С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 сеп 2016, 16:08, 8612 прочитания

"Алтерко" очаква 80% ръст на приходите си до 2020 г.

Компанията започна първичното предлагане на акции на фондовата борса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Първичното публично предлагане на "Алтерко" започна през миналата кратка седмица и инвеститорите ще могат да подават поръчки до 19 октомври за второто технологично IPO на БФБ. Компанията се опитва да набере минимум 783 хил. лв., праг, при който емисията ще се счете за успешна. Максимумът е малко над 3 млн. лв.

Защо излиза на борсата


Главният изпълнителен директор на "Алтерко" Димитър Димитров посочи, че една от причините за листването е търсене на разпознаваемостта на компанията. На българския пазар технологичният холдинг реализира 43% от приходите си, или малко над 14 млн. лв. за миналата година. Въпреки това според Димитров "Алтерко" все още не е разпознаваема, което той очаква да се промени с придобиването на публичен статут.

Мобилните услуги с добавена стойност са основният бизнес на "Алтерко". В него влиза осигуряването на телекомуникационна инфраструктура за корпоративни клиенти. Чрез дъщерната "Теракомюникейшънс" компанията държи 90% от пазара на SMS кампаниите, контактите на банки със своите клиенти и различните видове игри. У нас предлага още техническото осигуряване на микроразплащания чрез "Теравойс", която към миналата година е генерирала 7.6 млн. лв. приходи. Компанията работи още с клиенти от Румъния, Македония, Сингапур, Малайзия, Тайланд и САЩ. Изграждайки инфраструктурата обаче, "Алтерко" според Димитров остава незабелязана от пазара.

Капиталът също е важен



IPO-то на компанията може да качи около 10% от капитала ѝ на БФБ. Обемът на предложените акции достига 1.5 млн., като те ще бъдат добавени към съществуващите вече 13.5 млн. Ценовият диапазон на предлагането пък ще се движи между 1.1 и 2.2 лв. на акция в зависимост от интереса. Главният изпълнителен директор на "Карол" Ангел Рабаджийски обясни, че до широкия интервал се е стигнало след сравнение с компании еквиваленти. Компанията е посредник по емисията.

Освен разпознаваемостта Димитров не изключи и финансовия аспект от качването на борсата - набирането на средства за текущи инвестиции. Според главния изпълнителен директор това ще измени инвестиционната политика на компанията. В 15-годишното си съществуване тя се е финансирала предимно с реинвестиране на печалбата. През 2013 и 2014 г. "Алтерко" разпределя целия си финансов резултат като дивидент, а през миналата я запазва.

Движещият фактор

Максималната сума, която може да набере чрез IPO-то, е около 3.1 млн. лв. Мениджмънтът е набелязал и четири основни посоки, в които ще използва финансирането. Около 30% от набраната сума ще бъдат използвани за развиване на бизнеса. Освен за реклама и за участие в повече изложения "Алтерко" планира и навлизане на пазара в Латинска Америка, където няма позиции.

Останалите 70% от капитала ще влязат в бизнеса с интернет на нещата. Гамата от продукти на "Алтерко роботикс" са в основата на очакванията за повишаване на приходите на компанията в следващите години. Прогнозите на мениджмънта са за над 80% ръст на продажбите между 2015 и 2020 г. като в края на последната финансова година те трябва да достигнат 52.06 млн. лв. при 5.64 млн. нетна печалба.

За целта с 35% от набраните през борсата средства ще бъде финансиран център за създаване на нови и развитието на сегашните продукти на "Алтерко" в сегмента "интернет на нещата". Последните 35% ще бъдат вложени в производството на системата за управление на дома SHE и интелигентния часовник MyKi, които компанията очаква да започне да реализира през тази и идната година.

За тяхната реализация Димитров разчита на корпоративните клиенти, част от които са 20 мобилни оператора с обсег от 1 млрд. души. Според него с поевтиняването на комуникациите и спадането на приходите им те са по-склонни да прeдлагат продукти като SHE и MyKi на своите клиенти, което да стимулира и продажбите и на "Алтерко".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 442 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 399 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Най-големите обществени поръчки през седмицата

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това.

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10