Google отново се опитва да конкурира Facebook при мобилните съобщения
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google отново се опитва да конкурира Facebook при мобилните съобщения

Allo ще използва изкуствен интелект, за да анализира последното получено съобщение, след което ще предостави възможности за автоматизиран отговор

Google отново се опитва да конкурира Facebook при мобилните съобщения

Сегментът продължава да се разраства и бързо става най-важният при мобилните устройства

5654 прочитания

Allo ще използва изкуствен интелект, за да анализира последното получено съобщение, след което ще предостави възможности за автоматизиран отговор

© ROBERT GALBRAITH


Google ще направи пореден опит да се конкурира с Facebook в сектора на мобилните съобщения и чата, след като през миналата седмица пусна новата си услуга Allo. Компанията ще се стреми да се справи с властващото положение на Facebook, който е завладял почти изцяло ключовия пазар чрез своите приложения Messenger и WhatsApp. Сегментът продължава да се разраства и бързо става най-важният сред мобилните устройства. Google вече се провали няколко пъти да стане истинска конкуренция на Facebook чрез приложения като Google Talk, Google Chat и Hangouts. И двете приложения на Facebook разполагат с повече от 1 млрд. потребители.

От Google са инвестирали значителна сума в разработването на изкуствен интелект, която да се впише в новата технология на Allo. Allo беше първоначално обявено през май, като в момента е налично само на английски език. Технологията на приложението дава възможност за генериране на автоматизирани отговори, които да бъдат ползвани директно от потребителите. В приложението намира място за пръв път и дигиталният асистент на Google, който е направен така, че да помага с търсенето в чатовете и да извършва процеса отделно от основната дейност на апликацията.

Следвай лидера

Продължаващите опити на Google въпреки множеството провали да се докаже като водеща компания в чат бизнеса показва колко важен е този сегмент, смята анализаторът в CCS Insight Джеф Блабър. В същото време лидерът Facebook работи в посока да направи Messenger по-интересен за своите потребители, като я превърне в платформа за игри и реклама.

Ник Фокс, директор в групата на Google за комуникации, коментира, че компанията очаква значителни промени в начина, по който се ползват услугите за съобщения, поради разрастващото се влияние на изкуствения интелект. Това отваря пазара за нови играчи като Allo, въпреки че Facebook и Viber вече са достигнали до голямата част от потребителите в интернет. "Хората може да смятат, че приложенията за съобщения вече са усъвършенствани, но ние не виждаме нещата по този начин, казва той. Ние смятаме, че следва смяна в парадигмата на пращане на съобщения."

Без човешки елемент

Allo ще използва изкуствен интелект, за да анализира последното получено съобщение, след което ще предостави възможности за автоматизиран отговор, които ще могат да бъдат избирани само с едно докосване. Google ще ползва същата технология и при изпращане на снимки. Така, когато потребителят получи снимка на куче, приложението веднага ще му предложи да изпрати вече готово съобщение от типа "сладко куче". Критиките към тези функции са, че те до голяма степен премахват човешкия елемент в писането на съобщения и разговорите се превръщат просто в избиране на заучени фрази. По думите на Фокс случаят не е такъв и Google не се опитва да замести човешкия елемент или емоции. Според него функцията е по-близо до тази на речник и се цели в това да подобри качеството на комуникация между хората.

Въпреки иновативните идеи на Google според анализаторите е малко вероятно те да пробият на вече наситения пазар. Повечето от ползващите тези приложения вече са изградили навици и предпочитания, които ще бъдат трудни за промяна. Според Джеф Блабър Google изпускат главната идея на приложенията за съобщения – бързата и сигурна комуникация, което включва и кръгът от познати хора на потребителя да ползва същите услуги.

Google ще направи пореден опит да се конкурира с Facebook в сектора на мобилните съобщения и чата, след като през миналата седмица пусна новата си услуга Allo. Компанията ще се стреми да се справи с властващото положение на Facebook, който е завладял почти изцяло ключовия пазар чрез своите приложения Messenger и WhatsApp. Сегментът продължава да се разраства и бързо става най-важният сред мобилните устройства. Google вече се провали няколко пъти да стане истинска конкуренция на Facebook чрез приложения като Google Talk, Google Chat и Hangouts. И двете приложения на Facebook разполагат с повече от 1 млрд. потребители.

От Google са инвестирали значителна сума в разработването на изкуствен интелект, която да се впише в новата технология на Allo. Allo беше първоначално обявено през май, като в момента е налично само на английски език. Технологията на приложението дава възможност за генериране на автоматизирани отговори, които да бъдат ползвани директно от потребителите. В приложението намира място за пръв път и дигиталният асистент на Google, който е направен така, че да помага с търсенето в чатовете и да извършва процеса отделно от основната дейност на апликацията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK