Износът на скоч уиски отбеляза първо увеличение за последните три години в резултат на високо търсене от страна на Индия и Франция. Въпреки това търсенето от страна на други страни продължава да бъде ниско. Напитката бележи постоянни спадове в търсенето си, след като изживя едно от най-силните си десетилетия най-вече заради развиващи се пазари като Бразилия и Китай. Асоциацията на производителите на шотландско уиски представи данните за първото полугодие, според които износът в обем е нараснал с 3% до 149 млн. литра. Стойността на експорта се е покачила през всеки месец на годината с изключение на юни. Приходите от износа са достигнали 1.7 млрд. паунда, което е увеличение с 1% на годишна база.
Износът на сингъл малцово уиски към САЩ се е увеличил с 22%, като по-скъпите вариации на марките също са отбелязали покачване в най-големия пазар в света за скоч уиски, като там увеличението е с 9% и приходите са достигнали 357 млн. паунда. Дейвид Фрост, главен изпълнителен директор на асоциацията, коментира пред Financial Times, че поевтиняването на паунда спрямо долара трябва да спомогне за по-доброто конкурентно представяне на скоча срещу други високоалкохолни напитки, но прогнозите му са само за близкото бъдеще поради несигурността около Brexit и бъдещето на Шотландия. Фрост добави още, че излизането на Великобритания от Европейския съюз може да създаде нови възможности пред пазара. "Добрите новини са, че няма да имаме допълнителни мита при износа ни за Европа и имаме възможности за търговия с останалия свят, ако правителството на Великобритания се заеме с този въпрос".
Предимно извън Европа
Повече от две трети от износа на скоч през изминалата година е бил към страни извън Европейския съюз. Тогава приходите на индустрията от експорта бяха 3.8 млрд. паунда. Износът на напитката отговаря за една четвърт от приходите на Великобритания в сектора за храни и напитки. Големите индустриални групи, сред които Diageo и френската Pernod Ricard (производител на Chivas Regal), се насочват към пазари като Индия, където се очаква голям растеж поради демографския бум и големия брой хора, които скоро ще бъдат на възраст, легална за консумиране на алкохол.
В Индия уискито е много по-популярно от другите спиртни напитки и вече е вторият най-голям пазар за двете компании. В последните шест месеца износът към Индия се е увеличил с 41%, което го прави третия по големина пазар в света за скоч след САЩ и Франция. Проблемите с Индия са най-вече във високите мита върху алкохолните напитки, които възлизат на 150% от стойността.
Дейвид Фрост коментира, че въпреки всички усилия, които асоциацията е положила, Европейският съюз все още не е близо до сделка с Индия. Наскоро Фрост се е срещнал с Лиъм Фокс, секретар по международната търговия на Великобритания, в Единбург. "Можем да бъдем спокойни, че правителството на Великобритания ще се бори за интересите ни. Това ще отнеме време, но вървим в правилната посока", добави той.

Износът на скоч уиски отбеляза първо увеличение за последните три години в резултат на високо търсене от страна на Индия и Франция. Въпреки това търсенето от страна на други страни продължава да бъде ниско. Напитката бележи постоянни спадове в търсенето си, след като изживя едно от най-силните си десетилетия най-вече заради развиващи се пазари като Бразилия и Китай. Асоциацията на производителите на шотландско уиски представи данните за първото полугодие, според които износът в обем е нараснал с 3% до 149 млн. литра. Стойността на експорта се е покачила през всеки месец на годината с изключение на юни. Приходите от износа са достигнали 1.7 млрд. паунда, което е увеличение с 1% на годишна база.
0 коментара