"Сиксти кей" ще расте с още 300 служители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Сиксти кей" ще расте с още 300 служители

Джонатан Гладуиш вижда потенциала за развитие на изнесените бизнес процеси още когато отговаря за кол-центровете на БТК, а през 2008 г. основава собствената компания

"Сиксти кей" ще расте с още 300 служители

Компанията е един от пионерите на българската аутсорсинг индустрия и от малкото, които не са придобити от международен гигант

Александра Козбунарова
29560 прочитания

Джонатан Гладуиш вижда потенциала за развитие на изнесените бизнес процеси още когато отговаря за кол-центровете на БТК, а през 2008 г. основава собствената компания

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


63% е ръстът на оборота на дружеството през 2015 г.

"Сиксти кей" ще наеме още 300 служители до края на годината, каза за "Капитал" Джонатан Гладуиш, основател и изпълнителен директор на компанията за аутсорсинг. Бизнесът на "Сиксти кей" е с фокус в обслужването на клиенти и спада към класическите контактни центрове. В момента компанията търси засилено служители с немски език както за софийския си офис, така и за пловдивското звено. Гладуиш оглежда и други големи областни градове за следващи локации, като не изключва и откриването на офиси в Румъния и Сърбия в близко бъдеще.

Основаната през 2008 г. компания е на осмо място по приходи и на пето по брой служители в целия сектор през миналата година в България. Вероятно предвид очакванията да запази ръста на оборотите от 60% и през 2016 г. "Сиксти кей" ще се изкачи в класацията.

Още служители, още локации

Само от началото на годината BPO (изнесени бизнес процеси) компанията е наела над 300 служители и в момента размерът на екипа вече възлиза на над 1300, сочи справка в електронния регистър ДАКСИ. Те са разпределени между двете настоящи локации на "Сиксти кей" - в столичния квартал Враждебна и във втората по популярност аутсорсинг дестинация в България - Пловдив. Пловдивският офис стартира през януари миналата година с малък екип от 15 души, като в края на лятото на 2016 г. вече има 360 служители, казва Гладуиш.

За да поеме нарасналия брой проекти на клиентите си, сред които компании като EBay, Sky и ZumbaFitness, аутсорсърът ще продължи да расте. Мениджмънтът на дружеството дори вече се оглежда извън установените си локации в търсене на места с по-голям брой свободни кадри, обяснява Гладуиш. По думите му не е изключено "Сиксти кей", която за момента е изцяло базирана в България, да разшири хоризонта си и към съседни страни - например Сърбия и Румъния. В момента най-търсени в компанията са служители с немски език, както и такива, владеещи шведски, норвежки и холандски. В "Сиксти кей" се говорят общо 23 различни езика.

Компанията

Основана през 2008 г., "Сиксти кей" е една от първите аутсорсинг компании в България. От създаването си досега компанията е класически кол-център, като мениджмънтът няма намерение да се пренасочва към по-комплексни услуги извън типичните за контактните центрове. Причината да се цепи от тренда в сектора е, че компанията има достатъчно много клиенти и с тези услуги и смята да се специализира по-скоро в различни технологии, отколкото диференцирани проекти.

Джонатан Гладуиш регистрира компанията през 2008 г., след като известно време ръководи кол-центровете на БТК и вижда потенциал в този бизнес. "Хората в България владеят много чужди езици на високо ниво и имат изключително висока работна етика", обяснява Гладуиш какво го привлича тук. За миналата година компанията е генерирала 26.3 млн. лв. оборот, което е пореден ръст от около 60% на годишна база. Компанията излиза на печалба от 3.6 млн. лв. през 2015 г. В момента компанията е собственост на кипърското дружество "Тилбейс холдингс лимитед".

Секторен ръст

Това е поредната компания в сектора, която обявява грандиозни планове за разрастване през последните месеци. От началото на 2016 г. и конкурентните на "Сиксти кей" като TELUS International (бившата "Колпойнт Ню Юръп"), "Експириън", "Съдърланд" и "Юнифай" обявиха намерения да разкрият общо около 1000 нови работни места. Според запознати още няколко чужди компании проявяват интерес да разширят бизнеса си в България, което ще осигури още около 1000 допълнителни работни места, но според Гладуиш може да доведе до още по-ожесточена борба за кадри.

63% е ръстът на оборота на дружеството през 2015 г.

"Сиксти кей" ще наеме още 300 служители до края на годината, каза за "Капитал" Джонатан Гладуиш, основател и изпълнителен директор на компанията за аутсорсинг. Бизнесът на "Сиксти кей" е с фокус в обслужването на клиенти и спада към класическите контактни центрове. В момента компанията търси засилено служители с немски език както за софийския си офис, така и за пловдивското звено. Гладуиш оглежда и други големи областни градове за следващи локации, като не изключва и откриването на офиси в Румъния и Сърбия в близко бъдеще.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 2
    nikolalala avatar :-P
    nikolalala

    според слухове, които съм чувал, компанията е направена след "заемане" на телефонната база данни на БТК...

    също така "социалното проучване", в което имаше обаждания до пенсионери с въпроси дали ще гласуват за БСП или ДПС и обяснение какво ще се случи, ако не го направят, май беше изъплнявато от същата компания...

    но така де - само така съм чувал :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK