С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 15 сеп 2016, 17:21, 6681 прочитания

Производителят на блокчетата Ytong предвижда повишение на приходите

Компанията "Ксела България" продава повече изолационни материали заради програмите за саниране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
35 млн. евро е инвестирала компанията от стъпването си в България преди 22 години.
Производителят на блокчетата Ytong и други изолационни материали "Ксела България" очаква приходите на компанията да се повишават. За тази година от дружеството предвиждат 11% ръст на продажбите, а за следващата си поставят цел да нараснат с 15%. От 2013 г. постъпленията на компанията стагнираха, покачвайки се или спадайки с по-малко от процент. Към края на 2015 г. постъпленията достигнаха 15.58 млн. лв. Крайният финансов резултат за същия период е негативен, като реализира загуба от 4.16 млн. лв., свивайки тази от предишни периоди.

На гребена на топлоизолирането


Основните продукти на "Ксела България" са топлоизолационните плочи по технологията Multipor и клетъчният бетон, към който спада производството на известните блокчета Ytong. Извън рамките на Германия групата на Xella произвежда първите единствено в България. Топлоизолационните плочи отговарят за 15% от приходите (около 2.34 млн. лв. за миналата година), коментираха за "Капитал" от компанията. Този материал се използва за саниране на блокове с височина до 28 метра, както и за други видове изолация.

От "Ксела България" определят ефекта на Националната програма за енергийна ефективност и Програмата за енергийна ефективност на дома на Европейската банка за възстановяване и развитие като положителен върху бизнеса.

"Определено се наблюдава повишено търсене на нашите продукти, предназначени за обновяване на съществуващи сгради. Очакваме нови реализации, свързани с програмите за енергийна ефективност, в размер на около 10%", посочват от компанията. По-голямото търсене у нас в резултат на програмите е и в основата на прогнозата за повишаване на приходите в следващите години.



Топлоизолационните плочи освен за задоволяване на местното потребление се изнасят в още над 10 държави в Централна и Източна Европа. Въпреки това от "Ксела България" остават насочени предимно към българския пазар, където в момента реализират 75% от производството си.

Производствен юбилей

Компанията има два завода в страната - в Добрич и София. Първият наскоро отпразнува десетгодишния си юбилей. В него се произвеждат 37% от клетъчния бетон у нас, а останалите количества идват от предприятието в столицата.

"През следващите години групата Xella ще продължи да влага средства в модернизиране и автоматизиране на производствените мощности в своите два завода. Планират се инвестиции в размер на 500 хил. лв. годишно. Очаква се увеличаване обема на производството на Multipor, което ще доведе до разкриване на нови работни места, но на този етап не бихме могли да дадем точна прогноза предвид динамичната икономическа среда в нашата страна и в Европа", коментира компанията бъдещето на инвестиционната си политика у нас.

От стъпването си в България преди 22 годни "Ксела" е вложила общо над 35 млн. евро. Основни насоки са въвеждането на иновативни технологии в производството, повишаване на качеството на произвежданите материали и спазването на екологичните стандарти.

Нова продуктова програма

Фокусът на "Ксела" в следващите години ще падне върху материалите за жилищното строителство. Секторът отново тръгна нагоре заради по-ниските лихви в страната, които позволяват придобиването на жилище на по-ниска цена. Компанията ще разшири гамата си от продукти за строителството с готови елементи и други помощни материали, необходими при изграждането на еднофамилни къщи. Основна насока остават и облицовките за стени и други решения за топло- и звукоизолация на сградите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 януари 2019г.
София Хотел Балкан

capital.bg/governmentevent

13-ТА ГОДИШНА СРЕЩА НА БИЗНЕСА С ПРАВИТЕЛСТВОТО


Пътят на България към еврозоната: какви ще са ефектите върху икономиката и как да се подготви бизнесът

Запазете своето място сега


Акценти в програмата:


  • Важните стъпки към Еврозоната
  • Какво предстои пред България през 2019: приоритетите на правителството
  • Колко голям е рискът за разделение между държавите от Еврозоната и останалите и къде е мястото на България
  • Политики и реформи, които ще доближат България до Еврозоната
  • Ефектът на еврото върху бизнеса
  • Как членството в Еврозоната ще се отрази върху икономиката и как бизнесът да се подготви

Към регистрацията

Прочетете и това

Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията Netflix с рекорден брой нови абонати, но с приходи малко под очакванията

Платените потребите на стрийминг услугите на компанията надхвърлиха 139 млн.

20 яну 2019, 376 прочитания

Samsung е продала соларните си паркове в България за 150 млн. лв. Samsung е продала соларните си паркове в България за 150 млн. лв.

Сделката е приключена в началото на януари, а купувач е новосъздадено дружество на германския фонд KGAL и чешката Portanero

20 яну 2019, 566 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Предприемаческа програма изпраща 70 европейци в САЩ

Двама българи бяха стипендианти на Young Transatlantic Innovation Leaders Initiative през 2018 г.

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" ще събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Три пазарни ефекта за България при Brexit без сделка

Въпреки че Великобритания не е ключов български пазар, Брекзит без сделка може да дестабилизира фармацевтичния сектор

Загърни се с "Шевица"

Шаловете на Гергана Станкова се продават в Цюрих, Прага, Лил, Москва, Лос Анджелис, Мелбърн

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Седем дни в Санкт Петербург

Град на контрасти, театри и невероятни истории

Аз (вече) не пия

Как и защо се променя отношението към алкохола по света и у нас

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 19.01.2019 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 19.01.2019 Прочетете