Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 9 сеп 2016, 13:39, 35089 прочитания

Сладкият бизнес на семейство Гайо

Ръчно направените шоколади "Гайо" скоро ще се приготвят в тройно по-голяма работилница в Пловдив

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Шоколадът не задава въпроси, той те разбира. Освен това е радост, енергия и наслада. Изобщо каквито и клишета да кажем за вълшебните превъплъщения на какаовите зърна, те няма да опишат усещането. Шоколадът обаче може да бъде и мисия, и бизнес. И точно това е той за семейството на Мария и Венсан Гайо, които вече пета година приготвят ръчно направените шоколадови блокчета от марката "Гайо", залагайки на концепцията за изчистен откъм заместители и подобрители продукт, който да е не само вкусен, но и здравословен. А растящото търсене на продуктите доведе и до следващата важна стъпка за семейното производство – неговото разширяване.

Малката работилница и големият пазар


Семейство Гайо пренася любовта си към шоколада в производството му през 2011 г. Преди това са правили шоколад по същата технология (която включва подбор, ръчно смилане на какаовите зърна, печене, стриване, добавяне на нерафинирана захар и експерименти с рецепти, седмици почивка на сместа, наливането й във форми и охлаждане), но само в домашни условия. Никой от тях не е имал опит нито в света на сладкарството, нито в бизнеса. Мария и Венсан се срещат във Франция, откъдето е той, и се местят да живеят в България през 2008 г. Отварянето на малкия цех за занаятчийски шоколад е идея, която близкото обкръжение не посреща с особен възторг. "Най-трудното решение беше да започнем този бизнес изобщо. Всички ни казваха, че сме луди, и наистина беше нечовешко като обем на работата, срещи с хората и обяснения какъв точно продукт правим. Правихме всичко сами с Мария, тя пое административната част, комуникациите, клиентите и поръчките, а аз производството", разказва Венсан Гайо. През 2015 г. компанията им "Гайо шоколад" вече има оборот от 244 хил. лв. и печалба от 45 хил. лв., като маржът, на който работи фирмата, се увеличава близо три пъти до 18.4% спрямо 6.6% година по-рано.



"Инвестирахме собствени средства, около 60 хил. лв. Хубавото е, че те успяха да се върнат бързо. Още от първата година имаме постоянно увеличение на приходите, а тази година в началото на септември вече сме направили миналогодишния оборот и като се има предвид, че активният сезон на продажбите предстои, предполагам, че ще имаме 30% ръст на оборота спрямо 2015 г.", казва собственикът. Бързото разрастване на шоколадовия бизнес става без никакви рекламни усилия. "Никога не сме се рекламирали. Започнахме да правим хубав продукт, хората научиха един от друг за него и започнаха да ни търсят сами", обяснява Гайо.



Нарасналото търсене обаче налага и преместването в по-голям цех, за да се увеличи обемът на производство. Сегашната работилница е с площ от 120 кв.м, а новото място, на което ще правят шоколадите от пролетта, е 400 кв.м. То също ще е в Пловдив, където двойката живее и развива бизнеса си. "Капацитетът на производство ще се увеличи между 2 и 3 пъти, но планираме много повече от това. Ще имаме фирмен магазин, възможности за провеждане на уъркшопове и културни събития. Имаме много идеи, свързани не само с шоколада, и когато си имаме наше място, ще можем да ги осъществим. Мислим и за нови продукти, ще има големи изненади", казва собственикът на "Гайо". Това разширяване неизбежно е свързано с нови инвестиции, по оценка на Венсан Гайо те ще са около 20-30 хил. лв. и основно за оборудване. За целта фирмата ще използва банков кредит.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори Уикенд новини: Регистрираните болни с коронавирус намаляват; Мая Манолова се готви за избори

И още: Валери Симеонов: След Божков е ред на Златев; Четири страни в ЕС против плана на Меркел и Макрон; Заведенията в Гърция вече работят

25 май 2020, 1792 прочитания

Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове Дълговите инвеститори предявяват претенции към острови, круизни кораби и тематични паркове

Компаниите залагат всички видове активи като обезпечение за спасителни сделки в следствие на COVID-19

25 май 2020, 908 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Отвъд телефоните

Бизнесът с изнесени услуги в България продължава да расте и да привлича външни компании

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Домът, моят приятел

Виртуална изложба представя погледа на тридесет фотографи към дома като "жив организъм"

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10