Първият магазин на Lidl в България, построен изцяло по новата концепция, която веригата въвежда в световен мащаб, отваря на 12 септември в жк "Младост" в София. Променен е дизайнът, има повече пространство за клиенти и служители, повишена е енергийната ефективност на сградата и са ползвани "по-зелени" материали и технологии. Дискаунт веригата ще ползва модела за следващите нови обекти, като постепенно ще се променят и старите.
Десетият в света
"И в новата концепция с променените дизайн и архитектура клиентите ще открият това, което е най-характерно за ДНК-то на Lidl – оптимално съотношение качество - цена. Откриването на този магазин е потвърждение за нашия дългосрочен инвестиционен ангажимент и развитие на бизнеса в страната", каза Милена Драгийска-Денчева, управител на "Лидл България".
Тя поясни, че българският магазин отваря врати по-малко от година след премиерата на новата концепция в Италия. Той е 20-ият за София, третият за "Младост" и десетият "Лидл" в света, притежаващ BREEAM сертификат за устойчива сграда от най-високо ниво.
"Всички следващи магазини Lidl в България, които са самостоятелни обекти, ще бъдат построени по този модел. До края на годината предстои да бъдат отворени магазинът в Sofia Ring Mall и първият обект на веригата в Благоевград. През 2017 г. планираме да открием поне още 5", каза Милена Драгийска-Денчева. Веригата навлезе на българския пазар през 2010 г., вече има 81 магазина. През миналата година приходите на компанията са почти 648 млн. лв., което я поставя на второ място при ритейлърите след "Кауфланд", с която имат един германски собственик.
Мисли се и за редизайн на съществуващите магазини, но той ще бъде осъществяван по-плавно, тъй като най-старите от тях са на шест години, а средната възраст е 3.5 г. Като начало ще бъдат обновени първият Lidl в "Младост", този на ул. "Резбарска" и обектът в "Дружба".
Какво е различно
Най-новият обект има модерен дизайн на фасадата и интериора, значително увеличено вътрешно пространство, много дневна светлина и подобрена подредба на продуктите. В интериора са използвани естествени материали (дъб) при облицовката на регалите.
Строителното петно е с големината на стандартното за останалите магазини. Търговската площ обаче е разширена благодарение на вътрешно преструктуриране. В новия Lidl тя е около 1100 кв.м, което е постигнато, като "социалните помещения" (тези за служителите) са изместени на втория етаж. Това е позволило не само да бъде разширена търговската зала, но и те да бъдат увеличени от 90 на 200 кв.м и в тях да има повече дневна светлина.
В рамките на търговската зала коридорите са увеличени с 10%, за да е по-голямо удобството за клиентите. Премахнати са окачените тавани, което позволява при обичайната височина да се създаде усещане за по-голямо пространство. Подобрена е видимостта в средата на помещението. Всичко това е увеличило разходите за строителство с не повече от 10%.
Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения, включително зала за обучения и срещи, удобни помещения за хранене и почивка. Средно в магазин на веригата работят 17 служители, като в някои обекти, например по морето, сезонно броят им се увеличава до 35 - 50.
По-еко
Един от акцентите в новата концепция на Lidl е енергийната ефективност на сградата. Това е първата и единствена по рода си интелигента сграда в ритейл сектора в България, проектирана и изпълнена с фокус върху опазването на околната среда, твърдят от веригата.
"Най-новият магазин на Lidl ще получи BREEAM сертификат за постигането на най-високото "Изключително" ниво за първи път в България", коментира Андреа Момерин, BREEAM награден оценител 2013.
При строежа на сградата са използвани дълготрайни строителни материали и високо ефективни системи за изолация, благодарение на които магазинът има възможно най-високо качество на въздух, дневна светлина и акустика. Той е оборудван със система за управление на сградни инсталации, която позволява автоматично управление и мониторинг на всички инсталации и точки на консумиране на енергия.
В духа на европейските директиви хладилната инсталация и климатичната система работят с безвреден за околната среда хладилен агент. Климатизацията на сградата е разработена така, че да използва за отопление през зимата отпадната топлина от хладилното оборудване. Вентилацията на магазина позволява за темпериране на постъпващия пресен въздух в помещенията да се използва топлината/студът от излизащия отработен въздух.
Благодарение на всички тези мерки магазинът използва с 30% по-малко енергия, отколкото ако бе проектиран и изпълнен като стандартна сграда.
Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.
Първият магазин на Lidl в България, построен изцяло по новата концепция, която веригата въвежда в световен мащаб, отваря на 12 септември в жк "Младост" в София. Променен е дизайнът, има повече пространство за клиенти и служители, повишена е енергийната ефективност на сградата и са ползвани "по-зелени" материали и технологии. Дискаунт веригата ще ползва модела за следващите нови обекти, като постепенно ще се променят и старите.
7 коментара
Много, ама много продуктово позициониране...
И какъв е точно анализа в тази статия??Изборояват магазини, адреси и квадрати...
Дано се сетят и една тоалетна да сложат, че сега пикая в подземния паркинг.
Боклуци продават! Заблуждават хората с реклами и те се лъжат да им купуват химическите храни!!!Отворете си очите!!!