Шведската мебелна верига IKEA обяви рекордни приходи от продажби през изминалата финансова година. Постъпленията са достигнали 34.2 млрд. евро, което е ръст от 7.1% спрямо изминалата година, пише BBC. В сравнение с предходната година обаче темпът се забавя, тъй като тогава показателят нарасна с 11%. Освен това през 2013 г. ръководството обяви, че постъпленията трябва да се увеличават средно с 10% на година, за да може компанията да достигне целта си от 50 млрд. долара до края на десетилетието. Най-силно компанията расте в Китай, Австралия, Канада и Полша. До края на годината от шведската верига очакват да открие първите си обекти в Индия и Сърбия. Компанията оперира в 28 страни, където поддържа 340 обекта. Данни за печалбата ще бъдат ясни през декември.
IKEA в момента прави една от най-големите промени в стратегията си за развитие за цялата си 70-годишна история. Компанията започна да отваря по-малки магазини в някой градове, като причината за това са променящите се навици на потребителите. Разбира се, наред с тях в световен мащаб бяха открити и големи обекти извън градските зони, с които компанията е известна. За последната година са започнали работа 12 традиционни магазина и 19 по-малки. Според Питър Агнефял, главен изпълнителен директор на IKEA, компанията е имала поредна добра година и през изминалите 12 месеца през нейните магазини са минали повече от 783 млн. души.
Растежът по света и модернизирането на IKEA
Шведската група обяви, че най-голям растеж през изминалата финансова година е бил регистриран в Полша, където продажбите са скочили с 20%. Други държави със значително подобрение на бизнеса са Австралия и Канада. Най-големият пазар за IKEA остава Германия, следвана от САЩ. До края на тази година ще бъдат отворени и първите обекти в Индия и Сърбия. В същото време компанията ще забави отварянето на нови обекти в Русия заради стари правни проблеми, по чието разрешение вече работи.
Веригата също така вече предлага онлайн покупка на ограничен брой продукти, като те могат да бъдат както доставени, така и заявени в сайта и взети от физически обект. Онлайн пазаруването на мебели започва да взима все по-голям дял от търговията, като по данни на Verdict Retail само във Великобритания покупката на мебели през мрежата е достигнала 15% спрямо 12% от миналата година.
Разрастването на IKEA в България
Подобно на разрастването по света, и в България IKEA продължава да повишава своите приходи и е вероятно в края на шестата си фискална година у нас да обяви резултати от над 100 млн. лв. Преди няколко седмици веригата обяви откриването на нов магазин в Бургас, който ще се намира в "Галерия мол". Така Бургас ще стане третият град с магазин на IKEA в него след Варна и София. През каталожната 2016 посетителите на IKEA са били 2.5 млн., което е годишен ръст от 12%. Продажбите бележат увеличение с 18% и достигат 92 млн. лв.
През април миналата година IKEA отвори свой онлайн магазин и в България - шест месеца след като това беше направено в Гърция. Страната беше сред първите в Централна и Източна Европа, в които онлайн пазаруването от мебелния гигант става възможно.
Шведската мебелна верига IKEA обяви рекордни приходи от продажби през изминалата финансова година. Постъпленията са достигнали 34.2 млрд. евро, което е ръст от 7.1% спрямо изминалата година, пише BBC. В сравнение с предходната година обаче темпът се забавя, тъй като тогава показателят нарасна с 11%. Освен това през 2013 г. ръководството обяви, че постъпленията трябва да се увеличават средно с 10% на година, за да може компанията да достигне целта си от 50 млрд. долара до края на десетилетието. Най-силно компанията расте в Китай, Австралия, Канада и Полша. До края на годината от шведската верига очакват да открие първите си обекти в Индия и Сърбия. Компанията оперира в 28 страни, където поддържа 340 обекта. Данни за печалбата ще бъдат ясни през декември.
IKEA в момента прави една от най-големите промени в стратегията си за развитие за цялата си 70-годишна история. Компанията започна да отваря по-малки магазини в някой градове, като причината за това са променящите се навици на потребителите. Разбира се, наред с тях в световен мащаб бяха открити и големи обекти извън градските зони, с които компанията е известна. За последната година са започнали работа 12 традиционни магазина и 19 по-малки. Според Питър Агнефял, главен изпълнителен директор на IKEA, компанията е имала поредна добра година и през изминалите 12 месеца през нейните магазини са минали повече от 783 млн. души.
0 коментара