"Алтерко" очаква 80% ръст на приходите си до 2020 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Алтерко" очаква 80% ръст на приходите си до 2020 г.

Главният изпълнителен директор Димитър Димитров очаква освен капитал, компанията да получи и разпознаваемост чрез излизане на борсата

"Алтерко" очаква 80% ръст на приходите си до 2020 г.

Компанията започна първичното предлагане на акции на фондовата борса

9005 прочитания

Главният изпълнителен директор Димитър Димитров очаква освен капитал, компанията да получи и разпознаваемост чрез излизане на борсата

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Първичното публично предлагане на "Алтерко" започна през миналата кратка седмица и инвеститорите ще могат да подават поръчки до 19 октомври за второто технологично IPO на БФБ. Компанията се опитва да набере минимум 783 хил. лв., праг, при който емисията ще се счете за успешна. Максимумът е малко над 3 млн. лв.

Защо излиза на борсата

Главният изпълнителен директор на "Алтерко" Димитър Димитров посочи, че една от причините за листването е търсене на разпознаваемостта на компанията. На българския пазар технологичният холдинг реализира 43% от приходите си, или малко над 14 млн. лв. за миналата година. Въпреки това според Димитров "Алтерко" все още не е разпознаваема, което той очаква да се промени с придобиването на публичен статут.

Мобилните услуги с добавена стойност са основният бизнес на "Алтерко". В него влиза осигуряването на телекомуникационна инфраструктура за корпоративни клиенти. Чрез дъщерната "Теракомюникейшънс" компанията държи 90% от пазара на SMS кампаниите, контактите на банки със своите клиенти и различните видове игри. У нас предлага още техническото осигуряване на микроразплащания чрез "Теравойс", която към миналата година е генерирала 7.6 млн. лв. приходи. Компанията работи още с клиенти от Румъния, Македония, Сингапур, Малайзия, Тайланд и САЩ. Изграждайки инфраструктурата обаче, "Алтерко" според Димитров остава незабелязана от пазара.

Капиталът също е важен

IPO-то на компанията може да качи около 10% от капитала ѝ на БФБ. Обемът на предложените акции достига 1.5 млн., като те ще бъдат добавени към съществуващите вече 13.5 млн. Ценовият диапазон на предлагането пък ще се движи между 1.1 и 2.2 лв. на акция в зависимост от интереса. Главният изпълнителен директор на "Карол" Ангел Рабаджийски обясни, че до широкия интервал се е стигнало след сравнение с компании еквиваленти. Компанията е посредник по емисията.

Освен разпознаваемостта Димитров не изключи и финансовия аспект от качването на борсата - набирането на средства за текущи инвестиции. Според главния изпълнителен директор това ще измени инвестиционната политика на компанията. В 15-годишното си съществуване тя се е финансирала предимно с реинвестиране на печалбата. През 2013 и 2014 г. "Алтерко" разпределя целия си финансов резултат като дивидент, а през миналата я запазва.

Движещият фактор

Максималната сума, която може да набере чрез IPO-то, е около 3.1 млн. лв. Мениджмънтът е набелязал и четири основни посоки, в които ще използва финансирането. Около 30% от набраната сума ще бъдат използвани за развиване на бизнеса. Освен за реклама и за участие в повече изложения "Алтерко" планира и навлизане на пазара в Латинска Америка, където няма позиции.

Останалите 70% от капитала ще влязат в бизнеса с интернет на нещата. Гамата от продукти на "Алтерко роботикс" са в основата на очакванията за повишаване на приходите на компанията в следващите години. Прогнозите на мениджмънта са за над 80% ръст на продажбите между 2015 и 2020 г. като в края на последната финансова година те трябва да достигнат 52.06 млн. лв. при 5.64 млн. нетна печалба.

За целта с 35% от набраните през борсата средства ще бъде финансиран център за създаване на нови и развитието на сегашните продукти на "Алтерко" в сегмента "интернет на нещата". Последните 35% ще бъдат вложени в производството на системата за управление на дома SHE и интелигентния часовник MyKi, които компанията очаква да започне да реализира през тази и идната година.

За тяхната реализация Димитров разчита на корпоративните клиенти, част от които са 20 мобилни оператора с обсег от 1 млрд. души. Според него с поевтиняването на комуникациите и спадането на приходите им те са по-склонни да прeдлагат продукти като SHE и MyKi на своите клиенти, което да стимулира и продажбите и на "Алтерко".

Първичното публично предлагане на "Алтерко" започна през миналата кратка седмица и инвеститорите ще могат да подават поръчки до 19 октомври за второто технологично IPO на БФБ. Компанията се опитва да набере минимум 783 хил. лв., праг, при който емисията ще се счете за успешна. Максимумът е малко над 3 млн. лв.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    NikolaK avatar :-|
    Nikola Kalchev

    Бъдете внимателни - Глобал Маркетс отново работят под името Karоll !

  • 3
    hha06635339 avatar :-|
    Бойко Тодоров

    Съгласен съм с вас. Колко още хора трябва да измамят? Пазете се, ако не искате и вас да опарят.

  • 4
    dac13635356 avatar :-|
    Данаил Миленов

    Не останаха честни хора … Бях опарен лично от г-н Хаджов. Много добре обещава и омайва клиентите си. Докато се усетиш и вече е късно... Дано бъдат разследвани и никой повече да не се чувства така излъган като мен!

  • 8
    DeqnVasev avatar :-|
    Деян Васев

    Димитър Хаджов и Ангел Рабаджийски трябва да бъдат разследвани и да прекратят дейността си, стотици хора вече бяха измамени. До кога в България измамниците ще стават все по-богати, а обществото жертва на мръсни схеми?

  • 9
    boo23681102 avatar :-|
    Севда Кротнева

    Изобщо има ли доволен клиент на фирма Karoll? Първите няколко месеца заблуждават и те поддтикват да инвестираш все повече и след това изведнъж всичко се изпарява ... Как не се сетих да се разровя в интернет и да потърся коментари на потребители преди да се вържа на сладкодумните им приказки. Дано поне хората след мен прочетат този коментар на време.

  • 10
    lyf38683905 avatar :-|
    Нейчо Валентинов

    Съгласен съм с вас. Не може да се има никакво доверие на Karoll. Смяната на името не означава,че и репутацията им ще се заличи. Вече са се доказали със стотиците си финансови измами и не мисля,че ще им се довери някой.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK