Музикалната индустрия в САЩ с 8% ръст на приходите заради стрийминга
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Музикалната индустрия в САЩ с 8% ръст на приходите заради стрийминга

Освен стриймингът, продажбите при всички други преносители на музика бележат спад.

Музикалната индустрия в САЩ с 8% ръст на приходите заради стрийминга

Постъпленията през първото полугодие са достигнали 3.4 млрд. долара

4396 прочитания

Освен стриймингът, продажбите при всички други преносители на музика бележат спад.

© DADO RUVIC


Музикалният бизнес в САЩ изживява най-големия си годишен растеж от пика на дисковете през 90-те години, съобщава Wall Street Journal. Приходите на индустрията са нараснали до 3.4 млрд. долара за първата половина от 2016 г., което е ръст от 8.1% спрямо същия период на предишната, показват данните на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA). Скокът в приходите се дължи предимно на все по-голямата популярност на стрийминг услугите, сред които най-известни са Spotify и Apple Music, втората от които не съществуваше до юни 2015 г. Именно Apple Music е една от причините за скока на приходите в индустрията, като за една година платформата има над 17 млн. платени потребители, повечето от които именно в САЩ. От своя страна Spotify вече достига 40 млн. платени потребители, но много малка част от тях се намират в САЩ. Общият брой на платените клиенти в страната е 18.3 млн., а приходите от услугите са 1.6 млрд. долара, близо половината от тези на целия сектор.

Възходът на стрийминга

Повишението в ползването и приходите на стрийминга вреди на всички останали формати, през които се продава музиката, показват данните на RIAA. Продажбите на музика от дискове е спаднала с повече от 16%, приходите от дигитални сингли са намалели с 22%, а при виниловите плочи намалението е 6.3%. Пазарът на винилови плочи обаче продължава да бъде колекционерска ниша и е генерирал 207 млн. долара и 8.4 млн. продадени плочи, което е близо една трета от общите продажби на физически носители.

Кери Шърман, президент и главен изпълнителен директор на RIAA, коментира, че резултатите показват огромна промяна в бизнеса, който само допреди шест години е бил почти изцяло във физически формат. Според него обаче индустрията трябва да получава много и отново се обърна към властите в САЩ да направят реформи в законите, които в момента снемат отговорността от сайтове като YouTube, когато потребителите качват музика, без да разполагат с правата върху тях или разрешение от собствениците.

Много, но недостатъчно

"Въпреки огромното търсене на музика реалността остава такава, че музиката е цялостно недооценена и се води от нефункциониращи, неактуални закони, които изкривяват картината на пазара и застрашават цялата музикална индустрия", коментира Шърман. И добавя, че много услуги изкарват милиарди от чужда музика, за която след това плащат минимално. От YouTube отговориха на обвиненията, като обявиха, че досега са изплатили на индустрията над 3 млрд. долара, които всяка година растат заради лицензните споразумения, които се подписват.

Анализаторът на музикалната индустрия от Nielsen Дейв Бакула коментира, че растежът е много добра новина за индустрията, като хората, които преди са купували дигитално музика, бързо се ориентират към новите стрийминг услуги. Неговите очаквания са популярността на стрийминг услугите да се пренесе и в други сектори на музиката, като например да се усили търсенето на винили и сетове, което е присъщо главно на колекционерите.

Музикалният бизнес в САЩ изживява най-големия си годишен растеж от пика на дисковете през 90-те години, съобщава Wall Street Journal. Приходите на индустрията са нараснали до 3.4 млрд. долара за първата половина от 2016 г., което е ръст от 8.1% спрямо същия период на предишната, показват данните на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA). Скокът в приходите се дължи предимно на все по-голямата популярност на стрийминг услугите, сред които най-известни са Spotify и Apple Music, втората от които не съществуваше до юни 2015 г. Именно Apple Music е една от причините за скока на приходите в индустрията, като за една година платформата има над 17 млн. платени потребители, повечето от които именно в САЩ. От своя страна Spotify вече достига 40 млн. платени потребители, но много малка част от тях се намират в САЩ. Общият брой на платените клиенти в страната е 18.3 млн., а приходите от услугите са 1.6 млрд. долара, близо половината от тези на целия сектор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK