С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 20 сеп 2016, 19:27, 8888 прочитания

Отново не се появиха кандидати за летище Пловдив

Все още не е ясно дали срокът за подаване на оферти ще бъде удължен

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

China, майна

Китайският авиационен конгломерат HNA Group даде по-висока оферта за концесията на летище Пловдив от местния консорциум между ПИМК и "Тракия икономическа зона"

3 авг 2017

Пловдивски компании поискаха летището в града

ПИМК и "Тракия икономическа зона" се обединиха в консорциум за концесията. Интерес има и от китайска компания

15 май 2017

Как държавата подкрепя концесионираното летище Горна Оряховица

Правителството отпусна 2 млн. лв. за обекта в Пловдив и за току-що придобития актив от Румен Гайтански–Вълка

20 юли 2016

Държавата започна концесията на летище София

Заради високото плащане от 1.2 млрд. лв. Ryanair вижда риск от вдигане на таксите, а оттам и на билетите

17 май 2016

Ryanair обяви мащабна програма за полети от и до София

Нискотарифната авиокомпания ще базира в столицата три самолета, с които от октомври ще лети до 21 дестинации

30 мар 2016
Нито една компания не пожела да вземе на концесия летище Пловдив. Това стана ясно във вторник в сградата на Министерството на транспорта, където трябваше да се отварят офертите на кандидатите, които да стопанисват аерогарата през следващите 35 години. Такива обаче липсваха, като работната група остава да вземе решение дали ще се удължава срокът за намиране на желаещи още веднъж. През юни тази година той вече беше удължен с три месеца.

Това не е и първият опит за концесионирането му. При предишното управление на ГЕРБ беше предложено на инвеститорите да строят там карго терминал, но офертата не намери желаещи. Този път летището беше предложено в неговата цялост, но отново до момента не се намират сигурни кандидати. Все още не е ясно дали ще бъдат удължени сроковете за подаване на оферти.

Интерес на теория

Според документацията кандидатите трябваше да предложат минимални инвестиции от 35.2 млн. евро без ДДС за срока на концесията, 16.7 млн. евро от които в първите 5 години от концесията. Изграждането на карго терминал не е задължителен елемент, но се точкува по-високо, ако такъв е предвиден в плана на инвеститора. По отношение на концесионното възнаграждение беше предвидено фиксираното да е не по-малко от 100 хил. лв. без ДДС на година, а променливата част да е не по-малка от 5% от общия размер на нетните приходи от всички дейности. По отношение на критериите към участниците - те трябва да са извършвали сходна дейност 5 години от последните 10 и да са управлявали международно летище с пътникопоток, не по-малък от 1 млн. души на година, и/или 40 хил. тона товари.

По отношение на концесията за летище Пловдив се завъртяха няколко имена, като се говореше за интерес от страна на китайски, турски и местни компании, сред които "Пампорово" АД, което има интерес да има повече полети до зимните курорти. Въпреки че на сайта на министерството има известна размяна на въпроси и отговори от страна на бизнеса и ведомството, в крайна сметка подадена оферта на този етап няма.



Аерогара с проблеми

През последните няколко години летището изпитва сериозни затруднения в работата си. Държавата инвестира 40 млн. лв. в изграждането на нов пътнически терминал с капацитет 1000 пътници на час, който заработи през 2009 г. Година по-късно общините от региона създадоха фонд, за да субсидират индиректно полетите на нискотарифната Ryanair под формата на реклама на региона. През годините обаче общините изпитват някои затруднения с разплащането си с авиокомпанията, а тя на свой ред с летището. През 2014 г. с 20 - 25% беше намалена и държавната субсидия за него и приходите му започнаха да намаляват. От 4.1 млн. лв. през 2013 г. те се свиват на 3.8 млн. лв., а загубата нараства от 1 млн. лв. през 2013 г. на 1.2 млн. лв. през следващата.

През 2015 г. държавната компания прекратява договора си за наем на активи и техника от частното дружество "Летище Пловдив", собственик на базата за съхранение на горива, на стария терминал и на техника като цистерни и снегорини. Следва оптимизация на персонала, като около 50 души са съкратени, 24-часовият режим на работа е прекратен и започва да се работи от 6 до 22 часа. През есента на 2015 г. това доведе до аварийно кацане на самолет на Wizz Air на тъмен терминал. За 2015 г. приходите продължават да намаляват и са били 3.5 млн. лв., но има леко свиване на финансовата дупка и загубата е 987 хил. лв. Сега след поредната липса на кандидати за развитието на аерогарата съдбата и режимът й на работа остават отново неясни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

6 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/healthforum

Иновации и добри практики в здравния сектор



Акценти в програмата:


  • Промени в здравноосигурителния модел
  • Тенденции в плащанията за здраве
  • Нови терапевтични хоризонти - бъдещите генни терапии
  • Иновации в здравеопазването в Норвегия
  • Болнична помощ и проблемите в управлението на лечебни заведения

Повече подробности на capital.bg/healthforum

Прочетете и това

Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие Приходите и печалбата на "А1 България" растат и през третото тримесечие

Телекомът отчита и по-висок среден приход от краен потребител

17 окт 2018, 653 прочитания

Годишно в страната се обработват над 50 хил. тона дрехи втора ръка Годишно в страната се обработват над 50 хил. тона дрехи втора ръка

Повече от половината от тези количества се изнасят след това в държави извън ЕС

17 окт 2018, 804 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Борсовият принц с изпраното минало

Как една компания на обвинения във финансови измами в Швейцария Урс Майстерханс стана публична в България

В България дизелът побеждава

За първи път за последните три години българският автопарк расте, но има силно увеличение и при колите над 20 години

Данък "Добра заплата"

Максималният осигурителен праг нараства с 15% до 3 хил. лв., което ще удари работещите в ИТ сектора

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кино: "Роди се звезда"

Мелодиите на сърцето в талантлива версия на холивудската приказка

Какво ново в съвременното изкуство

Новите изложби, интересните автори и важните събития - какво да знаем и къде да отидем

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 41

Капитал

Брой 41 // 13.10.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът наложи десето вето, България е 51-ва по конкурентоспособност

Емисия

DAILY @7PM // 17.10.2018 Прочетете