Заводът за авточасти на Willi Elbe край Пловдив започна производство
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Заводът за авточасти на Willi Elbe край Пловдив започна производство

В новото предприятие ще работят 150 души

Заводът за авточасти на Willi Elbe край Пловдив започна производство

Инвестицията е над 9 млн. евро, а продукцията ще се изнася в Западна Европа и Китай

32255 прочитания

В новото предприятие ще работят 150 души

© Вили Елбе аутомотив


Над 9 млн. евро е инвестицията в новия завод на германския производител на автомобилни части Willi Elbe Gelenkwellen, който заработи в икономическата зона "Тракия" край Пловдив. Предприятието ще произвежда компоненти за BMW и Mercedes – Daimler, които ще се изнасят за Западна Европа и Китай. Очакванията са броят на заетите в завода да достигне 150 души.

Продукти и пазари

За проекта си в България преди две години Willi Elbe регистрира местно дружество – "Вили Елбе аутомотив България", със 100 хил. лв. капитал. Производствената база на компанията се набира близо до село Куклен в зоната. Там ще се произвеждат два основни продукта – компоненти за кормилни уредби за BMW и за серията камиони на Mercedes – Daimler и карданни валове за BMW. Частите от българската база ще се изнасят за западноевропейския пазар и Китай. "Новата производствена база на "Вили Елбе аутомотив България" ще изпълнява стриктно изискванията както за качеството на производствения процес, така и на крайния продукт", каза изпълнителният директор на германската компания Александър Вохак. Той посочи, че всички служители ще се ръководят по работния модел на групата, което ще гарантира високото качество на продукцията.

От съобщението на компанията става ясно, че освен производство в предприятието ще се извършва и развойна дейност. "Последователната и синхронизирана инженерна работа на професионалистите, които работят в завода, позволява да се разработват и произвеждат ориентирани към бъдещето технологии на най-високо ниво", казаха оттам.

Инвестиция

Досега инвестицията на компанията в България надхвърля 9 млн. евро. Общо 3.8 млн. евро са вложени в изграждането на базата, включително земята. През май миналата година "Вили Елбе аутомотив" купи близо 20 дка за малко под 940 хил. лв. Самото строителство започна в началото на тази година, след като приключи проектирането на завода. Отделно в цялостното техническо оборудване са инвестирани 5.5 млн. евро.

Това е поредната инвестиция в пловдивската зона, където вече работят над 100 компании, като много от тях са доставчици на автомобилни компоненти като Magna Powertrain, Sensata и др. В следващите месеци предстои да започнат работа и други производители. Сред тях са и още две германски компании - компанията за осветителни системи Osram и семейната фирма за опаковки за хранителната индустрия Intrama.

Секторът за автомобилни части в България продължава да се разраства, като освен новите инвеститори като Willi Elbe досегашните производители също разширяват производството си. През последната година индустрията има над 3 млрд. лв. приходи и около 35 хил. заети. Оттук се доставят части за гиганти като BMW, Mercedes, Ford, Volkswagen, Renault и др.

Групата

Willi Elbe Gelenkwellen е създадена като фамилно предприятие преди повече от 60 години. Освен новия завод в България групата има също производства и в Германия, Норвегия, Швейцария и Китай. Компанията прави кормилни уредби, компоненти за кормилни системи и карданни валове за партньори по целия свят. Германската група не е публична и затова не обявява финансови данни. Според германския сайт de.statista.com приходите й през 2013 г. са били 135 млн. евро.

Над 9 млн. евро е инвестицията в новия завод на германския производител на автомобилни части Willi Elbe Gelenkwellen, който заработи в икономическата зона "Тракия" край Пловдив. Предприятието ще произвежда компоненти за BMW и Mercedes – Daimler, които ще се изнасят за Западна Европа и Китай. Очакванията са броят на заетите в завода да достигне 150 души.

Продукти и пазари


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK