Нови проблеми за производителите на спортни облекла след фалита на Golfsmith
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Нови проблеми за производителите на спортни облекла след фалита на Golfsmith

Фалитът на Golfsmith показва не само проблемите на компанията, но и все по-ниската популярност на голфа като спорт.

Нови проблеми за производителите на спортни облекла след фалита на Golfsmith

Най-тежък удар ще понесе Under Armour

6524 прочитания

Фалитът на Golfsmith показва не само проблемите на компанията, но и все по-ниската популярност на голфа като спорт.

© MIKE SEGAR


Фалитът на веригата магазини за голф оборудване, облекло и аксесоари Golfsmith в Северна Америка ще донесе още една порция проблеми за големите производители на спортно облекло, съобщава Bloomberg. Nike, Adidas и Under Armour все още изпитват затруднения след затварянето на магазините на Sports Authority по-рано през годината, а сега ще трябва да се сбогуват и с бизнеса на Golfsmith. От компанията подадоха заявление за фалит в сряда. Веригата разполага със 109 магазина в САЩ, както и 55 в Канада. Фалитът на Golfsmith е пореден симптом не само за лошото управление на компанията, но и за все по-слабата популярност на голфа като спорт, който изживява все по-тежки времена след пика на интереса към спорта през изминалото десетилетие, дължащ се предимно на Тайгър Уудс.

За марката спортни облекла Under Armour ще има най-тежки последици от фалита на веригата. По изчисления на Bloomberg Intelligence именно тя е най-големият доставчик на дрехи в Golfsmith и е с много по-малки размери от конкурентите си Nike и Adidas. Продажбите чрез Goldsmith осигуряват голяма част от приходите на Under Armour. Nike пък е първи по доставки на обувки за веригата. Други компании, които ще пострадат, са Adidas чрез брандовете си TaylorMade и Adams, както и Callaway Golf, която продава най-много специализирана голф екипировка.

Без купувач

Ръководството на Golfsmith се провали в това да намери купувач за компанията, което доведе до подаването на заявление за фалит. Впоследствие спекулациите за затваряне на магазини, за да може веригата да продължи да функционира, се засилиха. Купувач се е намерил само за магазините на компанията в Канада, където оперира чрез бранда си Golf Town. Golfsmith става поредната верига за спортни стоки, която обявява фалит. По-рано през годината това се случи и със Sports Authority, която някога заемаше първата позиция сред спортните магазини в САЩ, и със Sports Chalet, която беше принудена да затвори своите близо 50 обекта.

Най-вероятно, ако Golfsmith затвори голяма част от магазините си, клиентите на веригата ще се насочат към веригата Dick's Sporting Goods. Възможно е и конкуренцията да изкупи някои от магазините на Golfsmith, каквато стратегия Dick's предприе при обявяването на фалит на Sports Authority. Погледнато в краткосрочен план обаче, затварянето на магазини на Golfsmith ще се отрази зле на Dick's, като веригата няма да може да се справя с ниските цени на Golfsmith, които ще търсят възможно най-бърза ликвидация на наличните си продукти и чрез приходите от тях да се справят поне частично с плащанията към кредиторите.

Фалитът на веригата магазини за голф оборудване, облекло и аксесоари Golfsmith в Северна Америка ще донесе още една порция проблеми за големите производители на спортно облекло, съобщава Bloomberg. Nike, Adidas и Under Armour все още изпитват затруднения след затварянето на магазините на Sports Authority по-рано през годината, а сега ще трябва да се сбогуват и с бизнеса на Golfsmith. От компанията подадоха заявление за фалит в сряда. Веригата разполага със 109 магазина в САЩ, както и 55 в Канада. Фалитът на Golfsmith е пореден симптом не само за лошото управление на компанията, но и за все по-слабата популярност на голфа като спорт, който изживява все по-тежки времена след пика на интереса към спорта през изминалото десетилетие, дължащ се предимно на Тайгър Уудс.

За марката спортни облекла Under Armour ще има най-тежки последици от фалита на веригата. По изчисления на Bloomberg Intelligence именно тя е най-големият доставчик на дрехи в Golfsmith и е с много по-малки размери от конкурентите си Nike и Adidas. Продажбите чрез Goldsmith осигуряват голяма част от приходите на Under Armour. Nike пък е първи по доставки на обувки за веригата. Други компании, които ще пострадат, са Adidas чрез брандовете си TaylorMade и Adams, както и Callaway Golf, която продава най-много специализирана голф екипировка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK