Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 16 сеп 2016, 17:44, 33903 прочитания

Wizz Air пуска полети до Сицилия и до Варна от март 2017 г.

Това се случва в момент на силна конкуренция между нискотарифните авиокомпании

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Компанията летеше до Варна преди години, но се отказа по неясни причини.
Нискотарифната авиокомпания Wizz Air съобщи, че пуска полети до Варна и до Катания на остров Сицилия от 26 март 2017 г. от София. Полетът до морската столица ще бъде всеки ден, а този до Сицилия два пъти седмично - в сряда и неделя. Цената на вътрешния полет до Варна в едната посока ще започва от 19.99 лв., а този до италианския остров от 39.99 лв.

Линията до сицилианския пристанищен град, разположен в подножието на вулкана Етна, е нова за българския пазар и ще популяризира атрактивната дестинация, до която няма директна връзка към момента. Полетът София - Варна не е нов за компанията. Между средата на 2008 г. и ноември 2010 г. тя извършваше такива, като беше пряка конкуренция на националния авиопревозвач "България ер". В момента той единствен извършва редовни полети от София до морските летища в Бургас и Варна. Причините за спирането на полета до Варна преди години така и не станаха известни. Сега обаче търговският директор на Wizz Air Джордж Михалопулос заяви, че "започва нова ера във вътрешните полети".


Конкуренция в небето

Новите полети на унгарския авиопревозвач се обявяват във време на жестока конкуренция на летище София, след като от тази година в играта влезе и другата голяма нискотарифна компания Ryanair. За разлика от Wizz Air, която разширява бизнеса си в България бавно и постепенно години наред, ирландският авиопревозвач влезе агресивно, обявявайки 21 полета от летище София както до класически, така и до напълно нови дестинации.

Откри нова база с 3 самолета и заяви намеренията си пътниците на превозвача от летище София до достигнат 1.6 млн. годишно. Преди това компанията кацаше само в Пловдив, откъдето лети до Лондон и Франкфурт, като полетите индиректно се субсидираха в някаква степен от фонд, създаден от общините в региона.



Wizz Air отговори на навлизането на Ryanair, като обяви, че ще позиционира седми самолет в базата си в София този декември. През май обяви и нови дестинации от Коледа като Базел, Нюрнберг и Донкастър, като нови маршрути за 2016 г. са и тези от София до Кутаиси, Грузия, до Будапеща и до Копенхаген. Авиокомпанията оперира 33 линии до 17 държави от летищата в София, Варна и Бургас, като унгарската компания е силна в пазарите в Централна и Източна Европа.

Политиката на третия голям лоукост - EasyJet, пък е коренно различна. Тя оперира само няколко основни дестинации и като цяло няма голям интерес от засилването на бизнеса си в тази част на Европа, преди да е достигнала достатъчна гъстота на присъствието си на големите западни пазари.

И покрай тях и "България ер"

Силната конкуренция не подмина и националния авиопревозвач, като ирландският превозвач Ryanair беше първият, който си позволи открито да изрази недоволството си заради това, че "България ер" има забавени плащания на такси към летище София, които по последни данни са за около 47 млн. лв.

Новият играч на летище София дори съобщи, че е подал жалба по въпроса до Европейската комисия заради този казус, като според търговския директор на Ryanair Дейвид О'Брайън става дума не за директна финансова помощ, а за държавна закрила, която позволява на "България ер" да не изплаща старите си дългове, докато трупа нови. Вътрешният полет на Wizz Air до Варна, където "България ер" е монополист, ще постави българската компания отново в конкурентна среда, от което ще спечелят пътниците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 831 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1117 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Велосипеди от Рогош към Финландия

Фондът KJK придоби 60% от пловдивския производител "Лидер - 96" с инвестиция от 7 млн. евро

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10