Wizz Air пуска полети до Сицилия и до Варна от март 2017 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wizz Air пуска полети до Сицилия и до Варна от март 2017 г.

Нискобюджетният превозвач ще разбие монопола на "България ер" до Варна

Wizz Air пуска полети до Сицилия и до Варна от март 2017 г.

Това се случва в момент на силна конкуренция между нискотарифните авиокомпании

Калина Горанова
34046 прочитания

Нискобюджетният превозвач ще разбие монопола на "България ер" до Варна

© Надежда Чипева


Компанията летеше до Варна преди години, но се отказа по неясни причини.

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air съобщи, че пуска полети до Варна и до Катания на остров Сицилия от 26 март 2017 г. от София. Полетът до морската столица ще бъде всеки ден, а този до Сицилия два пъти седмично - в сряда и неделя. Цената на вътрешния полет до Варна в едната посока ще започва от 19.99 лв., а този до италианския остров от 39.99 лв.

Линията до сицилианския пристанищен град, разположен в подножието на вулкана Етна, е нова за българския пазар и ще популяризира атрактивната дестинация, до която няма директна връзка към момента. Полетът София - Варна не е нов за компанията. Между средата на 2008 г. и ноември 2010 г. тя извършваше такива, като беше пряка конкуренция на националния авиопревозвач "България ер". В момента той единствен извършва редовни полети от София до морските летища в Бургас и Варна. Причините за спирането на полета до Варна преди години така и не станаха известни. Сега обаче търговският директор на Wizz Air Джордж Михалопулос заяви, че "започва нова ера във вътрешните полети".

Конкуренция в небето

Новите полети на унгарския авиопревозвач се обявяват във време на жестока конкуренция на летище София, след като от тази година в играта влезе и другата голяма нискотарифна компания Ryanair. За разлика от Wizz Air, която разширява бизнеса си в България бавно и постепенно години наред, ирландският авиопревозвач влезе агресивно, обявявайки 21 полета от летище София както до класически, така и до напълно нови дестинации.

Откри нова база с 3 самолета и заяви намеренията си пътниците на превозвача от летище София до достигнат 1.6 млн. годишно. Преди това компанията кацаше само в Пловдив, откъдето лети до Лондон и Франкфурт, като полетите индиректно се субсидираха в някаква степен от фонд, създаден от общините в региона.

Wizz Air отговори на навлизането на Ryanair, като обяви, че ще позиционира седми самолет в базата си в София този декември. През май обяви и нови дестинации от Коледа като Базел, Нюрнберг и Донкастър, като нови маршрути за 2016 г. са и тези от София до Кутаиси, Грузия, до Будапеща и до Копенхаген. Авиокомпанията оперира 33 линии до 17 държави от летищата в София, Варна и Бургас, като унгарската компания е силна в пазарите в Централна и Източна Европа.

Политиката на третия голям лоукост - EasyJet, пък е коренно различна. Тя оперира само няколко основни дестинации и като цяло няма голям интерес от засилването на бизнеса си в тази част на Европа, преди да е достигнала достатъчна гъстота на присъствието си на големите западни пазари.

И покрай тях и "България ер"

Силната конкуренция не подмина и националния авиопревозвач, като ирландският превозвач Ryanair беше първият, който си позволи открито да изрази недоволството си заради това, че "България ер" има забавени плащания на такси към летище София, които по последни данни са за около 47 млн. лв.

Новият играч на летище София дори съобщи, че е подал жалба по въпроса до Европейската комисия заради този казус, като според търговския директор на Ryanair Дейвид О'Брайън става дума не за директна финансова помощ, а за държавна закрила, която позволява на "България ер" да не изплаща старите си дългове, докато трупа нови. Вътрешният полет на Wizz Air до Варна, където "България ер" е монополист, ще постави българската компания отново в конкурентна среда, от което ще спечелят пътниците.

Компанията летеше до Варна преди години, но се отказа по неясни причини.

Нискотарифната авиокомпания Wizz Air съобщи, че пуска полети до Варна и до Катания на остров Сицилия от 26 март 2017 г. от София. Полетът до морската столица ще бъде всеки ден, а този до Сицилия два пъти седмично - в сряда и неделя. Цената на вътрешния полет до Варна в едната посока ще започва от 19.99 лв., а този до италианския остров от 39.99 лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

14 коментара
  • 1
    sevelin avatar :-|
    Евроатлантик

    Вече ще има конкуренция и всеки ще си избира с кой да пътува. Но тези цени, които са обявени от Уиз са невъзможни за достигане, защото чекването не ти е включено в цената, т.е. трябва да си го платиш на летището. От там ти се вдига цената с 15 евро мисля, че беше. А ако искаш "премиум" пакет да си купиш, който е нормален пакет при нормална авиокомпания е 130лв. Т.е. не се залъгвайте от тези реклами, в който има много въпросителни. Не забравяйте, че няма безплатен обяд.

  • 2
    lubka2 avatar :-|
    Карамазова

    До коментар [#1] от "Евроатлантик":

    Прав си, но е нормално сега да се рекламират и да спекулират с цените. Нормален трик. Най-хубавото е, че ще има конкуренция.

  • 3
    bojko84 avatar :-|
    Компетентен

    Нищо не се вдига. Това е цената - чекина се прави онлайн.

  • 4
    nikolay_uk avatar :-|
    Николов

    [quote#3:"Компетентен"]Нищо не се вдига. Това е цената - чекина се прави онлайн.[/quote]Уиз имат много специфични изисквания за големината на ръчния багаж. И го контролират. Ако се окаже по-голям те чарджват 70 лева. Преди 10-тина дена така ме сурвакаха като летях за Лондон.

  • 5
    rosiraycheva50._ avatar :-|
    Роси

    Много показателно, до Сицилия , и до Варна. ще улесняват мафията.

  • 6
    dabeda avatar :-|
    Da be.. da..

    Уизеър са класи по-добри от Райънеър..

    [quote#1:"Евроатлантик"] цени, които са обявени от Уиз са невъзможни за достигане, защото чекването не ти е включено в цената, т.е. трябва да си го платиш на летището. От там ти се вдига цената с 15 евро мисля, че беше.[/quote]

    Всичко за плащане се обявява при покупка на билет.. Аз не съм платил нито цент повече от желаното от мен...Много прозрачен опит за черен пиар..

    За разлика Олиъри, боса на Райън, казал на сервитьорките си... да отслабнат, че да му се вдигне профита...
    Също може да прегледате това - британец без два крака накаран да пълзи до и в самолета .. за вас..от Райънеър:
    http://www.manchestereveningnews.co.uk/news/greater-manchester-news/ryanair-complaint-matthew-parkes-amputee-11096189

  • 7
    pishta68 avatar :-|
    Стефан Богданов

    Егати новината! Още от 2013 има по 6 месеца чартърни полети от София и по малко от Варна до Палермо и Катания. Абакс и Бохемия са туроператори и организатори на чартърните програми с цени 500 - 600 € на седмица със самолетния билет и спането и изхранването в 4 звездните хотели. Продават се и свободни билети. Ексурзовод съм тук на място от 2014 та и посрещам туристите от края на април до края на октомври нонстоп всяка седмица. Benvenuti a Sicilia! Вижте за справка сайтовете на туристическите агенции.

  • 8
    grantokracia avatar :-|
    grantokracia

    Да пуснат и до Тенерифе. Летни морски дестинации има много, но през останалите сезони почти няма избор за директен полет, само някакви Дубай, Катар, ислямски истории..

  • 10
    ras1437039599469863 avatar :-|
    Samsun

    До коментар [#7] от "Стефан Богданов":

    А ако не искам да съм със стадото овце на ол инклузив? Ако искам просто да отида до Сицилия за уикенда, да отседна в малък хотел и да хапна навън на някой площад? Ако не искам екскурзовод? Не всички туристи имат едни и същи интереси и нужди.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK