведе и до следващата важна стъпка за семейното производство – неговото разширяване.

Малката работилница и големият пазар


Семейство Гайо пренася любовта си към шоколада в производството му през 2011 г. Преди това са правили шоколад по същата технология (която включва подбор, ръчно смилане на какаовите зърна, печене, стриване, добавяне на нерафинирана захар и експерименти с рецепти, седмици почивка на сместа, наливането й във форми и охлаждане), но само в домашни условия. Никой от тях не е имал опит нито в света на сладкарството, нито в бизнеса. Мария и Венсан се срещат във Франция, откъдето е той, и се местят да живеят в България през 2008 г. Отварянето на малкия цех за занаятчийски шоколад е идея, която близкото обкръжение не посреща с особен възторг. "Най-трудното решение беше да започнем този бизнес изобщо. Всички ни казваха, че сме луди, и наистина беше нечовешко като обем на работата, срещи с хората и обяснения какъв точно продукт правим. Правихме всичко сами с Мария, тя пое административната част, комуникациите, клиентите и поръчките, а аз производството", разказва Венсан Гайо. През 2015 г. компанията им "Гайо шоколад" вече има оборот от 244 хил. лв. и печалба от 45 хил. лв., като маржът, на който работи фирмата, се увеличава близо три пъти до 18.4% спрямо 6.6% година по-рано.



"Инвестирахме собствени средства, около 60 хил. лв. Хубавото е, че те успяха да се върнат бързо. Още от първата година имаме постоянно увеличение на приходите, а тази година в началото на септември вече сме направили миналогодишния оборот и като се има предвид, че активният сезон на продажбите предстои, предполагам, че ще имаме 30% ръст на оборота спрямо 2015 г.", казва собственикът. Бързото разрастване на шоколадовия бизнес става без никакви рекламни усилия. "Никога не сме се рекламирали. Започнахме да правим хубав продукт, хората научиха един от друг за него и започнаха да ни търсят сами", обяснява Гайо.



Нарасналото търсене обаче налага и преместването в по-голям цех, за да се увеличи обемът на производство. Сегашната работилница е с площ от 120 кв.м, а новото място, на което ще правят шоколадите от пролетта, е 400 кв.м. То също ще е в Пловдив, където двойката живее и развива бизнеса си. "Капацитетът на производство ще се увеличи между 2 и 3 пъти, но планираме много повече от това. Ще имаме фирмен магазин, възможности за провеждане на уъркшопове и културни събития. Имаме много идеи, свързани не само с шоколада, и когато си имаме наше място, ще можем да ги осъществим. Мислим и за нови продукти, ще има големи изненади", казва собственикът на "Гайо". Това разширяване неизбежно е свързано с нови инвестиции, по оценка на Венсан Гайо те ще са около 20-30 хил. лв. и основно за оборудване. За целта фирмата ще използва банков кредит.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 852 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 721 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Отвъд телефоните

Бизнесът с изнесени услуги в България продължава да расте и да привлича външни компании

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10