С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
18 сеп 2016, 16:04, 2267 прочитания

Износът на шотландско уиски се увеличава за пръв път от три години

Бизнесът търси разширение в Индия

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите от износа са достигнали 1.7 млрд. паунда през първото полугодие, което е увеличение с 1% на годишна база.
Износът на скоч уиски отбеляза първо увеличение за последните три години в резултат на високо търсене от страна на Индия и Франция. Въпреки това търсенето от страна на други страни продължава да бъде ниско. Напитката бележи постоянни спадове в търсенето си, след като изживя едно от най-силните си десетилетия най-вече заради развиващи се пазари като Бразилия и Китай. Асоциацията на производителите на шотландско уиски представи данните за първото полугодие, според които износът в обем е нараснал с 3% до 149 млн. литра. Стойността на експорта се е покачила през всеки месец на годината с изключение на юни. Приходите от износа са достигнали 1.7 млрд. паунда, което е увеличение с 1% на годишна база.

Износът на сингъл малцово уиски към САЩ се е увеличил с 22%, като по-скъпите вариации на марките също са отбелязали покачване в най-големия пазар в света за скоч уиски, като там увеличението е с 9% и приходите са достигнали 357 млн. паунда. Дейвид Фрост, главен изпълнителен директор на асоциацията, коментира пред Financial Times, че поевтиняването на паунда спрямо долара трябва да спомогне за по-доброто конкурентно представяне на скоча срещу други високоалкохолни напитки, но прогнозите му са само за близкото бъдеще поради несигурността около Brexit и бъдещето на Шотландия. Фрост добави още, че излизането на Великобритания от Европейския съюз може да създаде нови възможности пред пазара. "Добрите новини са, че няма да имаме допълнителни мита при износа ни за Европа и имаме възможности за търговия с останалия свят, ако правителството на Великобритания се заеме с този въпрос".


Предимно извън Европа

Повече от две трети от износа на скоч през изминалата година е бил към страни извън Европейския съюз. Тогава приходите на индустрията от експорта бяха 3.8 млрд. паунда. Износът на напитката отговаря за една четвърт от приходите на Великобритания в сектора за храни и напитки. Големите индустриални групи, сред които Diageo и френската Pernod Ricard (производител на Chivas Regal), се насочват към пазари като Индия, където се очаква голям растеж поради демографския бум и големия брой хора, които скоро ще бъдат на възраст, легална за консумиране на алкохол.

В Индия уискито е много по-популярно от другите спиртни напитки и вече е вторият най-голям пазар за двете компании. В последните шест месеца износът към Индия се е увеличил с 41%, което го прави третия по големина пазар в света за скоч след САЩ и Франция. Проблемите с Индия са най-вече във високите мита върху алкохолните напитки, които възлизат на 150% от стойността.



Дейвид Фрост коментира, че въпреки всички усилия, които асоциацията е положила, Европейският съюз все още не е близо до сделка с Индия. Наскоро Фрост се е срещнал с Лиъм Фокс, секретар по международната търговия на Великобритания, в Единбург. "Можем да бъдем спокойни, че правителството на Великобритания ще се бори за интересите ни. Това ще отнеме време, но вървим в правилната посока", добави той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 224 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 275 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Oracle очаква по-ниски приходи заради свиването на бизнеса във Великобритания

Приходите на компанията са нараснали до 8.6 млрд. долара през второто фискално тримесечие

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Малайзийски полет към село Щръклево

Община Русе даде предварително съгласие да продаде летището си на дружество с малайзийско участие. Проектът на компанията е за 57 млн. лв.,

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10