Музикалната индустрия в САЩ с 8% ръст на приходите заради стрийминга

Постъпленията през първото полугодие са достигнали 3.4 млрд. долара

Освен стриймингът, продажбите при всички други преносители на музика бележат спад.
Освен стриймингът, продажбите при всички други преносители на музика бележат спад.
Освен стриймингът, продажбите при всички други преносители на музика бележат спад.    ©  DADO RUVIC
Освен стриймингът, продажбите при всички други преносители на музика бележат спад.    ©  DADO RUVIC

Музикалният бизнес в САЩ изживява най-големия си годишен растеж от пика на дисковете през 90-те години, съобщава Wall Street Journal. Приходите на индустрията са нараснали до 3.4 млрд. долара за първата половина от 2016 г., което е ръст от 8.1% спрямо същия период на предишната, показват данните на Асоциацията на звукозаписната индустрия в Америка (RIAA). Скокът в приходите се дължи предимно на все по-голямата популярност на стрийминг услугите, сред които най-известни са Spotify и Apple Music, втората от които не съществуваше до юни 2015 г. Именно Apple Music е една от причините за скока на приходите в индустрията, като за една година платформата има над 17 млн. платени потребители, повечето от които именно в САЩ. От своя страна Spotify вече достига 40 млн. платени потребители, но много малка част от тях се намират в САЩ. Общият брой на платените клиенти в страната е 18.3 млн., а приходите от услугите са 1.6 млрд. долара, близо половината от тези на целия сектор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове