Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 сеп 2016, 13:39, 6576 прочитания

САЩ подготвят закони за движението на безпилотни автомобили

Новите правила ще се фокусират предимно върху безопасността и ще включват изисквания за производителите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
САЩ ще започнат работа по първите формални закони, засягащи самоуправляващите се коли, съобщава Financial Times. Това е голяма стъпка напред за технологията, която досега беше критикувана заради рисковете и несигурността около нея, както и множеството въпроси около това как може да бъде регулирана. От Белия дом обявиха, че ще продължат да подкрепят индустрията, която може да направи транспорта по-безопасен, по-чист, по-достъпен и по-ефикасен. Новите правила ще се фокусират предимно върху безопасността. Те ще включват 15 изисквания, които производителите на коли ще трябва да покрият, преди безпилотните коли да могат да се включат в движението.

Първи стъпки


Досега на безпилотните автомобили се гледаше като на далечна технология, която няма да може да бъде използвана в близкото бъдеще. Особени притеснения породи катастрофата на Tesla, в която загина пътникът на шофьорската седалка. Освен Tesla по безпилотни коли работи още и Google, а според слухове подобен тип кола разработва и Apple. Други компании, които са обявили плановете си за пускане на безпилотни коли на пазара в началото на следващото десетилетие, са Ford, Volvo и BMW. Технологичните компании инвестират усилено в разработките, като производителите на коли работят съвместно с фирми като Intel и MobilEye. Компанията за споделен превоз Uber пък започна през миналата седмица тестове с безпилотни автомобили в Питсбърг.

Президентът на САЩ Барак Обама е един от поддръжниците на новата технология, като обещанията му са да бъдат заделени 4 млрд. долара от държавния бюджет
през 2017 г., които да се насочат за разработването на автономни коли. Програмата трябва да продължи през следващите 10 години. Новината, че държавата взима проблемите около регулациите в свои ръце, е добра за всички компании, които разработват подобен продукт. Google вече имаха проблеми на щатско ниво с регулацията на колата им. Някои щати вече имат правила около тестовете на автономни коли, докато други нямат въобще. В Калифорния в края на миналата година беше предложен закон, който да забрани колите без волан да се придвижват по пътищата в следващите поне три години, което породи проблеми с Google.

Последната дума



Различните щати ще имат последната дума относно бъдещото законодателство за автономни автомобили, но от Министерството на транспорта ще положат основите под формата на препоръки, които отделните щати след това да обмислят дали да въведат. Крайната цел ще бъде да се създаде хомогенно законодателство за цялата държава. Препоръките ще бъдат публикувани идния вторник и ще включват изисквания към колите да приемат и предават елементарни съобщения по безопасността, подобно на самолетите, които могат да комуникират помежду си автоматично. Киберсигурността на колите също е точка, която със сигурност ще бъде засегната в документите, като там няма да става дума само за безпилотните автомобили, но и за традиционните коли.

"В седемте години от моето президентство безпилотните коли преминаха от фантазията към реалността и имат възможността да променят начина, по който живеем", написа в отворен коментар към медиите Барак Обама. "Даваме на щатите насоки как да регулират тези технологии, за да може, когато безпилотните автомобили се движат от Охайо до Пенсилвания, пътниците да са сигурни, че и те, и другите автомобили са в безопасност", добави той.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Хоризонт 2020" предоставя 122 млн. евро за проекти, свързани с коронавируса "Хоризонт 2020" предоставя 122 млн. евро за проекти, свързани с коронавируса

Компаниите от ЕС могат да кандидатстват с решения за пренастройване на производствени линии и иновативни технологии

25 май 2020, 763 прочитания

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2328 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Takeaway.com става поредният европейски "еднорог" с оценка над 1 млрд. долара

Целта на компанията е да събере 350 млн. евро от първичното си публично предлагане

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Мигът на електронните подписи

Георги Димитров, член на съвета на директорите на "Евротръст" пред "Капитал"

Парите ваши, схемите наши

Държавата нахлува на пазара на горива с верига бензиностанции и бази. Зад идеята прозират амбиции на политици, а проектът може да разбие пазара

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10