САЩ подготвят закони за движението на безпилотни автомобили
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

САЩ подготвят закони за движението на безпилотни автомобили

Компанията за споделено пътуване Uber започна миналата седмица тестове с безпилотни коли

САЩ подготвят закони за движението на безпилотни автомобили

Новите правила ще се фокусират предимно върху безопасността и ще включват изисквания за производителите

6729 прочитания

Компанията за споделено пътуване Uber започна миналата седмица тестове с безпилотни коли

© Reuters


САЩ ще започнат работа по първите формални закони, засягащи самоуправляващите се коли, съобщава Financial Times. Това е голяма стъпка напред за технологията, която досега беше критикувана заради рисковете и несигурността около нея, както и множеството въпроси около това как може да бъде регулирана. От Белия дом обявиха, че ще продължат да подкрепят индустрията, която може да направи транспорта по-безопасен, по-чист, по-достъпен и по-ефикасен. Новите правила ще се фокусират предимно върху безопасността. Те ще включват 15 изисквания, които производителите на коли ще трябва да покрият, преди безпилотните коли да могат да се включат в движението.

Първи стъпки

Досега на безпилотните автомобили се гледаше като на далечна технология, която няма да може да бъде използвана в близкото бъдеще. Особени притеснения породи катастрофата на Tesla, в която загина пътникът на шофьорската седалка. Освен Tesla по безпилотни коли работи още и Google, а според слухове подобен тип кола разработва и Apple. Други компании, които са обявили плановете си за пускане на безпилотни коли на пазара в началото на следващото десетилетие, са Ford, Volvo и BMW. Технологичните компании инвестират усилено в разработките, като производителите на коли работят съвместно с фирми като Intel и MobilEye. Компанията за споделен превоз Uber пък започна през миналата седмица тестове с безпилотни автомобили в Питсбърг.

Президентът на САЩ Барак Обама е един от поддръжниците на новата технология, като обещанията му са да бъдат заделени 4 млрд. долара от държавния бюджет през 2017 г., които да се насочат за разработването на автономни коли. Програмата трябва да продължи през следващите 10 години. Новината, че държавата взима проблемите около регулациите в свои ръце, е добра за всички компании, които разработват подобен продукт. Google вече имаха проблеми на щатско ниво с регулацията на колата им. Някои щати вече имат правила около тестовете на автономни коли, докато други нямат въобще. В Калифорния в края на миналата година беше предложен закон, който да забрани колите без волан да се придвижват по пътищата в следващите поне три години, което породи проблеми с Google.

Последната дума

Различните щати ще имат последната дума относно бъдещото законодателство за автономни автомобили, но от Министерството на транспорта ще положат основите под формата на препоръки, които отделните щати след това да обмислят дали да въведат. Крайната цел ще бъде да се създаде хомогенно законодателство за цялата държава. Препоръките ще бъдат публикувани идния вторник и ще включват изисквания към колите да приемат и предават елементарни съобщения по безопасността, подобно на самолетите, които могат да комуникират помежду си автоматично. Киберсигурността на колите също е точка, която със сигурност ще бъде засегната в документите, като там няма да става дума само за безпилотните автомобили, но и за традиционните коли.

"В седемте години от моето президентство безпилотните коли преминаха от фантазията към реалността и имат възможността да променят начина, по който живеем", написа в отворен коментар към медиите Барак Обама. "Даваме на щатите насоки как да регулират тези технологии, за да може, когато безпилотните автомобили се движат от Охайо до Пенсилвания, пътниците да са сигурни, че и те, и другите автомобили са в безопасност", добави той.

САЩ ще започнат работа по първите формални закони, засягащи самоуправляващите се коли, съобщава Financial Times. Това е голяма стъпка напред за технологията, която досега беше критикувана заради рисковете и несигурността около нея, както и множеството въпроси около това как може да бъде регулирана. От Белия дом обявиха, че ще продължат да подкрепят индустрията, която може да направи транспорта по-безопасен, по-чист, по-достъпен и по-ефикасен. Новите правила ще се фокусират предимно върху безопасността. Те ще включват 15 изисквания, които производителите на коли ще трябва да покрият, преди безпилотните коли да могат да се включат в движението.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK