Производителят на блокчетата Ytong предвижда повишение на приходите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Производителят на блокчетата Ytong предвижда повишение на приходите

75% от производството на "Ксела България" са за българския пазар

Производителят на блокчетата Ytong предвижда повишение на приходите

Компанията "Ксела България" продава повече изолационни материали заради програмите за саниране

Мария Иванова, Иво Коларов
8072 прочитания

75% от производството на "Ксела България" са за българския пазар

© АНЕЛИЯ НИКОЛОВА


35 млн. евро е инвестирала компанията от стъпването си в България преди 22 години.

Производителят на блокчетата Ytong и други изолационни материали "Ксела България" очаква приходите на компанията да се повишават. За тази година от дружеството предвиждат 11% ръст на продажбите, а за следващата си поставят цел да нараснат с 15%. От 2013 г. постъпленията на компанията стагнираха, покачвайки се или спадайки с по-малко от процент. Към края на 2015 г. постъпленията достигнаха 15.58 млн. лв. Крайният финансов резултат за същия период е негативен, като реализира загуба от 4.16 млн. лв., свивайки тази от предишни периоди.

На гребена на топлоизолирането

Основните продукти на "Ксела България" са топлоизолационните плочи по технологията Multipor и клетъчният бетон, към който спада производството на известните блокчета Ytong. Извън рамките на Германия групата на Xella произвежда първите единствено в България. Топлоизолационните плочи отговарят за 15% от приходите (около 2.34 млн. лв. за миналата година), коментираха за "Капитал" от компанията. Този материал се използва за саниране на блокове с височина до 28 метра, както и за други видове изолация.

От "Ксела България" определят ефекта на Националната програма за енергийна ефективност и Програмата за енергийна ефективност на дома на Европейската банка за възстановяване и развитие като положителен върху бизнеса.

"Определено се наблюдава повишено търсене на нашите продукти, предназначени за обновяване на съществуващи сгради. Очакваме нови реализации, свързани с програмите за енергийна ефективност, в размер на около 10%", посочват от компанията. По-голямото търсене у нас в резултат на програмите е и в основата на прогнозата за повишаване на приходите в следващите години.

Топлоизолационните плочи освен за задоволяване на местното потребление се изнасят в още над 10 държави в Централна и Източна Европа. Въпреки това от "Ксела България" остават насочени предимно към българския пазар, където в момента реализират 75% от производството си.

Производствен юбилей

Компанията има два завода в страната - в Добрич и София. Първият наскоро отпразнува десетгодишния си юбилей. В него се произвеждат 37% от клетъчния бетон у нас, а останалите количества идват от предприятието в столицата.

"През следващите години групата Xella ще продължи да влага средства в модернизиране и автоматизиране на производствените мощности в своите два завода. Планират се инвестиции в размер на 500 хил. лв. годишно. Очаква се увеличаване обема на производството на Multipor, което ще доведе до разкриване на нови работни места, но на този етап не бихме могли да дадем точна прогноза предвид динамичната икономическа среда в нашата страна и в Европа", коментира компанията бъдещето на инвестиционната си политика у нас.

От стъпването си в България преди 22 годни "Ксела" е вложила общо над 35 млн. евро. Основни насоки са въвеждането на иновативни технологии в производството, повишаване на качеството на произвежданите материали и спазването на екологичните стандарти.

Нова продуктова програма

Фокусът на "Ксела" в следващите години ще падне върху материалите за жилищното строителство. Секторът отново тръгна нагоре заради по-ниските лихви в страната, които позволяват придобиването на жилище на по-ниска цена. Компанията ще разшири гамата си от продукти за строителството с готови елементи и други помощни материали, необходими при изграждането на еднофамилни къщи. Основна насока остават и облицовките за стени и други решения за топло- и звукоизолация на сградите.

35 млн. евро е инвестирала компанията от стъпването си в България преди 22 години.

Производителят на блокчетата Ytong и други изолационни материали "Ксела България" очаква приходите на компанията да се повишават. За тази година от дружеството предвиждат 11% ръст на продажбите, а за следващата си поставят цел да нараснат с 15%. От 2013 г. постъпленията на компанията стагнираха, покачвайки се или спадайки с по-малко от процент. Към края на 2015 г. постъпленията достигнаха 15.58 млн. лв. Крайният финансов резултат за същия период е негативен, като реализира загуба от 4.16 млн. лв., свивайки тази от предишни периоди.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    От колко години са на загуба? Може ли да се провери за консултантски договори и вътрешнофирмени кредити?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.