Новият строител на Пеевски

Без да има пряка връзка, хасковската АБ повтаря модела на "Водстрой 98" - малък закъсал регионален играч, който изведнъж започва да печели поръчки и взема заеми от ББР

Свързаната с ДПС фирма АБ отрича да има нов собственик и не е ясно има ли формално прехвърляне или просто се ползва с протекциите на депутата от движението Делян Пеевски
Свързаната с ДПС фирма АБ отрича да има нов собственик и не е ясно има ли формално прехвърляне или просто се ползва с протекциите на депутата от движението Делян Пеевски
Свързаната с ДПС фирма АБ отрича да има нов собственик и не е ясно има ли формално прехвърляне или просто се ползва с протекциите на депутата от движението Делян Пеевски    ©  Надежда Чипева
Свързаната с ДПС фирма АБ отрича да има нов собственик и не е ясно има ли формално прехвърляне или просто се ползва с протекциите на депутата от движението Делян Пеевски    ©  Надежда Чипева
Темата накратко
  • След като свързваната с Делян Пеевски строителна компания "Водстрой 98" смени собствеността си, сега в сектора свързват депутата с нов фаворит - хасковската АБ.
  • Тя повтаря модела на "Водстрой" на бързи обороти - закъсал местен играч почва да печели големи поръчки и взема финансиране от държавната ББР.
  • От самото АБ отричат да им смяна на контрола, но затова има косвени индикации - вписан от адвоката на "Водстрой" нов изпълнителен директор, без чийто подпис не могат да се вземат решения.

Хасковската пътностроителна компания АБ не е в цветущо здраве. Сумарно дружествата от групата й имат близо 8 млн. лв. просрочени данъци към 31 юли 2016 г. АБ е в списъка на големите длъжници на НАП от 2013 г. и по тази причина през 2016 г. вече приходната агенция има запори на дялове в дъщерни дружества. Освен това компанията има и 3.5 млн. лв. необслужван заем от ОББ, за което банката има изваден изпълнителен лист, а също и по-малки задължения към други кредитори. В местните медии в последните две години има репортажи за забавени с години ремонти на селски пътища, глоби от инспекцията по труда за неплатени с месеци заплати, протести на недоволни служители, като вече някои имат и спечелени дела. А самите служители са намалели от около 350 в началото на 2014 г. на под 200 през пролетта на 2016 г.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle
    • - 6
    • + 31

    На всички вече е ясно, че българинът не може да се занимава с банков безнес, защото краде депозити и дава кредити без обезпечение. Реално Борисов и Московски играят с дпс, като обаче вече първият разпределя порциите. Може да предположим и качеството на строителството. ББР е за закриване, като няма защо държавата да финансира едрия бизнес- има си частни банки. Да продават кредитните си линии на частни банки и да връщат парите в бюджета/ ако имат някакви наличности изобщо/. Ние си пишем и говориме, а те си преразпределят европейски финансирания с държавни гаранции. Не случайно никой от чуждите фирми не участва. След като построят жп и пътните коридори, ще поискат концесиите за поддръжка. Зъщото е с Тим- България еър са във фалит, но държавата им дава полетите на властта към Брюксел и не им търси дълговете за ползването на летище София. Би следвало да им арестуват самолетите поне, доколкото са тяхна собственост/ защото другарите могат да създадат фиктивен кредитор винаги, а и могат да спечелят делата си в съда/той е техен/. Една сутрин ще гръмнат, а Московски ще каже, че имат обезпечения, които обаче никой не е виждал.

    Нередност?
  • 4
    djb95 avatar :-|
    djb95
    • - 3
    • + 16

    Според публикация на "Хасковска Марица" за новия общински съвет той е племенник на съоснователя и дългогодишен депутат на ДПС Юнал Лютфи

    Ето тук е заровено кучето. Всичко се върти около Пеевски , ПСТ холдинг ,ПИБ , магистрала Марица , където не платиха на куп подизпълнители. И двамата собственици на АБ са ограничени хора , но изпълняват перфектно ролята си на назначени бизнесмени. Иначе както се казва на две магарета слама не могат да разделят.

    Нередност?
  • 7
    danielv avatar :-|
    danielv
    • - 24
    • + 2

    До коментар [#1] от "grayeagle":

    Щеше да е хубаво преди да пишеш, поне да имаш идея какво казваш. Хората, които се занимават с бизнес са достатъчно грамотни, за да знаят как да правят банков бизнес. Банките ни при някои продукти предлагат много по-добри оферти сравнение в чужбина. Не мога да кажа кой разпределя порциите, защото преди години и Доган говореше същото нещо. ББР не е са закриване, а за преструктуриране. Нека построят коридорите по европейски, а да ги дават, на който искат. Тъкмо като заговори за пътните коридори се сетих, че държавата иска да облекчи трафика по Е-79, но "зелените" не позволяват. Най-малоумното искане беше Е-79 да стане пешеходен и велопреход. Не си разбрал и момента с правителствените полети, че се извършват от Авиоотряд 28, а и националния превозвач не е във фалит. Арестуване на самолети се прави при констатирана измама или при разследване на такава. Това, че някоя компания дължи пари на друга компания(макар и държавна) е нормално при всяка държава, която има движение на капиталите. С тези арестувания, които раздаваш толкова лесно те поздравявам на патерици за празника(09.09).

    Нередност?
  • 8
    grayeagle avatar :-|
    grayeagle
    • - 2
    • + 24

    До коментар [#7] от "danielv":

    Правителството е обявило обществена поръчка за 36 млн. лв. за билети за администрацията, обявена от Министерството на финансите. В нея пише, че половината от нея – 18 милиона лв., ще вземе предлагащият пряка линия София-Брюксел кандидат, както всеки може да прочете на сайта на Агенцията за обществените поръчки. У нас всекидневни полети до Брюксел има само България еър.Значи правителството ще помогне на тия мутри. Нищо не разбираш от авиопревози- не се отнася до никакъв авиоотряд. Задълженията на България еър са за около 50 млн. лева. Не се погасяват и миналата година са били пак толкова. Фирмата реално е във фалит. Няма никакво плащане. Те водят съдебни дела. Чакат да вземат летището на концесия и като истински мутри задължението им да изчезне. Прегледай се другарю трол. И чети повече. Българските банки се обират от ръководствата си - и преди и сега. Спомни се банковата криза, ктб, сега Пиб и Инвестбанк.

    Нередност?
  • Grizacha ot Razgrad
    • - 15
    • + 8

    Ако не беше Пеевски щеше да бъде Прокопиев и така кръгът винаги се затваря за сметка на всички нас.

    Нередност?
  • 10
    bajhuj avatar :-|
    Николай Колев
    • - 3
    • + 27

    А на мене ми е интересно, как фирми със задължения към държавата печелят обществени поръчки за десетки и стотици милиони. Мене ме накараха да платя натрупани и неплатени лихви (просто системата си ги натрупва автоматично) за 22 лева, за да ми издадат удостоверение за липса на задължения от НАП, а без него те отстраняват от търга. И поръчката беше за по-малко от 100 хил. лева. А тия имат 8 млн. просрочия.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал